10-11:Haarspeld van vintage Kant en antieke micro Seed Beads

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:
10-11:Haarspeld van vintage Kant en antieke micro Seed Beads

Bericht door Jewel » wo 10 nov 2010 11:38

Afbeelding
Afbeelding

Hij is klaar! Mijn haarspeld gemaakt van vintage kant en antieke seedbeads…. Het was een monnikenwerkje ( bijna een uur bezig om 1 cm te kralen! ), maar dan heb je ook wat!

Afbeelding

Ik heb het kant van de haarspeld afgezet met kleine metalen kraaltjes van brons die overeenkomen met maatje 22/0. De bronzen kraaltjes zijn antiek, dateren van 1920 en hun oorpsrong ligt in Frankrijk. Op deze kleine bronze kleine kraaltjes heb ik een kanten werkje gekraald van nog kleinere antieke kraaltjes in maatje 24/0 die hun oorsprong in Italië vinden en meer dan 100 jaar oud zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Onderaan de speld heb ik een kettinkje van Vintaj gemaakt die ik opgesierd heb met een miniatuur parfum flesje en groene granaatrondellen die ook weer terugkomen in de speld zelf.

Afbeelding

Op de speld zelf een nog een leuke toef kant, opgesierd met een bronskleurig schaartje en een fluwelen strik!

Ik heb de speld gisteren zelf ter controle al gedragen en hij zit perfect! Heerlijk lichtgewicht en blijft goed zitten. Geslaagd mini-projectje dat smaakt naar meer….

Afbeelding
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

ladylisa1991
Bead Dreamer

Re: 10-11:Haarspeld van vintage Kant en antieke micro Seed Beads

Bericht door ladylisa1991 » wo 10 nov 2010 14:09

wow super mooi!! :shock:
En vooral super super kleine kraaltjes!

een woord: Prachtig!

Groetjes!
"Live your dreams, like no other"

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » wo 10 nov 2010 17:03

Heel mooi, zal idd wel een gepriegel zijn geweest met de ieniemienie kraaltjes, ik vind het randje rond de speld heel mooi en netjes gemaakt :applaus:
~Groetjes Margriet~

Kralenbloempje1
Bead Professional

Bericht door Kralenbloempje1 » wo 10 nov 2010 18:32

:(L) :(L) :(L) :(L) heb je even een bakje voor mij....

Wat ontzettend mooi en gaaf heb je deze haarspeld gemaakt!!
mooie kralen, details en vooral het schaartje doet het hem helemaal.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

moisame
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door moisame » wo 10 nov 2010 21:06

Schattig en zo mooi!

Groetjes Anne :byebye

nienkesieraden
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door nienkesieraden » wo 10 nov 2010 23:58

Wow, prachtig!!! zooooo mooi. Oogverblindend. Mag ik vragen hoe je aan die kraaltjes komt?

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » do 11 nov 2010 00:03

Echt heel gaaf. :(L)
Eens een keer wat heel anders in je haar, dan de standaard haarspelden die je in de winkel kan kopen. :lol:
Ga je hem zelf houden?

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 11 nov 2010 00:19

nienkesieraden schreef:Wow, prachtig!!! zooooo mooi. Oogverblindend. Mag ik vragen hoe je aan die kraaltjes komt?
Gekocht op internet. Er zijn enkele ( 2 of 3 ) shops die alleen antieke kraaltjes verkopen en de boel niet bedonderen. Heb me dan ook eerst goed ingelezen en heen en weer gemaild voordat ik tot de koop overging.
Wat betreft die kleine witte kraaltjes kan je bijna nooit fout zitten... als er 50-60 in 1 inch gaan, heb je absoluut antiek, omdat deze kraaltjes na de eerste wereldoorlog nooit meer in productie zijn genomen.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 11 nov 2010 00:25

liessie schreef:Echt heel gaaf. :(L)
Eens een keer wat heel anders in je haar, dan de standaard haarspelden die je in de winkel kan kopen. :lol:
Ga je hem zelf houden?
ja, zeker anders dan de spelden uit de winkel....

Voorlopig hou ik hem zelf, tenzij iemand hem persé wil hebben, maar ik doe geen moeite om iets te verkopen. Heb wel een site, maar daar kun je niks kopen. Sta ook niet op markten of braderiën en ik adverteer verder ook niet.
heb er geen zin in, geeft alleen maar stress, je moet je site op to date houden en nog meer van die onzin.... zonde van mijn kostbare tijd :wink:
Af en toe - zo 1 x in de 3 jaar - doe ik een expootje... that's it.

Maar als iemand mailt met de vraag of de speld te koop is, dan mag hij weg.

