draadkeuze bij voorbeeldkettingen haken
-
@nneke (gast)
Danielle Goosens ketting 3 rij gehaakt goudbruin is gehaakt met een draad .... welk draad ??? Ik wil zo graag proberen........ welke dikte haaknaald >??? welke steken zijn gepakt.
En Krissy haakte ook al zoo een leuke ketting transparant lila/waterkleur met wat voor draad deed zij dat ? en maat naald ??
het lijkt metaal en daar ben ik niet in thuis. groeten van Anneke die geniet van de prachtige site.
En Krissy haakte ook al zoo een leuke ketting transparant lila/waterkleur met wat voor draad deed zij dat ? en maat naald ??
het lijkt metaal en daar ben ik niet in thuis. groeten van Anneke die geniet van de prachtige site.
Re: draadkeuze bij voorbeeldkettingen haken
je bedoelt zeker http://www.creafun.nl/gfx/vb/haken/dani ... engoud.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ? volgens mij is die met ijzerdraad, van de draad die je kunt buigen. welke dikte haaknaald enzo weet ik niet, ik zal dit naar haar mailen.@nneke (gast) schreef:Danielle Goosens ketting 3 rij gehaakt goudbruin is gehaakt met een draad .... welk draad ??? Ik wil zo graag proberen........ welke dikte haaknaald >??? welke steken zijn gepakt.
...
je bedoelt zeker http://www.creafun.nl/gfx/vb/haken/dani ... auw2gr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ? denk dat die op hetzelfde manier is gemaakt, als ik haar mailadres nog heb zal ik dit naar haar mailen.@nneke (gast) schreef: ...
hennie, mee eens dat dit beter bij 'benodigdheden' past?
-
danielle goossens
Re: draadkeuze bij voorbeeldkettingen haken
Mijn kettingen zijn gehaakt met metaaldraad die je op klosjes kan kopen in Veritas, maar ook in de meeste hobbywinkels.@nneke (gast) schreef:Danielle Goosens ketting 3 rij gehaakt goudbruin is gehaakt met een draad .... welk draad ??? Ik wil zo graag proberen........ welke dikte haaknaald >??? welke steken zijn gepakt.
De haaknaald is een nummer 5 van dikte.
Je begint met eerst alle kralen op je draad te schuiven die je wil gebruiken in je ketting.
En dan haak je eerst een lengte losse steken, waar je al kralen meedoorhaakt.
En de volgende steken ken ik niet meer bij naam.
Ik heb het gewoon geprobeert met de simpelste steken die ik vroeger op school leerde. ( Stokje?)
Je kan zelf kiezen hoeveel rijen je boven elkaar haakt.
Ik doe er meestal drie.
Waar je goed op moet letten is dat je echt wel voldoende kralen op je draad rijgt voor je begint.
Veel succes!
Groetjes,
Danielle
-
Krissy
gehaakte voorbeelden
Wel Anneke, het beste is dat je de dunste ijzerdraad gebruikt die je maar kan vinden (bij Wire-Wire is de dunste 0.45mm, maar er zijn er nog dunnere van andere merken (ik weet niet meer welke)). verder zou ik voorstellen, als je je wil baseren op mijn voorbeelden, dat je de dunste haakpen gebruikt die je maar kan vinden. Wat er ook op de markt is, maar duurder is verzilverde draad. Dat geeft wel een prachteffekt omdat je effektief met "zilver" werkt, h?.
Verder komt het erop neer dat je parels gebruikt die je graag wil gebruiken (geen te grote, want anders heb je een "gat" in je ketting wat minder mooi is).
Begin met de parels op het spoeltje van de ijzerdraad te rijgen (vooraf genoeg parels rijgen!), en dan begin je te haken.
Ziezo...
Veel succes ermee
Krissy
Verder komt het erop neer dat je parels gebruikt die je graag wil gebruiken (geen te grote, want anders heb je een "gat" in je ketting wat minder mooi is).
Begin met de parels op het spoeltje van de ijzerdraad te rijgen (vooraf genoeg parels rijgen!), en dan begin je te haken.
Ziezo...
Veel succes ermee
Krissy
- @nneke
- Bead Intelligent
voor Krissy
dank voor de heldere uitleg Krissy..
dit is nog eens wat anders dan mijn eigen vest haken. (ha..ha..) groetjes namens @nneke.
- @nneke
- Bead Intelligent
aan Fester
ik zag dat je een vraag had nadat ik die draadproblematiek aanzwengelde. Maar niemand heeft je geantwoord en ik wou nu met je meedenken, maar ik snap je vraag niet. Sorry. vr. gr. @nneke
MET KRALEN KOMT ZONNESCHIJN ........