schakels, jasseron, verlengketting ?????

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Fairy
Bead Designer
Contacteer:
schakels, jasseron, verlengketting ?????

Bericht door Fairy » za 28 mei 2005 13:42

Wat is het verschil bij verlengkettinkjes tussen de gedraaide schakels en gewone rechte schakels?
Ik zou namelijk wel schakelketting aan de meter willen kopen en voor verschillende dingen willen gebruiken. Trosjes kralen maken, verlengkettinkje, stukje schakelketting ergens tussendoor.... noem maar op.

Wat is nou eigenlijk jasseron? Is dat niet gewoon een type schakelketting ala bedelketting van vroeger?

Lieve groet van Fairy

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » za 28 mei 2005 16:28

Hoi!
jasseron is idd een soortschakelketting die veel voor bedelarmbandjes wordt gebruikt...
een verlengketting met niet-gedraaide schakels staan de schakels zeg maar allemaal haaks op elkaar...(dus net als bij jasseron maar dan met platte "ringetjes"
en een verlengketting met gedraaide schakels wil zeggen dat de verlengketting zo gevormd is dat de schakels zo in elkaar vallen dat hij als het ware plat is zeg maar...
ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb :)
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » za 28 mei 2005 17:10

Hihi, dat verschil tussen gedraaid en recht snapte ik wel. Wat ik graag wil weten is wanneer je de ene of de andere gebruikt. Of is dat puur een kwestie van wat je mooi vind?
Als dat zo is, is ketting aan de meter volgens mij veeeel goedkoper en multi-functioneel :P .

Lieve groet van Fairy

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 28 mei 2005 21:23

je kan qua verlengketting idd net zo goed ketting kopen en stukje afknippen, wel moet je opletten of de oogjes groot genoeg zijn voor je slotje en wat soms mooier is aan verlengketting is dat er vaak wat aanhangt, zoals hartje, maar ja je kan er ook zelf wat aan kettelen. dus ketting die je koopt per meter is ook vaak prima te gebruiken.

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » za 28 mei 2005 23:12

Ik maak er idd meestal zelf iets aan in de stijl van de ketting. Finishing touch, zeg maar. Heb jij aan de meter Sandra? Of uitgesproken voorkeur/mening voor gedraaide schakels of rechte?

Lieve groet van Fairy

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » zo 29 mei 2005 08:01

Fairy schreef:Hihi, dat verschil tussen gedraaid en recht snapte ik wel. Wat ik graag wil weten is wanneer je de ene of de andere gebruikt. Of is dat puur een kwestie van wat je mooi vind?
Als dat zo is, is ketting aan de meter volgens mij veeeel goedkoper en multi-functioneel :P .
:oops: :oops: sorry... vraag een beetje verkeerd begrepen :wink: Persoonlijk vind ik aan het uiteinde van een ketting gedraaide verlengkettinkjes mooier... Ik vind het er net wat netter uitzien. Maar je hebt wel gelijk... ketting aan de meter is multifunctioneel :wink: Of het goedkoper is weet ik niet... als ik het me goed herinner had eelke nog gedraaide verlengketting aan de meter(misschien kun je haar eens vragen wat het kost??) :D
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 29 mei 2005 08:29

Fairy schreef:Ik maak er idd meestal zelf iets aan in de stijl van de ketting. Finishing touch, zeg maar. Heb jij aan de meter Sandra? Of uitgesproken voorkeur/mening voor gedraaide schakels of rechte?
bedoel je of ik ook kettingen te koop heb? nog niet maar over +- 1 maand een stuk of 10 verschillende. :)

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » zo 29 mei 2005 15:21

Ja, dat bedoelde ik, of je schakelketting aan de meter te koop hebt.
Dan zal ik over een maandje of zo eens gaan kijken. Tot die tijd moet ik het makkelijk redden met mijn bestaande voorraad.

Lieve groet van Fairy

meggie
Bead Addict

Bericht door meggie » di 31 mei 2005 20:08

Fairy schreef:Ja, dat bedoelde ik, of je schakelketting aan de meter te koop hebt.
Dan zal ik over een maandje of zo eens gaan kijken. Tot die tijd moet ik het makkelijk redden met mijn bestaande voorraad.
Ik koop deze verlengkettinkjes altijd:
http://www.zuncrea.nl/zuncrea/produkten/shop.php?id=56" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je die aan elkaar maakt heb je ook 1meter voor 1 euro ;)

Dootje
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Dootje » wo 01 jun 2005 07:48

Ik heb wel eens geprobeerd gewone ketting als verlengkettinkje te gebruiken, maar daar paste het slotje niet op. Bij verlengkettinkjes waren de schakeltjes wat dunner...
~*~ Don't dream your life away, live your dream! ~*~

Gesloten