Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
-
dani263
- Bead Starter
-
Contacteer:
Kettelen - Jasseron..... MISERIE!!!!
Bericht
door dani263 » wo 03 aug 2005 20:02

Had deze middag een ketting gekocht. Blij naar huis na het werk en wou er kralen aan vasthechten door te kettelen..... ja watte

Dat ging maar niet!!! Sommige stiften die ik had zijn zo stevig dat je ze bijna niet rond krijgt. Dan moest ik ze nog aan die ketting vastkrijgen en verder "dichtnijpen"..... frutselen tot ik alle kleuren van de regenboog had gezien. Na de derde kraal begon ik aan de 4e.... ik wil die aan de ketting zetten.... breekt m'n ketting!!!!
Heb van miserie alles opgeborgen en mijn breiwerk uit de kast gehaald
Ik moet nog véééééél oefenen alvorens ik dat goed ga kunnen!!!! En ik denk dat ik dat beter in all rust in 't weekend ga uitproberen want als ik er nu weer aan begin heb ik tegen het weekend waarschijnlijk nog allemaal slechts stukjes ketting over
Hoe maken jullie die dingetjes zo mooi? Hebben jullie meer dan 2 handen????

Gabba Gabba Hey
Danielle
-
Eliina
- Bead Professional
-
Contacteer:
Bericht
door Eliina » wo 03 aug 2005 20:54
ik snap ook niet hoe dat werkt. ik heb het nog niet geprobeert maar dan heb je toch hele dikke ringetjes nodig? die kun je toch nauwelijks open maken?
Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
-
joyas
- Bead Professional
-
Contacteer:
Bericht
door joyas » wo 03 aug 2005 21:10
Eliina schreef:ik snap ook niet hoe dat werkt. ik heb het nog niet geprobeert maar dan heb je toch hele dikke ringetjes nodig? die kun je toch nauwelijks open maken?
Groetjes Elina
dikke ringetjes?
eyes are the windows of your soul
-
Serena
- Bead Fanatic
-
Contacteer:
Bericht
door Serena » wo 03 aug 2005 21:15
hoi Danielle,
ik gebruik altijd echt zilveren nietstiften die
buig je heel makkelijk tot een mooi oogje,
dan wikkel ik de resterende nietstift om de
nietstift zelf heen zodat het stevig blijft zitten.

*SHABBY**
-
Eliina
- Bead Professional
-
Contacteer:
Bericht
door Eliina » wo 03 aug 2005 21:29
oooh ik had het over iets anders sorry
xx Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
-
dani263
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door dani263 » do 04 aug 2005 08:25
Serena schreef:hoi Danielle,
ik gebruik altijd echt zilveren nietstiften die
buig je heel makkelijk tot een mooi oogje,
dan wikkel ik de resterende nietstift om de
nietstift zelf heen zodat het stevig blijft zitten.
Ik weet niet wat voor stiften ik heb.... heb er lange en korte. De korte buigen goed, de lange niet. En om het restant nog om de stift te draaien.... dat lijkt me onmogelijk omdat ik daar de plaats niet voor heb.... die parels en de ketting zitten in de weg.
Ben gaan spieken op kralen.com en denk dat ik het nog eens ga proberen... Dat lijkt me toch niet zo moeilijk!!! Is wat frutselwerk, maar daar heb ik meestal geen probleem mee.... Mijn rondbektang begon gisteren wel bijna krom te trekken toen ik die lange stiften wou buigen!
En heb gemerkt dat je ipv. speciaal gereedschap om juwelen te maken, je evengoed met "zwaarder" materiaal van een doe-het-zelver verder komt!
Toch bedankt voor de uitleg!!!
Gabba Gabba Hey
Danielle
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » do 04 aug 2005 08:42
Ik denk dat je gewoon de verkeerde stiften hebt en dat hoeven echt geen zilveren te zijn. Een eerste vereiste is dat je goed materiaal hebt en goede tangen.Doe het zelf tangen zijn vaak veel te grof. Oefen eerst met kettelen met verzilverd draad 0,6 mm. Dat is heel soepel. Anders verknoei je zoveel stiften.
Je kunt niet verwachten dat alles meteen lukt. Wij hebben ook een tijd zitten oefenen om het mooi te krijgen.
-
dani263
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door dani263 » do 04 aug 2005 09:46
hennie schreef:Ik denk dat je gewoon de verkeerde stiften hebt en dat hoeven echt geen zilveren te zijn. Een eerste vereiste is dat je goed materiaal hebt en goede tangen.Doe het zelf tangen zijn vaak veel te grof. Oefen eerst met kettelen met verzilverd draad 0,6 mm. Dat is heel soepel. Anders verknoei je zoveel stiften.
Je kunt niet verwachten dat alles meteen lukt. Wij hebben ook een tijd zitten oefenen om het mooi te krijgen.
Ik vrees ook dat het de verkeerde stiften zijn.
En die oefen tip van je is heel goed! Da's echter 1 van mijn slechte punten.... ik wil altijd te snel gaan en ja, dan krijg je dus soms mislukkingen! Zeker bij fijner werk! Ik zal dat eens in 't groot op een stuk papier moeten printen: "TRAGER WERKEN EN OEFENEN"

en goed in het zicht tegen de muur moeten spijkeren! Zou er in feite mijn hele kamer mee kunnen behangen

Gabba Gabba Hey
Danielle
-
iedje
- Bead Lover
Bericht
door iedje » do 04 aug 2005 09:53
ik weet niet of ze ze nog heeft maar ik heb nietstiften van Eelke gekocht, die zijn erg stevig maar buigen ook heel makkelijk.
Toen ik ze zag dacht ik, ow jee, dat wordt zwaar, dus ik begon met alle kracht die dingen te buiten, bleek het heel makkelijk te gaan, hele nietstift krom

-
dani263
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door dani263 » do 04 aug 2005 10:20
iedje schreef:ik weet niet of ze ze nog heeft maar ik heb nietstiften van Eelke gekocht, die zijn erg stevig maar buigen ook heel makkelijk.
Toen ik ze zag dacht ik, ow jee, dat wordt zwaar, dus ik begon met alle kracht die dingen te buiten, bleek het heel makkelijk te gaan, hele nietstift krom

Ben je misschien de Hulk?

Grapje hoor! Maar 'k moet dus wel opletten wat ik koop!
Gabba Gabba Hey
Danielle
-
Elsje
- Bead Brilliant
Bericht
door Elsje » do 04 aug 2005 10:20
joyas schreef:Eliina schreef:ik snap ook niet hoe dat werkt. ik heb het nog niet geprobeert maar dan heb je toch hele dikke ringetjes nodig? die kun je toch nauwelijks open maken?
Groetjes Elina
dikke ringetjes?
Ik denk dat Elina splitringen bedoelt. dat zijn dubbele ringen en daar heb je een heel handig tangetje voor , Elina. Maar als je op splitring zoekt vind je ook andere handigheidjes.
En dani, op Serena's website staan ook handige tips voor het kettelen.
Groetjes Els,
-
dani263
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door dani263 » do 04 aug 2005 10:21
Ik ga erheen Els! (naar Serena's site) Bedankt!
Gabba Gabba Hey
Danielle
-
dani263
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door dani263 » do 04 aug 2005 10:27
Serena's website niet beschikbaar. Bandbreedte opgebruikt krijg ik....

Gabba Gabba Hey
Danielle
-
dani263
- Bead Starter
-
Contacteer:
Bericht
door dani263 » do 04 aug 2005 12:10
Bedankt voor de tips!!!
Gabba Gabba Hey
Danielle