ik beschadig het.

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Tessa
Bead Fanatic
Contacteer:
ik beschadig het.

Bericht door Tessa » di 12 apr 2005 15:04

Hallo,

Ik ben net begonnen met het maken van sieraden. Ik heb wat tip nodig.
Ik ben begonnen met oorhangers maken. Nu moest ik de keteltjes (die rondjes) open maken om te ketelen. Maar als ik dat met de tangetjes doe, beschadig ik het rondje. Hoe voorkom ik dat? Ik ben er nog niet zo handig in. Ook met het rondje netje dicht maken. Het wordt niet echt mooi rond weer. Hoe doet ik dat?

Hopelijk kan iemand mij tips geven!

Bedankt!

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » di 12 apr 2005 16:40

Waarom maak je het oogje open? Normaal gesproken zet je een kraal op de kettelstift, knip je de stift op de juiste maat af en maak je een oogje.
Een oogje maken doe je met een rondbektang. Na wat oefening krijg je wel mooie oogjes hoor! Hier op kralen.com staat ook uitleg over kettelen.

Tessa
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Tessa » di 12 apr 2005 17:02

soms heb je een oogje wat ergens aanzit die je open moet maken. Had ik nu toevallig. Ik merk nu al dat het al wat netter gaat idd..ik gebruik ook een rondbektang, maar dan nog zie je waar ik m heb gezet, of een paar x. Nja veel doen, dan leer ik het wel.
Dankje in elk geval!

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 12 apr 2005 18:51

Je moet het stevig vasthouden zodat het metaal niet uit je tang glipt 8) En zoals je zelf ook al zegt, lekker veel oefenen, dan lukt het vanzelf! :D Je kunt goed oefenen op een stukje goedkoper ijzerdraad voor bloemen enzo

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » di 12 apr 2005 19:17

Je moet het rondje niet uit elkaar trekken, maar van elkaar afduwen...tis beetje lastig om uit te leggen, maja....Hoop dat je het snapt. Is er misschien iemand die beter uit kan leggen wat ik bedoel??? :lol: :lol: :lol:
Greetz Nessy

poing
Bead Hysteric

Bericht door poing » di 12 apr 2005 19:55

tjah, dat kan het best met een afbeelding, jammer genoeg heb ik geen scanner :roll:
ipoingtudut

astridvanwaas
Bead Dreamer

Bericht door astridvanwaas » di 12 apr 2005 20:00

Fester schreef:Waarom maak je het oogje open? Normaal gesproken zet je een kraal op de kettelstift, knip je de stift op de juiste maat af en maak je een oogje.
Een oogje maken doe je met een rondbektang. Na wat oefening krijg je wel mooie oogjes hoor! Hier op kralen.com staat ook uitleg over kettelen.
ik had dit probleem in het begin ook gebruik de zoekfunctie hier op het forum (zo heb ik de uitleg ook gevonden).

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 13 apr 2005 08:28

kijk hier maar eens naar:
http://www.wigjig.com/jewelry-tools/WJU ... nclose.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 13 apr 2005 09:08

Of kijk eens hier http://www.kralen.com/index2" onclick="window.open(this.href);return false; en kijk dan bij kettelen.

Tessa
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Tessa » wo 13 apr 2005 10:06

Bedankt allemaal! Het gaat al een stuk beter! :D

Gesloten