Nee, dat is alleen om eendraads geregen sieraden te maken of bijvoorbeeld zwevende kettingen. Het is niet geschikt om rijgpatronen zoals ringen te maken, omdat het daarvoor te stug en te dik is. Voor eenvoudig geregen kettingen is het dus wel heel geschikt. Voor ringen kun je het beste nylondraad van 0,20 tot 0,25 mm dik gebruiken.Fieke schreef:Kan je met die gecoate staaldraad dingen rijgen?? bv ringen?
wat heb ik eigenlijk nodig
-
Miss B
- Bead Brilliant
- Contacteer:
-
14kralenmeisje
- Bead Discoverer
Hey,
Ik gebruik ook nylondraad en heb daar nog geen problemen mee gehad.
Ik gebruik wel draad van 0,35mm, is soms wel even frutselen als je vaak door de zelfde kraal moet, maar tot nu toe nog niet echt problemen mee gehad.
In mijn kamer heb ik trouwens 6 kadertjes omhooghangen met dezelfde draad, en die zijn na 2 jaar toch nog niet naar beneden gevallen, dus dan zullen kettingen en ringen enzo het ook wel houden zeker
Ik gebruik ook nylondraad en heb daar nog geen problemen mee gehad.
Ik gebruik wel draad van 0,35mm, is soms wel even frutselen als je vaak door de zelfde kraal moet, maar tot nu toe nog niet echt problemen mee gehad.
In mijn kamer heb ik trouwens 6 kadertjes omhooghangen met dezelfde draad, en die zijn na 2 jaar toch nog niet naar beneden gevallen, dus dan zullen kettingen en ringen enzo het ook wel houden zeker
Fieke schreef:Heb er toch al 3 gehad die stukgegaan zijn maar ik weet niet wat die personen daarmee doen h?!
Als je met de ring aan gaat afwassen, ... dan zal dat ding het niet lang houden..
De ringen die ik draag zijn nog nooit stukgegaan
ik rijg al mijn ringen met 0,25 mm
soms heb ik er 1 stuk of een collega van mij ook maar dat heb je enkel als je er ergens mee blijft achter hangen
voor de rest zijn die wel sterk hoor
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen
brand sinds maart 2007 zelf kralen
Ik weet niet waar jullie nylondraad kopen, maar ik koop het altijd in een winkel met visbenodigdheden.
Je kan daar draad kopen tot op de tiende milimeter precies.
Ik gebruik zelf forellendraad van 0,23 mm met een trekkracht van 4,6 kilo. (Je kan dus aan 1 draad 4,6 kilo dragen) 500 meter voor 8,95 euro.
Er is maar ??n keer een armbandje, enkel geregen, kapot gegaan en dat was toen ik ergens echt aan bleef haken. (En dan mag het ook kapot, want liever mijn armband dan m'n arm)
En door ringen rijg je nog vaker, dus dan wordt het nog sterker.
Misschien heb je hier wat aan.
Je kan daar draad kopen tot op de tiende milimeter precies.
Ik gebruik zelf forellendraad van 0,23 mm met een trekkracht van 4,6 kilo. (Je kan dus aan 1 draad 4,6 kilo dragen) 500 meter voor 8,95 euro.
Er is maar ??n keer een armbandje, enkel geregen, kapot gegaan en dat was toen ik ergens echt aan bleef haken. (En dan mag het ook kapot, want liever mijn armband dan m'n arm)
En door ringen rijg je nog vaker, dus dan wordt het nog sterker.
Misschien heb je hier wat aan.
-
14kralenmeisje
- Bead Discoverer