Hengels, waarmee je tassen kunt maken.

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Marja
Bead Starter
Hengels, waarmee je tassen kunt maken.

Bericht door Marja » di 12 apr 2005 00:18

Het is al héél lang geleden dat ik ze ergens gezien heb, hengsels (van bamboe en metaal) die je kunt/kon gebruiken om aan zelfgemaakte tassen te bevestigen.

Heeft iemand enig idee waar je die zou kunnen kopen?

mip
Bead Fan

Bericht door mip » di 12 apr 2005 06:49

bij pipoos hebben ze een aantal, op de site bij webwinkel staan er een paar.
groetjes mip

markraal
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door markraal » di 12 apr 2005 08:00

bij kralenpost hebben ze ze ook.
groetjes Markraal

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 12 apr 2005 08:21

ik dacht nog wat moet ze nou met een hengel :wink: ben benieuwd naar je creaties
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

tinus
Bead Designer

Bericht door tinus » di 12 apr 2005 08:49

Mar-JoYa schreef:ik dacht nog wat moet ze nou met een hengel :wink: ben benieuwd naar je creaties
Same here!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Marja
Bead Starter

Bericht door Marja » di 12 apr 2005 08:51

Mijn creaties zitten alleen nog maar in mijn hoofd.
Maar (meestal) lukt het mij heel goed om dergelijke bedenksels in werkelijkheid om te zetten.

Ik heb er helaas alleen erg weinig tijd voor en met dergelijke hengsels kun je tamelijk eenvoudig èrrug leuke dingen maken.

Marja
Bead Starter

Bericht door Marja » di 12 apr 2005 08:53

O ja... nog bedankt voor de tips!!!

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » di 12 apr 2005 11:08

Ik heb ze gewoon bij de plaatselijke hobby/verf winkel gehaald. Ze moesten wel helemaal van zolder komen en er lag een dikke laag stof op.. maar ze hadden ze wel! ;)

[edit] Je moet er wel ff op letten dat de hengsels open kunnen... anders is het een ontzettend gepiel en gekloot om ze eraan te zetten. Ik spreek uit ervaring :? [edit]

Marja
Bead Starter

Bericht door Marja » di 12 apr 2005 18:43

Mireille, jij komt uit Den Haag, net als ik. Daarom vraag ik mij af of je ze in Den Haag gekocht hebt, dan zou ik het daar ook nog even kunnen proberen.
Of had je misschien de allerlaatste uit die winkel te pakken?

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » wo 13 apr 2005 10:32

Ik heb ze in Leidschendam gehaald bij Angenent en ik heb geloof ik alle redelijk uitziende hengsels eruit gehaald.
Wat je ook eventueel zou kunnen gebruiken zijn borduurringen. Dat zijn van die houten ringen waar je je borduurwerk over heen kunt spannen. Mijn zus heeft ze toendertijd ook een paar keer gebruikt voor tassen.

Kijk anders een op http://www.dewitteengel.nl, onder materialen en dan houten materialen. Daar staan redelijk wat tassenbeugels (behoorlijk prijzig, maar er staan ook simpelere op, zonder foto...). Als je op verkoopadressen klikt kun je kijken of er een verkooppunt van ze in Den Haag zit. Gewoon ff bellen om te vragen of ze beugels hebben...

mip
Bead Fan

Bericht door mip » wo 13 apr 2005 18:52

angenent in leidschendam haha daar komt inderdaad veel naar boven onder het stof hahaha als je iets zoekt is dat inderdaad the place to be, veeeeeeeeeeel spullen geloof dat die man alles bewaard wat los en vast zit ;)
groetjes mip

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 13 apr 2005 19:05

Hebben ze ze niet bij http://www.kralenwerk.nl." onclick="window.open(this.href);return false;. die breien zelf kralentasjes...
Groetjes Els,

Marja
Bead Starter

Bericht door Marja » wo 13 apr 2005 23:25

Leidschendam, daar komt ik niet regelmatig zomaar effe in de buurt, jammer. Ik woon zelf in Houtwijk en om dan speciaal naar Leidschendam te gaan... terwijl ze ze daar misschien niet eens meer hebben. Nee, dan moet ik nog maar ergens anders kijken.

Wat zijn ze trouwens idioot duur zeg! Hoeveel betaalde jij voor die dingen in Leidschendam?
Toen ik ze, jàren geleden nog eens gekocht heb, waren ze (meen ik mij te herinneren) iets van 'n gulden of vijf. Dan had je een bamboe halve ring en een metalen staafje met een schroefje om los/vast te draaien.

Als je een gesloten handvat (of hengsel) hebt, zit je enorm te mieren om alles netjes vast te maken. Dat kost me véél teveel tijd en moeite.
Het moet wel leuk blijven :lol: , toch!

Gesloten