Bedels worden donker van kleur?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Fairyland
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Fairyland » zo 21 mei 2006 11:36

Hallo ff een vraagje. Ik heb aardig wat bedels en deze worden donker van kleur. Kennen jullie dat en is hier iets aan te doen? En weet iemand hoe dit kon gebeuren.
:cry:
Vriendelijke groeten,
Fairyland

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » zo 21 mei 2006 11:42

Als ze van echt zilver zijn kan je ze oppoetsen.
Maar ik denk dat je het haast niet kan tegen houden.

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » zo 21 mei 2006 11:44

Nee ik denk het ook niet.,
Heb het ook heel vaak, of dat ze bruinig van kleur worden.
helaas heb ik er nog niks op gevonden, en ben bang dat dat er inderdaad ook niet is!

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » zo 21 mei 2006 11:48

Met de zoekfunctie kwam ik dit tegen
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... rden+zwart" onclick="window.open(this.href);return false;

evelyn
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door evelyn » zo 21 mei 2006 11:52

Hoi,

Heb dit ook, vooral met bedels en metaal dat al iets ouder is. Ik heb via een vriendin, een speciaal doekje gekocht van impregna (http://www.impregna.fr" onclick="window.open(this.href);return false;). Daar zit een speciaal product op en daarmee krijg je zowel goud, als zilver maar dus ook metaal terug netjes.
Heb vanmorgen nog effe jasseron doorgehaald (was helemaal dof en sloeg ook zwart uit), is nu terug als nieuw. Ik heb het doekje 5 euro betaald (en zie op de site dat ik dubbel betaald heb van wat ze kosten, maar ja op site komen nog verzendkosten bij vanuit Frankrijk)

groetjes
evelyn

Fairyland
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Fairyland » zo 21 mei 2006 12:04

he bedankt voor de tips en ga er zeker iets mee doen.
Is er trouwens hier in Nederland niet zo'n soortgelijk doekje zoals hierboven beschreven te koop? ipv in Frankrijk?? :roll: :wink:
Vriendelijke groeten,
Fairyland

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » zo 21 mei 2006 12:41

Ik heb ook wel eens zon doekje gehad, maar daar ging het niet zo goed mee.
Was denk ik iets anders dan deze!

Klinkt goed! :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 21 mei 2006 12:45

je kan ook eens kijken naar de bedels en kralen van http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , die zijn op een speciale manier gemaakt waardoor ze niet kunnen verkleuren. :)

red lady
Bead Dreamer

Bericht door red lady » zo 21 mei 2006 12:53

Fairyland schreef:he bedankt voor de tips en ga er zeker iets mee doen.
Is er trouwens hier in Nederland niet zo'n soortgelijk doekje zoals hierboven beschreven te koop? ipv in Frankrijk?? :roll: :wink:
bij de juwelier verkopen ze die doekjes :!:
daar heb ik de mijne ook gekocht en hoe zwarter de doek wordt hoe beter hij poetst.
groetjes @uror@
life is not easy and it will never be.
but you must remember you've got friends,
and one of them is me.

m@rlies

Bericht door m@rlies » zo 21 mei 2006 13:20

red lady schreef:
Fairyland schreef:he bedankt voor de tips en ga er zeker iets mee doen.
bij de juwelier verkopen ze die doekjes :!:
daar heb ik de mijne ook gekocht en hoe zwarter de doek wordt hoe beter hij poetst.
Yep, gewoon een zilverpoetsdoekje, is ideaal :D

Marsha1979
Bead Dreamer

Bericht door Marsha1979 » zo 21 mei 2006 21:06

bij http://www.dekralendoos.nl verkopen ze een sieradenpoetsdoekje wel duur maar misschien wel de moeite waard :wink: Je kan ook even met een gewone gum proberen de bedels weer mooi te krijgen. Verder gewoon bewaren in een doosje of in gripzakjes ...
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » wo 05 mar 2008 22:33

Ik heb twee identieke poppen :roll: armbandjes, een in een kralensorteerdoos, de ander in dezelfde doos maar dan in een stripzakje (gripzakje),
Die in dat zakje heeft nu een zwart slotje en zwarte spacertjes, die los in de bak zat is nog verzilverd-gekleurd.
Mijn conclusie voor wat betreft mijn eigen (ver)zilvertjes: de stripzakjes zijn de boosdoener. En kijk je nou bij de Pip**s of andere aanbieders, heel vaak krijg ik mijn spulletjes in een hard krakerig zakje zoals de dames kaartenmaaksters gebruiken. Ik kan zo 1, 2, 3 niet bedenken wanneer ik zilvertjes heb gekocht in een stripzakje, behalve de oorbellenstokjes (kettel en niet), die haal ik dan ook direkt uit de verpakking. Natuurlijk worden mijn poppensieraden niet blootgsteld aan huidzuur o.i.d. behalve als ik rijg. Ik haal nu steevast mijn spulletjes eruit als ze niet in een hard krakerig zakje zitten.
Doet me denken aan mijn postzegeltijd waar zuurvrije opbergstrips een must zijn. Die zijn ook van dat harde blikkerige 'plastic'.
En de eigenschap van zilver is dat het verkleurt, dus ook verzilverd. Naar maar waar.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gesloten