wat heb je allemaal nodig als je net begint

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
wat heb je allemaal nodig als je net begint

Bericht door Sandra » di 08 apr 2003 16:23

Deze vraag krijg ik vrij vaak, wil ook een keer een pagina maken voor beginners. wat ikzelf wil adiveseren:
Advies van Kralen.com schreef: - kralen. Je kan kleine kraaltjes in zakjes kopen of speciale kralen per stuk.
- staaldraad of nylondraad als je gewoon 1rij leuke kralen wil rijgen. Nylondraad is goedkoper, maar staaldraad is veel sterker. Staaldraad wordt ook wel acculondraad of tyger tale genoemd. Als je staaldraad gebruikt heb je ook een kniptang nodig, het is namelijk vrij sterk.
- garen of nylondraad als je met kleine kraaltjes patronen wil rijgen. Nylondraad kan je gebruiken maar raad ik je niet aan: kriebelige eind wat lastig weg te werken is. Gewone garen is breekbaar, je kan het beste bijvoorbeeld nymo garen bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bestellen, dat is heel sterk en rijgt prima.
- Als je met kleine kraaltjes rijgt heb je ook een naald nodig.
- Verder heb je sluiting nodig. Als je met staaldraad werkt kan je het beste ook knijpkralen en kalotten gebruiken. Via het kalot werk je de einde weg en de knijpkraal heb je nodig om de draad in het kalot te houden. Op http://www.susans-sieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false; kun je uitleg over kalot vinden. Als je knijpkraal gebruik, heb je ook platbektang nodig voor het vastknijpen van de tang.
mijn vraag is: wat denken jullie, ben ik wat vergeten? of is er iets overbodig?

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » di 08 apr 2003 16:46

Ik vind het wel goed hoor!
Misschien kun je ze via een link doorwijzen naar adressen en internetshops. Ook een tip: pik tangen uit je vader's gereedschapkoffer, als je ze niet gelijk zelf wil of kunt aanschaffen.
O'ja oude kettingen vragen en slopen.

Hmmm.... Verder moe ik nog ff denken.

hihi
Veel liefs,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 08 apr 2003 18:08

ah bedankt, zijn toch weer paar tips ja. :)

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 08 apr 2003 20:34

Nymo en C-lon.Het laatste is in heel veel kleuren te koop.Vergelijkbaar met nymo D.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 08 apr 2003 21:40

hennie, weet jij hoe het nou precies zit met d enzo? klopt het dat hoe hoger de letter hoe dikker? d8 het wel maar weet het niet zeker...

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 08 apr 2003 21:54

Volgens mij is dat zo.Nymo B is b.v. dunner dan nymo D.Ik heb gehoord dat nymo B gauw stuk gaat.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 09 apr 2003 13:26

haha ja, want B will Break, heb ik van marijke geleerd, wie weet heb jij dat weer van mij gehoord of van yvonne.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 09 apr 2003 20:29

Ja heb ik op de kralenmeeting gehoord,zal dan wel yvonne geweest zijn, of was die daar niet.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 09 apr 2003 21:12

jawel, zij is degene met rood-bruin haar en haar spullen lagen bij sylvie.

Gesloten