kettelstiften, zelfde als nietstiften?

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
GjD
Bead Reader
kettelstiften, zelfde als nietstiften?

Bericht door GjD » di 03 mei 2005 00:10

Vandaag in de winkel een poster zien hangenmet een korting van de kettelstiften.. dus ik pak het zakje, was al best een chaos, er was een storing met de pinautomaten en we hadden haast.
In de bus heb ik nog even alles weer nagekeken en zag ik dat het geen kettelstiften waren, maar nietstiften.

Zijn deze hetzelfde, of waar worden dan nietstiften voor gebruikt?

Alvast bedankt voor reacties.... ik weet namelijk niet of ik ze nu zal houden of terug zal brengen

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » di 03 mei 2005 02:12

Nietstiften worden gebruikt om hangertjes mee te maken, er zit een platte kop op het uiteinde. Je rijgt de kraal erop, hij kan niet weg door de platte kop, en aan de andere kant maak je een oogje. Je kunt dit dan ergens aan hangen als hangertje.

Als je trouwens zelf een rolletje verzilverde draad koopt, kun je makkelijk zelf mee kettelen, dat is veel goedkoper dan kettelstiften te kopen :wink:

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 03 mei 2005 07:37

De benamingen worden vaak door elkaar gebruikt en is heel verwarrend. Volgens mij is kettelstiften de verzamelnaam. En hieronder vallen dan oogjesstiften en nietstiften. Als je op mijn site bij Gereedschap en technieken kijkt zie je alles netjes op een rijtje met fotootjes staan.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 03 mei 2005 07:55

hennie schreef:De benamingen worden vaak door elkaar gebruikt en is heel verwarrend. Volgens mij is kettelstiften de verzamelnaam. En hieronder vallen dan oogjesstiften en nietstiften.
Volgens mij heb je hier helemaal gelijk in. :)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

GjD
Bead Reader

Bericht door GjD » do 05 mei 2005 13:39

Doordat ik mijn account kwijt was, heb ik niet eerder kunnen reageren :)

Dat het een verzamelnaam is, wist ik niet.. :) :oops:
Ik heb de ketelstiften maar terug gebracht, de platte kant was naar mijn gevoel toch te klein (kraaltjes zouden er zo door heen vallen)...
bedankt voor alle reacties@

Gesloten