Verwarring over draad.

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
@nneke
Bead Intelligent
Verwarring over draad.

Bericht door @nneke » zo 12 okt 2003 16:50

Verwarring over draad.
Ja, dat klinkt echt duidelijk want met/van draad kun je natuurlijk in de war raken. maar nu het eigenlijke probleem voormij althans. Ik heb geprobeerd voor mezelf op een rijtje te zetten wat nu precies wat is...
Metaaldraad, staaldraad, ijzerdraad, wiredraad, allemaal draden waaarvan ik niet eerder hoorde dan hier op het forum. Er zijn diktes, er zijn kleuren er zijn ..... noem maar op.
Nou ik weet het niet meer. De ene keer is metaaldraad ook staaldraad genoemd. maar is het nou ook hetzelfde ? De ene keer lees ik over wire en dan weer zegt iemand dat het ijzerdraad is. Snappen jullie het nog ? Om niet langer met die warboel in me kop door te lopen stuur ik deze vraag/opmerking aan jullie. Want zeg nou zelf .... ik als draadondeskundige oftewel draadleek heeft het een beetje gehad met draad, ik kan er geen touwtje (ook draad toch?) meer aan vastknopen en ben helemaal :? :? :?
Metaaldraad wordt ook wel staaldraad genoemd (met nyloncoating) ja.. ja.. Ik zit in de knoop....... help.......................

groeten van @nneke
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 12 okt 2003 17:17

Ik kan je ook precies het verschil niet uitleggen, maar wat betekent 'na kralen komt zonneschijn'? Het is toch 'na regen komt zonneschijn'? Je gaat kralen toch niet gelijkstellen aan regen he ;)?
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

patriciaT
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door patriciaT » zo 12 okt 2003 17:45

omdat dit meer een vraag is heb ik dit onderwerp verplaatst.

groetjes patries.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 12 okt 2003 19:01

ik heb op 'benodigdheden' onder 'rijgen' wel wat info over de draden, maar er zijn veel verschillende namen inderdaad.

je hebt bijvoorbeeld staaldraad, acculondraad en tiger tail: allemaal hetzelfde, ik noem het altijd staaldraad, het is de sterke, soepele draad.

verder heb je inderdaad wire, ook wel ijzerdraad. ik denk dat wire de engelse naam is, wire&wire is de nederlandse merknaam van groothandel kars.

verder heb je nylondraad, ook wel visdraad genoemd. dat is beetje zoals staaldraad, maar dan slapper en minder sterk.

vervolgens heb je meerdere soorten garen, zoals nymo-c en c-lon, dat zijn merknamen.

dat is alles waar ik zo ff snel aan denk. ;)

Gesloten