Opnieuw beginnen?

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49
Opnieuw beginnen?

Bericht door Hilly_M » zo 25 jan 2015 11:40

Hallo forum,

Met veel enthousiasme begonnen aan een aantal projecten uit het nieuwe boek van Sabine Lippert, waaronder Aunt Leni's Bracelet. Omdat ik de kleurkeuze uit het boek erg mooi vind, dus het boodschappenlijstje gevolgd en deze gekocht.
Behalve de sluiting want daar bleek toch lastig aan te komen.
De armband heb ik zo'n 6 weken geleden gemaakt. Toen ik echter de foto's ging maken viel mij op dat de draad zichtbaar is door de bicones. Ik heb dus als een kip zonder kop het patroon gevolgd, want daarin staat fireline Smoke!.
Terwijl achteraf, als ik goed naar de foto's in het boek kijk er Crystal is gebruikt wat ook meer in de lijn ligt met rosaline bicones. Nu vind ik het zo dom van mijzelf dat ik niet eerder heb opgemerkt dat de draad door de bicones zichtbaar is.
Was simpel weg te enthousiast over het mooie patroon en kleurcombi dat mijn hoofd blijkbaar in de wolken zat. :)
Door de foto ben ik hard terug gedaald en is al mijn lol weg :(
Wat vinden jullie uithalen en opnieuw, of maling aan en gewoon dragen?

Hilly

PS heb wel de middelste moeten aanpassen naar de sluiting die ik heb gebruikt omdat anders de strengen niet mooi naast elkaar zouden liggen

Afbeelding

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door jokevbiesen » zo 25 jan 2015 11:46

Als het je nu pas bij de foto opvalt en je het blijkbaar eerst niet storend vond zou ik het zo laten.
Hij is prachtig trouwens!
Maar ik begrijp dat je baalt..

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door estherwijma » zo 25 jan 2015 18:53

Mijn ervaring is dat je zelf dit soort dingen eerder ziet dan een ander, omdat je het zelf hebt gemaakt. Op de foto zie ik het iig niet en ik vind hem echt prachtig! Als het je niet heel erg stoort, zou ik hem lekker zo laten!
Groetjes Esther

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door Vengy » zo 25 jan 2015 19:23

Ik zie het ook niet op de foto hoor. En zelf ben je toch altijd net iets kritischer naar je werk toe.
Dus zou t gewoon zo laten, het is handwerk tenslotte!
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door Ingeborg76 » ma 26 jan 2015 09:39

Ook ik ben kippig blijkbaar want ik zie het niet, lekker zo laten. Hij is prachtig geworden!
Groetjes Ingeborg

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door Sandra » ma 26 jan 2015 11:48

Ik persoonlijk zou tijdens het opnieuw rijgen bijna constant gefrustreerd zijn want ik doe het dan wegens fout en niet omdat ik het sowieso weer wilde rijgen, en ik denk dat dat langer frustratie oplevert dan de enkele keer dat het opvalt tijdens het dragen. Verder mooie armband trouwens. Het valt mij ook niet op.

Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door Hilly_M » ma 26 jan 2015 12:45

Allen dank voor de reactie. Met deze hobby is kritisch naar het werk kijken wel een vereiste, maar in dit geval hebben jullie wel gelijk. Als ik het opnieuw ga doen is zal het er niet leuker op worden.
Dat je de draadjes niet goed ziet komt door de fotobewerking. In de oorspronkelijke foto zie je ze wel omdat die foto groter is. In ieder geval wel geleerd dat ik niet meer blindelings een patroon moet volgen want dat daar ook fouten in kunnen staan!

Hilly

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door AnitaD » ma 26 jan 2015 13:02

Ik heb net zo lang gezocht totdat ik je probleem vond (en dat duurde best lang).
Draag je armband lekker en wacht even af.
Stoort het je tijdens het dragen, dan kun je het altijd nog opnieuw doen.

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door SeaBeads » ma 26 jan 2015 22:01

Ik vind hem prachtig en mij stoort het niet als je af en toe draad ziet. Het is de basis van ons werk dus waarom moet dat altijd onzichtbaar zijn. Zeker als je donkere en lichte kralen gebruikt. Niks meer aan doen dus wat mij betreft.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door JMHols » di 27 jan 2015 17:29

Het is een prachtige armband. Mijn advies is wel uithalen. Want ik ken dat van mezelf, als ik me er aan heb zitten ergeren, dan valt mijn blik er steeds weer op. Het zou zonde zijn als je hem daarom niet wilt dragen. Nu zag ik het ook niet op de foto, maar toch, stoor jij jezelf eraan, dan zeker opnieuw doen.

lieveke Sieraden
Bead Fan
Berichten:314
Lid geworden op:do 18 jul 2013 07:53

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door lieveke Sieraden » di 27 jan 2015 19:59

Ik kan me wel vinden in wat JanneMarie zegt. Ik zou me er ook aan gaan ergeren, denk ik. En dat 'denk ik' maakt dat ik zeg: draag hem gewoon. Erger je je eraan kun je hem altijd nog uithalen en overnieuw maken. Valt het ergeren mee, dan laat je het lekker zo.
Als je hem voor de verkoop hebt zou ik hem wel overnieuw maken.

Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49

Re: Opnieuw beginnen?

Bericht door Hilly_M » wo 28 jan 2015 16:15

Ook de andere dames dank voor de mening. Ik heb besloten dat ik het inderdaad een keertje ga dragen.
Mocht ik me dan teveel storen aan de draadjes haal ik het uit.
Leuk trouwens om al de adviezen te lezen. Daar wordt ik :D van!

Gesloten