17 mei 2012 / right-angle weave armband

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
Gebruikersavatar
blackflier
Bead Interested
Berichten:119
Lid geworden op:wo 18 apr 2012 16:37
Contacteer:
17 mei 2012 / right-angle weave armband

Bericht door blackflier » do 17 mei 2012 16:34

Een armband. Voor de eerste keer een right-angle weave gedaan, en de eerste keer dat ik met gecoat draad heb gewerkt inplaats van met nylondraad. Het ging nog niet vlekkeloos, maar alle foutjes zijn netjes verborgen hoor! :wink:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door blackflier op do 17 mei 2012 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Every bunny needs somebunny.

OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16

Re: 17 mei 2012/righ angle weave armband

Bericht door OrnamentoPuella » do 17 mei 2012 16:36

Leuk armbandje. :D

P.S. Ik vind je onderschift echt zálig! :mrgreen: :wink:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: 17 mei 2012 / right-angle weave armband

Bericht door Ellen » do 17 mei 2012 17:52

Grappige kralen :D
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: 17 mei 2012/righ angle weave armband

Bericht door estherwijma » do 17 mei 2012 18:53

OrnamentoPuella schreef:Leuk armbandje. :D

P.S. Ik vind je onderschift echt zálig! :mrgreen: :wink:
Hahaha ja dat onderschrift is erg leuk!
Ik vind je armband ook goed geslaagd!!
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Kimj125
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 16:49
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Re: 17 mei 2012 / right-angle weave armband

Bericht door Kimj125 » vr 18 mei 2012 10:16

Mooi effect in het armband met deze kralen.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: 17 mei 2012 / right-angle weave armband

Bericht door JMHols » vr 18 mei 2012 11:11

Heel moi gemaakt.

Senna
Bead Reader
Berichten:10
Lid geworden op:vr 15 feb 2013 12:11

Re: 17 mei 2012 / right-angle weave armband

Bericht door Senna » vr 15 feb 2013 19:52

Hallo,

Super mooi het armband !!!!!
ik ben hier pas sinds vandaag en weet niet of dit zo goed
is maar ik zou het ook graag willen proberen .....
Zou je me kunnen zeggen wat ik nodig heb aan materiaal en kan ik
de werkbeschrijving van je overnemen ??????

alvast bedankt voor een reactie,
groetjes,
Anita

Gebruikersavatar
blackflier
Bead Interested
Berichten:119
Lid geworden op:wo 18 apr 2012 16:37
Contacteer:

Re: 17 mei 2012 / right-angle weave armband

Bericht door blackflier » za 16 feb 2013 12:49

Natuurlijk, ik zal er alleen wel even bijzetten dat right angle weave niet de makkelijkste techniek is voor beginners, omdat de kralen in verschillende richtingen lopen. Als je voor de eerste keer met kralen werkt zou ik eigenlijk beginnen met peyote of brick stitch.
materialen
De kralen waren van een weefset, dus ik zou echt niet weten waar ze vandaan kwamen, maar als je rondkijkt op internet of hobbywinkels zul je vast soorgelijke kralen vinden. Rijgdraad komt in veel verschillende vormen. Van visdraad to nylondraad to gecoat staaldraad. Ik denk dat je het beste zelf kunt kijken welke je het fijnste vindt. Deze is met gecoat staaldraad gedaan, hierdoor is hij stevig, maar (ik tenminste) vindt het moeilijker te verbergen als er foutjes worden gemaakt. Slotjes kun je in ieder hobbywinkel kopen.

de techniek
Rijg 4 kralen aan en ga weer door de eerste kraal
Daarna rijg je drie kralen aan, want de rechterkant van het blok is al de linkerkant van je nieuwe blok. Rijg door de eerste kraal van je nieuwe blok.
Nu moet je zorgen dat je op de plaats uitkomt waar je ver kan rijgen - Dat is rechterkant van je 2de blok. Rijgt door de onderste en rechtse kraal in dit geval.
Dit herhaal je steed - een blok erbij en dan doorrijgen tot je op de goede plek bent gekomen. Als je genoeg blokken hebt, ga je naar de tweede rij door naar een van de bovenste kralen door te rijgen. Daar maak je weer een blok (met maar drie kralen, want je hebt de onderkant al) en etc.
Ik denk dat ik het niet oz goed heb uitgelegd, maar je kunt het gerust in het technieken deel van het forum vragen om meer uitleg als je het niet snapt! Hier nog een engelse uitleg (met duidelijke en erg helpvolle diagrammen): http://www.aroundthebeadingtable.com/Tu ... Weave.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb eerst het RAW gedeelte gemaakt en afgewerkt - toen met nylondraad de sluitingen gemaakt. Ik heb door de laatste kralen heengeregen en toen de kralen voor de sluiting en de sluiting zelf eraan gemaakt. Let wel dat dit niet zo sterk is en ook niet de meeste elegantste oplossing :oops: Dus misschien kom je met iets beters!

Toen ik zelf net op dit forum kwam heb ik ook een armband van iemand nagemaakt. De meeste hier zullen het als een compliment zien. :D Gewoon vragen!
Every bunny needs somebunny.

Gesloten