[21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:
[21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Jewel » do 21 okt 2010 21:49

06.jpg
Mirlady's collier Remember Me!
06.jpg (212.26KiB)3514 keer bekeken
Hij is klaar en ik ben er tevreden over! Een ketting voor een kennisje...
Om privacyredenen krijgen jullie de ketting te zien met een cabochon waarvan de afbeelding een meisje is, maar die wordt vervangen voor een foto-cabochon van haar zoon die op 23-jarige leeftijd is overleden aan kanker.

De ketting is uiteraard geheel eigen ontwerp en bestaat uit 2 delen: een shawl en een collier. Deze kunnen uiteraard ook afzonderlijk van elkaar gedragen worden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo... op naar het volgende project ;)
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
ladylisa1991
Bead Dreamer
Berichten:640
Lid geworden op:do 04 mar 2010 20:59

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door ladylisa1991 » do 21 okt 2010 22:58

prachtig, adembenemend, en zo kan ik doorgaan haha
hoelang ben je hier mee bezig, hoeveel uur?
je maakt echt kunstwerken en ook mooi dat je de privacy (be)schermend

groetjes!
"Live your dreams, like no other"

Gebruikersavatar
wilmadonna
Bead Fan
Berichten:338
Lid geworden op:wo 04 jun 2008 16:51
Locatie:Norrköping
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door wilmadonna » do 21 okt 2010 23:30

geweldig!!!!
mooi aandenken ook!
:applaus:

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door scubadoo » vr 22 okt 2010 06:44

Geweldig!

Gebruikersavatar
Mayella
Bead Fan
Berichten:388
Lid geworden op:ma 02 aug 2010 12:05
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Mayella » vr 22 okt 2010 07:23

Ongelooflijk mooi hoor! Hoe lang ben je daar mee bezig inderdaad?

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door sanegdokter » vr 22 okt 2010 07:50

Waaaanzinnig mooi!!! As always natuurlijk! :(L) :(L) :(L) Je kennis zal het vast met trots dragen! Wat een mooi aandenken aan je kind... :D

Wat ik me wel afvraag, ik kan het natuurlijk niet van heel dichtbij bekijken, het lijkt erop dat je het stuk aan de voorkant van de sjaal met ijzerdraad hebt vastgezet, had je dat niet anders kunnen bevestigen of was het daar te zwaar voor?
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Talitha
Bead Designer
Berichten:896
Lid geworden op:do 28 jan 2010 16:53

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Talitha » vr 22 okt 2010 08:25

Ontzettend mooi kunststuk. Wat zal die mevrouw ontroerd zijn.
Geef elke dag de kans
de mooiste van je leven
te worden.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Jewel » vr 22 okt 2010 08:26

sanegdokter schreef: Wat ik me wel afvraag, ik kan het natuurlijk niet van heel dichtbij bekijken, het lijkt erop dat je het stuk aan de voorkant van de sjaal met ijzerdraad hebt vastgezet, had je dat niet anders kunnen bevestigen of was het daar te zwaar voor?

Dat is geen ijzerdraad, maar zijn Vintaj onderdelen... soort wijzers en hebben een functie ( die weggelaten kan worden als ze het niet mooi vind).
Kreeg er op SF ook al een opmerking over :lol:
Moet ook wel zeggen dat het op de foto en het halsje ( met kippenekkie ) ook niet goed overkomt. Zag ik eigenlijk ook pas nadat die opmerking er was... als je het om hebt, dan staat het wel goed.

Hoelang ik hiermee bezig ben geweest...? Lang... ik weet dat ik er in de zomervakantie aan begonnen was, dus ik heb er zeker 2 maanden aan gewerkt telkens als ik tijd had.
Ik ben hier wel langer mee bezig geweest, omdat ik niet tevreden was en ik een deel weer veranderd heb.

Ik ben niet zo productief.... veel tijd wordt in beslag genomen door zaken waar ik zelf momenteel weinig mee opschiet. Mijn goede voornemen voor 2011 is dan ook meer tijd aan mezelf, mijn hobby en gezinnetje te besteden i.p.v. tijd aan anderen ( zaken ) Ben daar nu dus al maatregelen voor aan het treffen.... Ik ben nu 40 jaar en van die 40 jaar heb ik 20 jaar vrijwilligerswerk gedaan, vaak ten kosten van dingen die belangrijker zijn voor mij... Het is nu wel onderhand welletjes geweest :wink: Ik hoop dus volgend jaar meer grote creaties te kunnen maken en te kunnen laten zien.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door sanegdokter » vr 22 okt 2010 08:36

Owww haha, dat zag ik niet! :lol: Ik las net wel op het sf dezelfde vraag en had dus al antwoord gekregen. :lol: Maar super! Ik kan genieten van al je kunstwerken dus kom maar op! :mrgreen:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Maddy
Bead Producer
Berichten:1137
Lid geworden op:vr 22 sep 2006 14:39
Locatie:Baarn
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Maddy » vr 22 okt 2010 08:38

*...valt stil...*

Waanzinnig, dit hoort gewoon in een museum thuis!
De gedachte erachter vind ik ook heel erg mooi en ontroerend...maar is het de bedoeling dat ze het écht gaat dragen of meer als een soort aandenken om neer te zetten/op te hangen?
************************************
Afbeelding Groetjes, Maddy

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Jewel » vr 22 okt 2010 09:03

Maatje A. schreef:*...valt stil...*

Waanzinnig, dit hoort gewoon in een museum thuis!
De gedachte erachter vind ik ook heel erg mooi en ontroerend...maar is het de bedoeling dat ze het écht gaat dragen of meer als een soort aandenken om neer te zetten/op te hangen?
Zij gaat dat dragen.... Zij is iets ouder dan ik en is een beetje hetzelfde tiepje als ik. Zij laat ook haar kleding naar haar smaak maken ( kan ik helaas niet betalen :lol: ... tja... vrijwilligerswerk betaald niet hè :P , maar ik heb wel vorig jaar een Victoriaanse jas laten maken... met que! Die ik gewoon draag en zij wil ook graag zo'n jas laten maken :lol: )

Alles wat ik maak, is om te dragen en kan ook gedragen worden.... maar ik denk dat er 'lef' voor nodig is, want ik krijg veel deze vraag.

