Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
-
m@rlies
Vraagje over kettelstift
Bericht
door m@rlies » wo 16 feb 2005 16:45
Hallo hallo,
Ik heb een groot aantal kettelstiften (verzilverd) maar ze zijn voor mij te slap, is er een manier dat je ze steviger kunt maken?
Alvast bedankt!
-
poing
- Bead Hysteric
Bericht
door poing » wo 16 feb 2005 17:03
ik denk het niet, maar ik merk ook veel verschil tussen de verschillende shops

ipoingtudut
-
Miss B
- Bead Brilliant
-
Contacteer:
Bericht
door Miss B » wo 16 feb 2005 19:36
Ik heb op
http://www.wigjig.com" onclick="window.open(this.href);return false; iets gelezen over 'hardening wire'. Dan moet je er zachtjes met een hamertje op hameren en dan wordt het draad steviger. Het is om spiralen en zo van zilverdraad te verstevigen zodat ze in vorm blijven. Misschien kun je dit ook wel met kettelstiften doen

Het draad wordt dan wel iets platter btw.

-
mip
- Bead Fan
Bericht
door mip » wo 16 feb 2005 21:20
zo doe ik dat ook met broche spelden van zilver of goud alleen net ietsjes anders:
je legt de speld (nietstift) op een harde ondergrond (blok staal maar goed dat heeft niet iedereen) en dan wrijf je erover heen met een (gepolijste) hamer. werkt perpect aleen moet je dan dus wel weer uitkijken dat het niet te hard word want dan kan je metaal tijdens het buigen gaan breken. ben ik een beetje duidelijk???

groetjes mip
-
bengel
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door bengel » do 17 feb 2005 18:41
dan hebben ze dat zeker ook bij mijn nietstiften gedaan (daar is haast geen beweging in te krijgen ( en dus ook niet echt super mooie oogjes van te draaien)maar goed, beetje offtopic

Groetjes Bengel aka Brenda
-
Serena
- Bead Fanatic
-
Contacteer:
Bericht
door Serena » do 17 feb 2005 19:36
Als je er een kraal op hebt geregen kun je de rest van de draad om de draad heendraaien. Dit heet wirewrappen. Het is niet makkelijk maar na een tijdje heb je het wel door. Het staat ook veel netter en het is veel veiliger, want zo valt je kraal er nooit af.
groetjes Serena

*SHABBY**
-
bengel
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door bengel » do 17 feb 2005 19:39
Serena schreef:Als je er een kraal op hebt geregen kun je de rest van de draad om de draad heendraaien. Dit heet wirewrappen. Het is niet makkelijk maar na een tijdje heb je het wel door. Het staat ook veel netter en het is veel veiliger, want zo valt je kraal er nooit af.
groetjes Serena
heb je hier een foto van???
snap niet echt wat je bedoeld namelijk
sorry ben blonT

-
m@rlies
Bericht
door m@rlies » do 17 feb 2005 19:40
Serena schreef:Als je er een kraal op hebt geregen kun je de rest van de draad om de draad heendraaien. Dit heet wirewrappen. Het is niet makkelijk maar na een tijdje heb je het wel door. Het staat ook veel netter en het is veel veiliger, want zo valt je kraal er nooit af.
groetjes Serena
Ja dat heb ik weleens gedaan maar het past niet bij mijn sieraden toch bedankt hoor!
Mip? moet je er dan lang overheen wrijven? Of gaat het vrij snel, en blijft het dan ook stevig (en rond)?
-
Serena
- Bead Fanatic
-
Contacteer:
Bericht
door Serena » do 17 feb 2005 19:44
het past niet bij je sieraden?
je kan er ook maar 2 keer omheen wikkelen toch?
Dan valt het amper op maar is het wel verstevigd..
Blondie

,
tik maar eens wirewrapping in bij Google,
ik denk dat je er dan wat meer over kan vinden,
misschien wel met plaatjes.
succes,
groetjes Serena

*SHABBY**
-
Serena
- Bead Fanatic
-
Contacteer:
Bericht
door Serena » do 17 feb 2005 19:51

*SHABBY**
-
m@rlies
Bericht
door m@rlies » do 17 feb 2005 20:21
Dank je, ik ken het echt wel hoor

maar vind het gewoon niet mooi bij mijn sieraden en ook al zou het wel mooi zijn wil het niet want het zijn kettelstiften en daar zit al een oogje aan en dan zou je het aan 1 kant krijgen! Maar wel bedankt hoor

-
bengel
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door bengel » vr 18 feb 2005 19:35
ooooooooo dat bedoel je, haha ik d8 weer is wat te ingewikkeld (blonT he

)
dat ken ik idd wel, en moet vind ik ook idd passen bij het sieraad dat je maakt. maar dit kan idd niet met een kettelstift, maar met wire wire draad
-
m@rlies
Bericht
door m@rlies » vr 18 feb 2005 20:47
-
mip
- Bead Fan
Bericht
door mip » za 19 feb 2005 07:35
m@rlies schreef:
Mip? moet je er dan lang overheen wrijven? Of gaat het vrij snel, en blijft het dan ook stevig (en rond)?
je hoeft niet echt lang te wrijven maar wel met een beetje druk. stevig blijft het wel (soms iets te) en rond ook want zo hard moet je nou ook weer niet drukken

je moet de stift wel een beetje ronddraaien, is een beetje moeilijk uit te leggen zo. maar je legt dus de (lege) stift neer en wrijft in de lengte (dus van oogje naar punt) over de stift terwijl je deze een beetje ronddraait zodat je aan alle kanten wrijft..... beetje duidelijk?
groetjes mip
-
m@rlies
Bericht
door m@rlies » za 19 feb 2005 10:49
Ik snap het, dank je