Gewone powerlijm voor plakstenen?
-
Mar
Mag ik voor plaksteentjes eigenlijk gewonen powerlijm gebruiken, of is dit niet slim. Ik weet namelijk dat de achterkant van een spiegel "op kan lossen" door een te agressieve lijm. Werkt dat hiermee ook zo?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ik heb geen idee of powerlijm kwaad kan, maar ikzelf gebruik 2 componenten lijm en dat werkt supergoed. Het is stevig (krijg steenje er absoluut niet af van af), geen vlekken en droogt transparant op. Bij deze topic hebben ze het ook over lijmen van swarovski-steentjes: http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t ... light=lijm" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt anders ook even met eentje testen voor de zekerheid.
Succes ermee!
Je kunt anders ook even met eentje testen voor de zekerheid.
Succes ermee!
Veel liefs,
Marlies
Marlies
Oef!
Toevallig dat je die vraag nu stelt. heb net, maar dan bedoel ik ook net, voor het eerst een paar plaksteentjes met powergel (secondenlijm) geplakt. Tip een: heeeeeeel weinig gebruike, anders " bulkt" het over het randje heen. Tip twee: als je dubelzijdige kastjes gebruikt, eerst alleen een kant beplakken en het dan goed laten drogen. Dan pas de andere kant.
Conclusie dit ging bij mij dus mis...
De steentjes sloegen bij mij wittig uit. Zijn de restjes van de lijm. Met aceton kun je de glans er weer prima opkrijgen, oftewel de oppervlakte is weer mooi glimmend en glanzend. De randjes laten nog te wensen over. (dacht: laat ik eerst maar eens het forum gaan checken voordat ik verder pruts)
Heb net op de gebruiksaanwijzing gelezen dat er een lijmverwijderaar is die bij dit merk hoort, dus dat ga ik morgen proberen te bemachtigen.
Want de ketting is niet voor mijzelf en moet er natuurlijk wel sparkly uitzien.
Moet er wel bij zeggen dat het echte swarovski-plakkertjes zijn, dus geen plastic-glimmertjes, weet niet hoe de lijm en het plastic op elkaar reageren.
CONCLUSIE???
hmmm, het plakt prima, maar alles met beleid. Ik houd jullie op de hoogte.
(moet het misschien toch maar bij mijn jasseronfrutsels houden hahahah
)
daag
Marike
Toevallig dat je die vraag nu stelt. heb net, maar dan bedoel ik ook net, voor het eerst een paar plaksteentjes met powergel (secondenlijm) geplakt. Tip een: heeeeeeel weinig gebruike, anders " bulkt" het over het randje heen. Tip twee: als je dubelzijdige kastjes gebruikt, eerst alleen een kant beplakken en het dan goed laten drogen. Dan pas de andere kant.
Conclusie dit ging bij mij dus mis...
De steentjes sloegen bij mij wittig uit. Zijn de restjes van de lijm. Met aceton kun je de glans er weer prima opkrijgen, oftewel de oppervlakte is weer mooi glimmend en glanzend. De randjes laten nog te wensen over. (dacht: laat ik eerst maar eens het forum gaan checken voordat ik verder pruts)
Heb net op de gebruiksaanwijzing gelezen dat er een lijmverwijderaar is die bij dit merk hoort, dus dat ga ik morgen proberen te bemachtigen.
Want de ketting is niet voor mijzelf en moet er natuurlijk wel sparkly uitzien.
Moet er wel bij zeggen dat het echte swarovski-plakkertjes zijn, dus geen plastic-glimmertjes, weet niet hoe de lijm en het plastic op elkaar reageren.
CONCLUSIE???
hmmm, het plakt prima, maar alles met beleid. Ik houd jullie op de hoogte.
(moet het misschien toch maar bij mijn jasseronfrutsels houden hahahah
daag
Marike
- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
Na de tip van Marlies ben ik definitief overgestapt op twee componentenlijm. Het drogen duurt wat langer en teveel gebruiken is niet handig; de steentjes "zwemmen" dan van hun plekkie af!
Verder is het superspul omdat je de tijd hebt om te corrigeren, met secondelijm is vast ook echt vast
De wittige aanslag kun je proberen weg te krabben met je nagel of een tandenstokertje.
Succes, Miekel
Verder is het superspul omdat je de tijd hebt om te corrigeren, met secondelijm is vast ook echt vast
De wittige aanslag kun je proberen weg te krabben met je nagel of een tandenstokertje.
Succes, Miekel
Groetjes, Annemieke

- Christina
- Bead Believer
- Contacteer:
liefs Chris
Liefs Christina
Love For Beads

Love For Beads

Ik ben na de strasslijm even overgestapt op bison 2 componentenlijm speciaal voor stenen, sieraden e.d. Het zijn zeg maar 2 doorzichtige buisjes met lijm, met een rood ding waar je mee duwt (klinkt stom dat uitleggen...haha) Mij bevalt deze lijm goed, alleen hij stinkt enorm !! Droogt ook redelijk snel.
Secondelijm vind ik zelf hopeloos. De steentjes blinken niet meer mooi. Het enige voordeel is dat het snel droog is. Ik gebruik het alleen nog maar af en toe bij metalen onderdeeltjes.
Secondelijm vind ik zelf hopeloos. De steentjes blinken niet meer mooi. Het enige voordeel is dat het snel droog is. Ik gebruik het alleen nog maar af en toe bij metalen onderdeeltjes.
Ik gebruik:
UHU Plus endfest 300
2-componenten lijm
Verpakking is groen met donkergroen en een beetje geel.
Het zijn twee tubbetjes.
Bij deze topic hebben we het er ook over gehad: http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
UHU Plus endfest 300
2-componenten lijm
Verpakking is groen met donkergroen en een beetje geel.
Het zijn twee tubbetjes.
Bij deze topic hebben we het er ook over gehad: http://www.kralen.com/f/viewtopic.php?t ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel liefs,
Marlies
Marlies