Ik weet dat mijn sieraden opzichtig zijn, maar ik denk dat iedereen het ooit wel eens heeft meegmaakt.... Je hebt een bruiloft of een ander feestje waar je nieuwe kleren voor wilt kopen. Een ramp als je niet kan slagen of niet helemaal naar je zin kan slagen.
Daar heb ik zelf nogal eens last van, ook omdat ik een uitgesproken smaak heb.
Dus wat doe ik dan, ik trek iets eenvoudigs aan, maar ik hang wel 1 van mijn super creaties om mijn nek :wink:
Ik weet dus zeker dat ik niet iets draag wat een ander misschien ook aan kan hebben, ik heb kleding aan wat ook gewoon lekker zit en het sieraad trekt de aandacht, waardoor mijn simpele lekker-zittende outfit naar de achtergrond valt en.... altijd leuk, je krijgt zoveel complimentjes.

Neem nou dit sieraad... trek een zwarte broek aan, daarop een crème kleurig topje/bloesje/truitje/vestje en dan dit om je nek.... je bent poepie chique zonder een hoop geld uit te geven aan kleding die weer uit de mode raken, die niet zitten en je misschien maar 1 of 2 keer draagt :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Maddy
Bead Producer
Berichten:1137
Lid geworden op:vr 22 sep 2006 14:39
Locatie:Baarn
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Maddy » vr 22 okt 2010 09:31

Je hebt helemaal gelijk hoor!
Alleen maar des te leuker als ze het ook écht gaat dragen...maar net wat je zegt daar moet je wel een beetje lef voor hebben én natuurlijk het type voor zijn. Ik vind het gaaf als mensen zo'n uitgesproken stijl hebben en een statement durven te maken in hun kleding of sieraden...dat maakt jouw creaties ook juist zo uniek! Kan ik alleen maar jaloers op zijn!
************************************
Afbeelding Groetjes, Maddy

Gebruikersavatar
Mayella
Bead Fan
Berichten:388
Lid geworden op:ma 02 aug 2010 12:05
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Mayella » vr 22 okt 2010 09:32

Jewel schreef: Dus wat doe ik dan, ik trek iets eenvoudigs aan, maar ik hang wel 1 van mijn super creaties om mijn nek :wink:
Ik weet dus zeker dat ik niet iets draag wat een ander misschien ook aan kan hebben, ik heb kleding aan wat ook gewoon lekker zit en het sieraad trekt de aandacht, waardoor mijn simpele lekker-zittende outfit naar de achtergrond valt en.... altijd leuk, je krijgt zoveel complimentjes.

Neem nou dit sieraad... trek een zwarte broek aan, daarop een crème kleurig topje/bloesje/truitje/vestje en dan dit om je nek.... je bent poepie chique zonder een hoop geld uit te geven aan kleding die weer uit de mode raken, die niet zitten en je misschien maar 1 of 2 keer draagt :wink:
Helemaal mee eens! Ik zou het ook dragen; geen twijfel over mogelijk. En inderdaad op de manier zoals jij beschrijft. Je pakt een simpele outfit, geen toeters en bellen en liefst ook een effen kleur en daar draag je een opvallend sieraad op. Het sieraad doet dan het werk. Of je pakt een opvallende outfit en draagt er een simpel sieraad bij. Zolang je er geen bonte kermisverzameling van maakt die 'over the top' is, kan het prima. Maar inderdaad, je moet er ook een beetje eigenwijs voor zijn en een beetje lef hebben.

Of je gaat leren naaien :mrgreen: Ik ben een tijd geleden begonnen met naaien, en het komt nu wel goed uit: ik kan zelf een simpele outfit in elkaar zetten en ik kan op de markt een mooi effen lapje halen voor bij de sieraden.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Jewel » vr 22 okt 2010 09:40

Mayella schreef: Of je gaat leren naaien :mrgreen: Ik ben een tijd geleden begonnen met naaien, en het komt nu wel goed uit: ik kan zelf een simpele outfit in elkaar zetten en ik kan op de markt een mooi effen lapje halen voor bij de sieraden.
Ik heb vroeger veel genaaid.... kon bijna geen standaard kleding aan door mijn zandloper figuur. ( heb ik nu niet meer zo erg hoor, na de geboortje van mijn zoon :wink: )
Ik zou graag willen leren om zelf patronen te maken of aan te passen, maar het ontbreekt me aan tijd... Zo staat hier de brander voor glaskralen ook stof te happen en de cursus edelsmeden wordt ook telkens met een jaar vooruit verschoven en dat al voor het 3de jaar...

Maar wie weet krijg ik t.z.t. wel meer tijd :mrgreen:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: [21-10] Mirlady's collier Remember Me!

Bericht door Hilde » vr 22 okt 2010 09:52

Wauw (verder val ik stil) :applaus: :applaus:
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gesloten