beschrijving kalot /knijpkraal aanzetten

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
marian
Bead Anonymous
beschrijving kalot /knijpkraal aanzetten

Bericht door marian » di 09 dec 2003 21:40

hallo, ik ben nieuw op deze site en wil beginnen met zelf kettingen maken. wie heeft er voor mij een goede beschrijving hoe ik een kalot en knijpkraal moet aanzetten. of heeft iemand een tip voor een boek waar dat instaat?

Linda Post
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Linda Post » di 09 dec 2003 22:23

Hoi Marian,

Ja het is eenvoudiger dan het lijkt, toen ik ze voor het eerst zag dacht ik wat moet ik er in vredesnaam mee!

Als je een pakket besteld bij Sandra hier op de site dus, met die sterretjeskralen en draad krijg je een hele goede beschrijving en heb je nog een gave ketting ook!

Maar het kan ook zo, je neemt de draad eerst het kalotje erop met de 'open' kant naar het draadeinde, dan de knijpkraal erop, knijpkraal dichtknijpen (tot ie vastzit) daaromheen buig je de kalot (die ook dichtknijpen)

Aan het einde van je ketting doe je weer het kalotje eerst met de open kant naar het einde dan de knijpkraal (die dichtknijpen) en dan de kalot eroverheen schuiven en ook dichtknijpen.

Zo heb ik het tenminste begrepen, misschien moet het wel anders en ben ik blond :lol:

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ben niet zo een ster in uitleggen :oops:

Succes in ieder geval

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » di 09 dec 2003 22:24

Op de site van Sandra staat uitgelegd hoe je dat moet doen : http://www.kralen.com/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false; en dan doorklikken op 'sieraad afwerken'
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Linda Post
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Linda Post » di 09 dec 2003 22:26

Saartje let veeel beter op als ik! :oops:

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 09 dec 2003 22:26

Je kunt ook eens kijken bij http://www.marcelian.nl/Sieraden/sierad ... pagina.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Victoria
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Victoria » wo 10 dec 2003 09:48

bedankt dames , zat gisteren ook te klungelen :oops:
Groetjes Victoria,
mama van Vera-Lynn(*12-12-2005†) & Sophie (07-05-07) & Jasmijn (01-08-09)

Gesloten