Nikkel in gecoat staaldraad?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Inge-kraal
Bead Reader
Nikkel in gecoat staaldraad?

Bericht door Inge-kraal » di 05 jul 2005 10:36

Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Ik moet voor iemand een ketting haken van gecoat staaldraad. Maar deze mevrouw heeft een nikkelallergie. Nou heb ik nog heel veel staaldraad liggen, maar ik weet niet meer van welke winkels het komt, dus ik kan het ook niet meer vragen of er nikkel in die draad zit. Weten jullie toevallig of het uberhaubt mogelijk is dat er nikkel in staaldraad zit? Of dat je dat misschien ergens aan kunt zien?
Anders ga ik natuurlijk nieuwe draad kopen, maar ik zou liever eerst mn 'oude draad' opmaken.

Alvast bedankt en groetjes
Inge

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » di 05 jul 2005 10:40

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed of er in mijn andere materialen nikkel zit.
Groetjes, Melanie

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » di 05 jul 2005 10:49

Er zijn zg. nikkeltesten te koop.
Bv. bij :
http://www.kralenstore.nl

Maar bij gecoat staaldraad komt het metaal niet in aanraking met de huid, want er zit een laagje omheen.
Je moet natuurlijk wel oppassen met slotjes ed.

Ik ben ook allergisch voor nikkel maar ik heb nog nooit ergens last van gehad.
Volgens mij is het meeste wel nikkelvrij, hoor.
Bye bye, Ezther.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 05 jul 2005 10:49

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nikkel in staaldraad zit, maar weet niet 100% zeker...ik zal het anders eens navragen bij mijn leverancier.

in kettelstiften, eindkapjes en dat soort dingen kan nikkel zitten, maar het hoeft niet, want het mag eigenlijk niet meer. maar je kan bij dat soort artikelen beter navragen of er wel/geen nikkel in zit.

er mag wel een hele lage percentage in zitten, waar geen allergische reactie in zou moeten zitten. dus ook als er nikkel in zit, kan het betekenen dat het geen allergische reactie geeft.

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » di 05 jul 2005 11:06

In acculon of gecoat staaldraad zit geen nikkel. Als er wel nikkel in zou zitten zou het ook niet uitmaken want het zit netjes verpakt in een nyloncoating. Als het nylon om de draad kapot zou gaan heb je ook niets meer aan je ketting of armband. Dus gebruik jij maar lekker je oude draad.
groetjes Sannie.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 06 jul 2005 16:21

ik heb antwoord van mijn leverancier gekregen, er zit geen nikkel in zijn staaldraad, ik ga er vanuit dat het bij anderen ook zo zal zijn.

Janneke
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Janneke » do 07 jul 2005 15:15

Het lijkt mij ook onlogisch.

Maar ik heb dus wel 1 keer gehad dat ik een zwevende ketting speciaal met alleen maar zilveren onderdelen heb gemaakt, omdat de dame in kwestie zwaar allergisch is. En nu draagt ze hem niet omdat ze uitslag krijgt van het gecoate staaldraad :?
groetjes! Janneke

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » do 07 jul 2005 16:56

Janneke schreef:Het lijkt mij ook onlogisch.

Maar ik heb dus wel 1 keer gehad dat ik een zwevende ketting speciaal met alleen maar zilveren onderdelen heb gemaakt, omdat de dame in kwestie zwaar allergisch is. En nu draagt ze hem niet omdat ze uitslag krijgt van het gecoate staaldraad :?
Dan kan ze niet tegen het kunsstof die om het metaaldraad zit. Kan nooit van het metaaldraad in de acculon komen.
groetjes Sannie.

Inge-kraal
Bead Reader

Bericht door Inge-kraal » do 07 jul 2005 21:07

Bedankt voor jullie reacties! Kan ik tenminste met n gerust hart mn 'oude' staaldraad gebruiken.
Inge

Gesloten