24/12/07 Eindelijk ook eens een creatie van mij...

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:
24/12/07 Eindelijk ook eens een creatie van mij...

Bericht door Jocelynn » ma 24 dec 2007 18:55

Na al mijn gevraag, geklets en uiteraard het voorzitterschap van Beading Anonymous op dit forum, vond ik dat jullie wel eens recht hadden op het zien van een creatie van mij.

Mijn laatstgemaakte creatie is een zilveren spang met halfedelstenen in een organische vorm verwerkt.
De kleuren van de foto lijken helaas stukken fletser dan de spang in werkelijkheid is...

De halfedelstenen die ik heb gebruikt zijn Agaat, Peridoot, Rozenkwarts, Amethyst en Aventurijn en dit alles dus in een zilveren setting verwerkt.

Ik ben ERG benieuwd naar jullie reacties!

Afbeelding

Het kopiëren van mijn creatie zonder het vragen van mijn toestemming, vind ik niet gepast... :wink:
The journey of a thousand miles begins with one step.

Talleke
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 10 mar 2007 11:26
Locatie:wageningen

Bericht door Talleke » ma 24 dec 2007 19:00

Ik vind hem héél erg mooi!

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » ma 24 dec 2007 19:00

hmmm...mooie ketting....heel origineel...speels en chique tegelijkertijd. :D
What's life whithout beads

froukjeg
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:ma 29 okt 2007 18:39
Locatie:prov.groningen
Contacteer:

Bericht door froukjeg » ma 24 dec 2007 20:08

:shock: super gedaan zeg
Afbeelding
groetjes froukje

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: Eindelijk ook eens een creatie van mij...

Bericht door Ingedinge » ma 24 dec 2007 21:03

Jocelynn schreef:

Het kopiëren van mijn creatie zonder het vragen van mijn toestemming, vind ik niet gepast... :wink:
Mooooooi.... maareh, ik heb een dergelijke een aantal maanden geleden al gemaakt..... moet ik die slopen? :cry: (niet op sprang maar rocailles in de nek.... :wink:

essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:

Bericht door essie2395 » ma 24 dec 2007 21:08

mooi!
kralengroetjes, Esther

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » ma 24 dec 2007 21:20

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat waaanzinnig mooi!! Wauw! :banaan: :applaus:

Groetjes Roos

Gebruikersavatar
Ilsy81
Bead Dreamer
Berichten:552
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 20:28

Bericht door Ilsy81 » ma 24 dec 2007 21:36

Mooi!
(heb het ontwerp wel eens eerder gezien, maar blijft mooi!)
zeker met deze edelsteentjes gecombineerd!!!

heb het eens gezien op een oosterse site (chinees, japans oid. Dus kon het niet lezen, alleen maar kijken en kwijlen... :oops: )
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 25 dec 2007 01:21

Hehe, dus daar zocht je die inspiratie voor!

Heel apart, vind hem wel heel mooi maar lijkt me niet prettig dragen, of valt dat wel mee?

(oh, en ik heb ook even de datum toegevoegd aan de tiel van je topic, zie de regels van dit subforum)
~Audrey~

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Bericht door Harmonyke » di 25 dec 2007 11:46

Moest hij in een winkel liggen had ik hem al lang gekocht!! Of na gemaakt :oops:

Echt waar!! Prachtig :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Bericht door Ingedinge » di 25 dec 2007 17:15

Ilsy81 schreef: heb het eens gezien op een oosterse site (chinees, japans oid. Dus kon het niet lezen, alleen maar kijken en kwijlen... :oops: )
Ik weet wat je bedoelt! Dat printje heb ik hier in mijn inspiratiemap!! :lol:

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » di 25 dec 2007 18:02

Ik weet niet wat er nu gesuggereerd wordt, maar dit is toch echt mijn eigen ontwerp en uitvoering. Ik voel me altijd aangetrokken tot organische sieraden en het is nu eenmaal zo dat, wil je dit tot uitvoer brengen met een mooi resultaat, je een relatief beperkt aantal technieken tot je beschikking hebt om dat organische effect te krijgen.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat er méér mensen op dit idee gekomen zijn, maar nogmaals: Het is niet gepikt of afgekeken van een ander ontwerp.

Omdat ik dit sieraad in opdracht voor iemand binnen mijn praktijk heb gemaakt en dit dus in de verkoop heb, heb ik er onder gezet dat zomaar zonder mijn toestemming namaken ik niet zo leuk zou vinden.
Op dit forum zijn echter al diverse discussies gaande over het al dan niet namaken van sieraden en "patenten" en ik vind eerlijk gezeg dat op dit subforum niet op zijn plaats.

