ketting haken welk draad??
met welk draad kan ik het beste een ketting haken?? ben aangestoken op de kralenmeeting door fitz, maar weet niet meer welk draad nou het beste is en welke maat. er moeten gewone kralen opkunnen, niet met groot gat.
ik ga strax nog ff naar pipoos, dus gelijk de vraag of het daar dan ook te koop is?? en hoelang moet het draad zijn? er staat me zoiets bij van ongeveer 6 meter??
veel vragen maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
ik ga strax nog ff naar pipoos, dus gelijk de vraag of het daar dan ook te koop is?? en hoelang moet het draad zijn? er staat me zoiets bij van ongeveer 6 meter??
veel vragen maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes
-
- Bead Addict
- Contacteer:
HOihoi,
Ik haak vaak met: nylon draad, nylon gecoatstaaldraad en met C-lon draad.
Afhankelijk van de grote van de kralen en het effect wat ik wil.
Met Clon vaak kleine kraaltjes veel lagen in verschillende lengtes beetje sjiek.
met nylon gewoon een normale ketting kralen van 4 mm tot 8 mm ong. (zwaarder gaat vaak hangen).
En met nylon gecoatstaaldraad haak ik de kettingen die spingerig mogen zitten en emt wat grotere kralen.
En volgens mij zijn nylon en gecoatstaaldraad zowiezo bij pipoos te krijgen..
lengte voor zon ketting zon 6 tot 10 meter (afhankelijk van grote van de lussen en hoeveel lagen je wilt.)
Clon haak ik meestal zon 8 lagen das ong 1/3 spoeltje.
GRoetjes!
Ik haak vaak met: nylon draad, nylon gecoatstaaldraad en met C-lon draad.
Afhankelijk van de grote van de kralen en het effect wat ik wil.
Met Clon vaak kleine kraaltjes veel lagen in verschillende lengtes beetje sjiek.
met nylon gewoon een normale ketting kralen van 4 mm tot 8 mm ong. (zwaarder gaat vaak hangen).
En met nylon gecoatstaaldraad haak ik de kettingen die spingerig mogen zitten en emt wat grotere kralen.
En volgens mij zijn nylon en gecoatstaaldraad zowiezo bij pipoos te krijgen..
lengte voor zon ketting zon 6 tot 10 meter (afhankelijk van grote van de lussen en hoeveel lagen je wilt.)
Clon haak ik meestal zon 8 lagen das ong 1/3 spoeltje.
GRoetjes!
hoi eelke,
bedankt. gecoated metaaldraad heb ik nog wel. ik heb ook nog wel nylondraad, maar die is wel dunnig. ook bij pioos gekocht trouwens. ik dacht dat je er ook soort van katoendraad voor kon gebruiken ofzo. en met metaaldraad krijg je grotere lussen volgens mij. ik ga dr mee aan de slag
bedankt. gecoated metaaldraad heb ik nog wel. ik heb ook nog wel nylondraad, maar die is wel dunnig. ook bij pioos gekocht trouwens. ik dacht dat je er ook soort van katoendraad voor kon gebruiken ofzo. en met metaaldraad krijg je grotere lussen volgens mij. ik ga dr mee aan de slag
Groetjes
draad verschilt per smaak
Hoi hoi,
Ik gebruik zelf bijna altijd gecoat metaaldraad, en elke losse streng in een andere kleur.
Vooral voor zwaardere kralen is dit draad prima. Als iemand veel kralen wilt gebruik ik nog wel eens dik elastisch draad.
groetjes,
Simone
Ik gebruik zelf bijna altijd gecoat metaaldraad, en elke losse streng in een andere kleur.
Vooral voor zwaardere kralen is dit draad prima. Als iemand veel kralen wilt gebruik ik nog wel eens dik elastisch draad.
groetjes,
Simone