Knoopbord?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 15 apr 2003 18:32

Heb eerst geprobeerd met drie dikke kartonnen op mekaar te plakken, moet denk ik ook wel lukken, alleen heb ik langs geen kanten de uitleg voor die ketting begrepen, is naar mijn mening niet echt duidelijk uitgelegd :? Later nog eens proberen, werd er nu net iets te zenuwachtig van, en als het dan nog niet lukt, vrees ik dat de auteurs van het boek van mij een mailtje mogen verwachten :twisted:

Kimmie
Bead Reader

Bericht door Kimmie » wo 16 apr 2003 15:39

He meiden, ik dacht, laat ik weer eens wat van me horen op het forum. Ik heb dit macrameboekje ook gekocht en heb een poging gewaagd op een kartonnen doos. De ketting is erg mooi geworden (chokermodel) maar je moet er wel relaxed voor zijn want het is erg zenuwslopend. Op http://www.dekwast.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat trouwens een colluzle snijmat voor 1.35 euro. dus als je het echt goed wil doen hoeft het niet eens zoveel te kosten (moet je natuurlijk nog wel wat andere dingen bestellen om over het minimum ortderbedrag heen te komen, maar ze verkopen rocailles en mooie kleuren metaaldraad, dus moet geen probleem zijn.

Liefs, Kim

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 16 apr 2003 16:50

Hey Kimmie, wat leuk dat jij die ketting ook gemaakt hebt. Ik was gisteren begonnen met de ketting, maar die was me veel te ingewikkeld, ik dacht laat ik eerst met de oorbellen beginnen, dan heb ik de techniek toch al door. En al zeg ik het zelf, ik vind het resultaat erg goed geslaagd, ik zal er straks of morgen bij 'Eigen creaties' een foto van plaatsen. Het is wel weer een oorbel die ik nooit zelf zou dragen, maar wie weet vind ik wel een ander slachtoffer :wink:
Het is me gelukt met mijn opeen geplakte kartonnen, maar met hout en spijkertjes zou het niet lukken denk ik. Het is niet dat je op voorhand al een patroon moet uitzetten, dat gaat gaandeweg naargelang je bezig bent. En met spijkertjes wordt het dan wel moeilijk denk ik.
Zo, dan weten jullie dat ook weer. 8)

Gesloten