steungroep de samaritaan hulpgroep

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18
steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door mailokarenronny » ma 01 aug 2016 15:03

pizap.com14700601887901.jpg
pizap.com14700601887901.jpg (252.49KiB)3447 keer bekeken
beste


zoals jullie weten steun ik goede doelen met maken van armbanden en halskettingen.

deze keer steun ik de samaritaan hulpgroep.

die maken schoendozen en die schoendozen zitten vol met schoolmateriaal, toiletgerief, en kleine pakjes.
en deze gaan dan naar sloppenwijken, daklozen centra's, weeshuizen, vluchtelingen kampen over heel de wereld.
en elke persoon krijgt een doos.
het is voor kinderen van drie jaar tot 14 jaar.

dit doel heb ik gevonden door me tebevragen in andere groepen en zo tot het doel gekomen te zijn.
zal een link er bij zetten. moesten jullie interesse hebben om te lezen.

[urlhttp://www.desamaritaan.org/index.php?pagina=16][/url]
http://www.desamaritaan.org/index.php?pagina=16

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door Kikkertje » ma 01 aug 2016 15:15

Net zoiets als de schoenendoosactie waar mijn kinderen op school altijd aan meedoen rond kerst. Ik heb daar ook weleens armbandjes voor zitten maken.

Ze zullen er vast heel blij mee zijn!
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door estherwijma » ma 01 aug 2016 17:13

Superleuk allemaal en zo tof dat je ze voor het goede doel maakt! Mooi deel dit! Gaan de kids zeker blij mee zijn!
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door SeaBeads » ma 01 aug 2016 20:10

Oh, wat goed van jou weer. En je prachtige pastelarmband zit er ook bij. Degene die die krijgt zal heel erg blij zijn.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door JMHols » za 06 aug 2016 10:46

Ze zijn weer mooi hoor. Wat zullen de ontvangers er blij mee zijn.

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door mailokarenronny » za 06 aug 2016 15:47

dank u wel allemaal :-)

ik heb er nog verschillende gemaakt sommige zijn ook gemaakt door anderen. dat zal ik hier zeker ook vermelden. :-)

ik ben momenteel bezig met men dertigste. :-)
allemaal verschillende soorten.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door bobby/sieuw » ma 08 aug 2016 22:01

Oh, wat leuk.
Even gezien op de site waar het heen gaat. Dit is zo ontzettend mooi en lief wat je doet voor die kids.
Ben zelf vaak in Kenia (ook nog de bestaande Masaai stam,maken ook van die prachtige sieraden) geweest en nam altijd schoolboeken mee voor de schooltjes, ze gingen ook altijd voor je zingen en dansen.
zo dubbel ook. De enorme armoede,omstandigheden en daar tegenover zoveel blijdschap die je ontvangt.
Daar heb ik voor het eerst kraaltjessieraad gezien en gekocht. (Denk dat ik nog een paar heb)
Hier doet het me weer aan terugdenken.

Heb je dit zelf opgezet of ben je lid hiervan?
Vr.groetjes Sieuwke

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door mailokarenronny » di 09 aug 2016 00:56

ik ben hier geen lid van. ik zocht een doel , na zovele doelen dat ik al gesteund had.
ik heb de kankerpatiëntjes al gesteund met 350 armbanden te maken die dan in een wenskoffer gaan. ( die wenskoffer wordt dan gebruikt als mensen onderzoeken of chemo krijgen. of moeten ondergaan. dat ze daarna een wens mogen doen uit de koffer en zo een troostprijsje tot ontvangst kunnen nemen ) .
dan heb ik de schoenenactie van torfs gesteund met 77 armbandjes.
( die gaan dan naar de kinderen in nepal die daar gesteund worden door zo'n PETR/METERSCHAP. waar ze twee keer per jaar naar toe gaan om dan de spullen en de centjes afgeven. en dan kunnen ze van die centjes scholen bouwen en projecten opstarten. )
en dan als derde had ik een doel gezocht... en dit is het geworden.
die worden dan in schoendozen gestoken en opgestuurd naar waar het ook gaat.

ik vind het super om te doen. ik vind het langs de ene kant een zwaar project omdat je weet dat deze dingen gaan naar mensen die het eigenlijk niet zo goed hebben. of die het helemaal niet goed hebben, kwa geld en levensomstandigheden.
die helemaal anders leven dan wij.
maar langs de andere kant is het ook een blijdschap omdat ik nu echt iets kan doen om een lach op een gezicht te toveren door een mooie armband en dergelijke te maken.

momenteel heb ik nu een 100 stuks gemaakt.
en deze worden dan verdeeld in 100 schoendozen.
het zal nooit niet genoeg zijn , dat weet ik ook wel en wat doet nu een armband tegen de armoede, maar langs de andere kant is het wel een leerzaam project dat je vooral blij moet zijn met wat je hebt en dat meer willen eigenlijk niet cool is. om het zo maar te zeggen. :-)

maar ik ben wel van plan om dit hier te blijven steunen met jaarlijks een klein bedrag naar toe te storten.
omdat ik weet dat dit geld echt wel gebruikt wordt.
deze organisatie bestaat al heel erg lang.

bobby/sieuw
Bead Believer
Berichten:262
Lid geworden op:za 27 dec 2014 17:21
Locatie:Sneek

Re: steungroep de samaritaan hulpgroep

Bericht door bobby/sieuw » wo 10 aug 2016 00:19

Ontzettend lief van je. Dat worden enorm veel blije gezichtjes.
Weet wat je bedoelt, heb het in het echt allemaal gezien.
Op deze manier die je het doet komt het heel erg goed terecht en geen corruptie of iets dergelijks wat daar ook gebeurt tussenkomt.
Je waardeert des te meer hoe goed we het hier hebben.
Ik steun ook een paar, niet deze, maar ook de olifanten (lievelingsdier) rechtstreeks van David Sheldrick trust fonds (ook Facebook om te volgen)
Wel heel knap van je al die uurtjes hier in te steken. Voedsel,kleding etc is ook hard nodig, dus dat komt ook heel goed op de manier die je wilt gaan doen. Heel veel succes verder hiermee!
vr.groetjes Sieuwke

Gesloten