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » do 11 nov 2010 00:32

Ok.
Ik ben ook niet direct van het verkopen, alleen inmiddels heb ik een behoorlijke voorraad kettingen en ga ik misschien wat op marktplaats zetten, zodat ik op den duur niet omkom in de kettingen ed :mrgreen:
Lijkt me voor zo'n haarspeld ook wel heel moeilijk om daar een geschikte prijs voor te bedenken.
Je hebt in deze en de materiaalkosten en heel veel werk.
Als je echt het uurloon gaat rekenen zal de gemiddelde nederlander hem wel veelste duur vinden :-DD

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 11 nov 2010 01:04

Als ik iets verkoop, reken ik een symbolisch uurloon. Hoe langer ik aan iets werk, hoe lager dat symbolische uurloon wordt. Dat uurloon ligt dan ergens tussen de 50 cent en hooguit - maar dat reken ik zelden - 2,- per uur.

Enne.... ik hoef het niet te verkopen... :wink: Ik loop er iig niet mee te koop... Als iemand het dan toch graag wil hebben, dan betalen ze er maar gewoon voor...
De tijd dat ik alles zo maar weggeef of voor een habbekrats wegdoe, is voorbij. Later krijg je toch stank voor dank.

En in het geval van de speld kan ik wel zeggen dat er een klein kapitaaltje aan materialen in zit... voor een speld dan... Maar ja.. wat wil je.... steeds zeldzamer wordende kraaltjes er in verwerkt.

Maar ik maak dan ook alleen maar dingen die ik zelf mooi vind... kan me niet schelen of een ander het nou draagbaar vindt of niet of te opzichtig of * vul maar in * . Daarmee besef ik ook maar al te goed dat mijn werk maar voor een heel klein publiek aantrekkelijk is en dat publiek moet mij dan ook nog weten te vinden.

Waar het mij om gaat is dat ik plezier heb aan mijn hobby en ik vind het leuk om mensen te laten zien wat ik kan en daarom doe ik om de zoveel tijd een expo of een tentoonstelling. Soms vloeit daar een verkoop uit en soms ook niet.
Opdrachten neem ik liever niet aan, want daar heb ik gewoon helemaal geen zin in...

Hoe bekostig ik dan mijn hobby...? ( ja... ik zie er al een heleboel denken.... :wink: ) Eenvoudig.... ik doe tegenwoordig regelmatig mee met grote wedstrijden in Amerika en val daar met regelmaat in de prijzen en dat zijn veelal waardecheques voor een bepaalde winkel en dan kun je weer eens wat uitzoeken voor weinig :mrgreen:

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » do 11 nov 2010 01:33

Doe je goed met die wedstrijden :lol:
ik haak al af als ik de creaties van voorgaande edities zie hier op kralen.com
Dan denk ik: eerst nog maar even voor mezelf oefenen :oops:

Groot gelijk hoor, dat je alleen dingen maak die je zelf mooi vind. :D
Dingen maken die je zelf niet mooi vind, daar is de lol snel van af :roll:

Ik vind het ook niet fijn om in opdracht van iemand te werken. De enige uitzondering daarop is eigenlijk mijn moeder. Maar soms doe ik ook, dat ik mijn moeder gewoon een ketting laat kiezen uit kettingen die ik al gemaakt had. :lol:

En hoe je je hobby bekostig, tja daar hebben anderen toch verder niets mee te maken? :roll:

Mijn katten zijn ook een hobbie van me en ik kan zeggen, dat daar bar weinig aan te verdienen valt, behalve het plezier en de liefde die ze geven :D

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 11 nov 2010 08:12

liessie schreef:Doe je goed met die wedstrijden :lol:
ik haak al af als ik de creaties van voorgaande edities zie hier op kralen.com
Dan denk ik: eerst nog maar even voor mezelf oefenen :oops:

........
En hoe je je hobby bekostig, tja daar hebben anderen toch verder niets mee te maken? :roll:
Nee, eigenlijk niet, maar het is iets wat me toch vaak gevraagd wordt...

En wat betreft de wedstrijden.... ligt er voor mij aan in welk land je meedoet :wink: Ik heb nog nooit met een wedstrijd hier in NL meegedaan ( nu voor het eerst mijn creatie voor mooiste sieraad hier geupload, maar dat is meer om een andere reden --> ) Ik ben er inmiddels achter dat een bepaalde stijl - waaronder mijn stijl - beter gewaardeerd wordt in het buitenland dan binnen de landsgrenzen :wink: Dus hoe goed goed is.....? Is vooral afhanklijk van de cultuur.... ofzo...

sriwi
Bead Believer

Bericht door sriwi » do 11 nov 2010 09:26

schitterend :shock: , verbaas mij elke keer weer om die prachtige details, als je de foto bekijkt zie je elke keer wat nieuws :D !

kralenliesje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door kralenliesje » do 11 nov 2010 10:24

Prachtig!! Die rocailles zijn zo klein!!! Welke maat naald gebruik je daarvoor?

Gesloten