C-lon of nylon

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Madelief
Bead Chatter
C-lon of nylon

Bericht door Madelief » ma 29 nov 2004 20:58

Hallo,
Ik heb hier al enkele keren gelezen dat C-lon beter is om te haken, omdat dat heel sterk is enzo...

Maar ik heb ook gelezen dat knijpkralen C-lon kunnen doen afbreken, dus vraag ik mij af waarom dat dan toch nog beter is als nylondraad?
Ik heb hier al vele onderwerpen over gezocht en gelezen maar nu vraag ik me toch af: wat is het verschil dan?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 29 nov 2004 21:05

c-lon is hele slappe garen waardoor je het kan gebruiken voor speciale rijgpatronen. als je nylondraad daarvoor gebruikt maak je het jezelf stukken lastiger.
verder kan je bij c-lon eenvoudig knoopjes maken, bij nylondraad niet.
een alternatief is nymo-c, da's zelfde soort draad als nymo-c, maar dan andere merk.

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 30 nov 2004 11:05

C-lon kun je heel goed afhechten met een heel klein kraaltje dat in een kalotje past. Je knoopt de draad dan om het kraaltje en dan net zoals bij een knijpkraal in het kalotje en dan dichtknijpen. Ik vind c-lon heel geschikt voor ingewikkelde patronen maar ik gebruik voor bijvoorbeeld Swarovski kralen nylondraad, omdat je de draad anders ziet in de kralen.

Groetjes Baukje

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 30 nov 2004 13:50

Ik gebruik c-lon hoofdzakelijk bij kleinere kralen en bij patronen die slap moeten vallen zoals b.v. netting. Kijk eens op mijn site daar staan veel voorbeelden met c-lon en nylondraad. Er staan ook veel gehaakte kettingen van mensen die een workshop hebben gevolgd bij mij. Verder kun je veel informatie vinden en rijgtips voor c-lon garen.

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » di 30 nov 2004 14:09

Hihi, ik was al een paar keer op je site gaan kijken :oops: :D Maar er staat idd wel veel uitleg op!

Gesloten