Ik wilde gewoon een ontwerp van mij laten zien en was benieuwd naar de reacties, maar eerlijk gezegd vind ik de suggestieve toon van een aantal reacties niet leuk.

En even nog over de draagbaarheid: Het sieraad is gewoon draagbaar, het zit niet los of heeft geen stekeligheden. Natuurlijk is het wel zo dat je dit beter niet kunt dragen binnen het bereik van grijpgrage kinderhandjes.
The journey of a thousand miles begins with one step.

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Bericht door Harmonyke » di 25 dec 2007 19:32

Jocelynn schreef:Ik weet niet wat er nu gesuggereerd wordt, maar dit is toch echt mijn eigen ontwerp en uitvoering. Ik voel me altijd aangetrokken tot organische sieraden en het is nu eenmaal zo dat, wil je dit tot uitvoer brengen met een mooi resultaat, je een relatief beperkt aantal technieken tot je beschikking hebt om dat organische effect te krijgen.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat er méér mensen op dit idee gekomen zijn, maar nogmaals: Het is niet gepikt of afgekeken van een ander ontwerp.

Omdat ik dit sieraad in opdracht voor iemand binnen mijn praktijk heb gemaakt en dit dus in de verkoop heb, heb ik er onder gezet dat zomaar zonder mijn toestemming namaken ik niet zo leuk zou vinden.
Op dit forum zijn echter al diverse discussies gaande over het al dan niet namaken van sieraden en "patenten" en ik vind eerlijk gezeg dat op dit subforum niet op zijn plaats.

Ik wilde gewoon een ontwerp van mij laten zien en was benieuwd naar de reacties, maar eerlijk gezegd vind ik de suggestieve toon van een aantal reacties niet leuk.

En even nog over de draagbaarheid: Het sieraad is gewoon draagbaar, het zit niet los of heeft geen stekeligheden. Natuurlijk is het wel zo dat je dit beter niet kunt dragen binnen het bereik van grijpgrage kinderhandjes.
Hoef je geen zorgen te maken, zou hem niet achtermaken. Maar is wel heel mooi gedaan. Ik kijk steeds naar een ontwerp en maak er dan mijn eigen visie van. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Ilsy81
Bead Dreamer
Berichten:552
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 20:28

Bericht door Ilsy81 » di 25 dec 2007 20:09

Jocelynn schreef:Ik weet niet wat er nu gesuggereerd wordt, maar dit is toch echt mijn eigen ontwerp en uitvoering. Ik voel me altijd aangetrokken tot organische sieraden en het is nu eenmaal zo dat, wil je dit tot uitvoer brengen met een mooi resultaat, je een relatief beperkt aantal technieken tot je beschikking hebt om dat organische effect te krijgen.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat er méér mensen op dit idee gekomen zijn, maar nogmaals: Het is niet gepikt of afgekeken van een ander ontwerp.

Ik wilde gewoon een ontwerp van mij laten zien en was benieuwd naar de reacties, maar eerlijk gezegd vind ik de suggestieve toon van een aantal reacties niet leuk.
Hoi Jocelynn, ik wilde je niet kwetsen.
Maar het internet is groot en de wereld kan heel klein zijn. Ik ben zo'n ontwerp inderdaad "gewoon" eerder tegengekomen.
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het toen ook erg mooi vond (anders zou het mij niet bij zijn gebleven toch? :D )
ilsyMooi!
(heb het ontwerp wel eens eerder gezien, maar blijft mooi!)
zeker met deze edelsteentjes gecombineerd!!!

heb het eens gezien op een oosterse site (chinees, japans oid. Dus kon het niet lezen, alleen maar kijken en kwijlen... ) =niet suggestief bedoeld! :D :D :wink:
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Bericht door MariekeV » di 25 dec 2007 22:06

Ik denk dat de "geschreven" manier van "Het kopiëren van mijn creatie zonder het vragen van mijn toestemming, vind ik niet gepast... " een beetje raar overkomt op de mensen hier. Ik heb dit zelf ook nog nooit bij een creatie hier op de site zien staan en zou het er zelf ook nooit bijzetten. (Maar dat wordt weer een heel andere discussie :wink: )
En mijn eerste reactie was eigenlijk ook: "moet dat er nou zo bij staan?"
Je moet je niet gelijk aangevallen voelen door het geschreven woord van mensen hier, zo is het vaak niet bedoeld.

Maar het is gewoon een mooie creatie, dat moet ik zeker toegeven! :D

Gesloten