Ik heb vanmiddag een naald gekocht om rocailles mee te rijgen. Heeft iemand tips hoe ik met dat ding om moet gaan? Hij is mega lang, wel buigzaam maar onhandelbaar met kleine projecten.
Ook kreeg ik de draad (zowel nylon als staal) niet door het oogje.
Wie helpt mij??
Naald
Groetjes,
Mariska
Mariska
Naalden zijn er in allerlei maten en soorten. Voor elk materiaal heb je verschillende naalden. Staaldraad (acculon) rijg je zonder naald. Nylondraad kan ook zonder naald, ik rijg liever met naald. verder kun je ook rijgen met c-lon als je patronen rijgt. Het hangt van de dikte van je draad af welk nummer naald je kiest. Hoe lager het getal hoe dikker de naald, net als bij rocailles. Kijk eens bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; die hebben allerlei soorten naalden. Je kunt voor info ook eens op mijn site kijken ( ik rijg vaak met rocailles), kijk dan bij Gereedschap / technieken en rijgtips.
Zoals je al gemerkt hebt zijn lange naalden goed als je strengen wilt rijgen, voor patronen moet je korte naalden hebben.
Zoals je al gemerkt hebt zijn lange naalden goed als je strengen wilt rijgen, voor patronen moet je korte naalden hebben.
Laatst gewijzigd door hennie op di 03 mei 2005 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.