Beginner - Welke spullen heb ik nodig?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Roos88
Bead Discoverer
Contacteer:
Beginner - Welke spullen heb ik nodig?

Bericht door Roos88 » di 07 okt 2003 22:19

Ik wil ook heel graag mijn eigen sieraden gaan maken, en hoewel ik door het rondneuzen op internet al wel iets wijzer ben geworden, heb ik geen idee wat ik allemaal nodig heb. Kan iemand dit groentje wat tips geven..Bedankt!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 07 okt 2003 23:04

Ligt er helemaal aan, wat voor sieraden je wil maken. Wil je werken met verzilverd draad (kettelen) of met staaldraad (o.a. zwevende kettingen) of rijgen met b.v. kleine kraaltjes? Voor elke techniek is wel iets en kan iemand je wat vertellen.
Groetjes hennie

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 08 okt 2003 07:47

hennie heeft inderdaad gelijk. wel heb ik op http://www.kralen.com/rijg_benodigdhede ... belangrijk" onclick="window.open(this.href);return false; wat informatie over benodigdheden. belangrijkste dat je nodig hebt is sluiting, kralen en draad. wat voor sluiting, draad en kralen precies hangt af van je techniek. verder zijn er nog handige hulpmiddelen, zoals rijgbord en tangen. succes!

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » wo 08 okt 2003 18:30

Ik denk dat als je je eigen sieraden wilt maken hier op kralen.com al heel erg veel aan informatie over diverse technieken en benodigheden kunt vinden!!

Simone
Bead Starter

Bericht door Simone » wo 08 okt 2003 19:03

Inderdaad hier op kralen.com heb je volop info. Ik ooit heb zelf een leuk hobbyboekje gekocht: kralen sieraden, geschreven door Janny en Marie-Jos'e Bonthuis.

Veel succes met je nieuwe hobby!

Groetjes Simone

Riantje
Bead Fan

Bericht door Riantje » zo 26 okt 2003 12:23

http://www.marcelian.nl/Sieraden/sierad ... pagina.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de site met alle benodigde informatie!
Hopenlijk heb je er wat aan!
Ik vond het ]elf erg leuk om het door te lezen!
Groetjes Rianne
Groetjes Rianne!

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » di 28 okt 2003 20:28

Heb net die marcelian-site bekeken, vind hem idd wel praktisch, bedankt voor de tip!

Gesloten