12-07 Hanger

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Eva
Bead Believer
Contacteer:
12-07 Hanger

Bericht door Eva » do 12 jul 2007 11:21

Deze hanger is echt het moeilijkste prutswerkje wat ik ooit gedaan heb. Het "kralenkapje" is met de hand gemaakt van erg dun draad. Ik heb hem drie keer overnieuw moeten doen en dacht dat ik scheel zou worden! Weet niet meer wat voor een steen de onderste kraal is. Het kleine kraaltje is in ieder geval amethyst.

Groetjes Eva.

Afbeelding

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » do 12 jul 2007 14:02

Schitterende creatie :(L) ( heb je daar een boekje of beschrijving van hoe je dat doet :oops: )

groetjes Margriet.

Mieter
Bead Starter

Bericht door Mieter » do 12 jul 2007 14:52

Dat kralenkapje is schitterend heel veel werk maar je hebt iets prachtig gemaakt. Proficiat
:applaus2:
Volg jouw geluk en het universum zal deuren voor je openen waar enkel muren waren.

Eva
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Eva » do 12 jul 2007 15:57

MB schreef:Schitterende creatie :(L) ( heb je daar een boekje of beschrijving van hoe je dat doet :oops: )

groetjes Margriet.
Het is een tutorial die in een Amerikaans tijdschrijft stond (Step by Step Wire Jewelry summer 2007). Volgens mij kun je die hier niet krijgen. Een vriendin in Amerika heeft hem aan mij opgestuurd. De vrouw die die tutorials geschreven heeft ken ik ook via het Amerikaanse forum waar ik lid van ben.
Maar ik maak goede vorderingen met mijn website dus ik hoop gauw dit soort dingen ook met jullie te kunnen delen. Ik ga samenwerken met mijn vriendin in Amerika zodat we een website gaan delen (zij heeft er al erg lang een) en er een Amerikaanse afdeling en een Nederlandse afdeling komt. En zij is echt een pro in wire jewelry. Schrijft veel boeken en heeft veel kennis. Misschien ga ik haar boeken ook nog wel vertalen. Jullie horen er in ieder geval meer van.
Groetjes Eva.

Afbeelding

Eva
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Eva » do 12 jul 2007 15:58

Mieter schreef:Dat kralenkapje is schitterend heel veel werk maar je hebt iets prachtig gemaakt. Proficiat
:applaus2:
Bedankt :oops:
Groetjes Eva.

Afbeelding

MB
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door MB » do 12 jul 2007 16:12

Eva schreef:
MB schreef:Schitterende creatie :(L) ( heb je daar een boekje of beschrijving van hoe je dat doet :oops: )

groetjes Margriet.
Het is een tutorial die in een Amerikaans tijdschrijft stond (Step by Step Wire Jewelry summer 2007). Volgens mij kun je die hier niet krijgen. Een vriendin in Amerika heeft hem aan mij opgestuurd. De vrouw die die tutorials geschreven heeft ken ik ook via het Amerikaanse forum waar ik lid van ben.
Maar ik maak goede vorderingen met mijn website dus ik hoop gauw dit soort dingen ook met jullie te kunnen delen. Ik ga samenwerken met mijn vriendin in Amerika zodat we een website gaan delen (zij heeft er al erg lang een) en er een Amerikaanse afdeling en een Nederlandse afdeling komt. En zij is echt een pro in wire jewelry. Schrijft veel boeken en heeft veel kennis. Misschien ga ik haar boeken ook nog wel vertalen. Jullie horen er in ieder geval meer van.
Dank je wel voor je antwoord, ik hoop er in ieder geval meer van te horen, deze sieraden vind ik supermooi :D
~Groetjes Margriet~

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » do 12 jul 2007 16:41

heel erg mooi :D
Groetjes Marit

fröbelkoningin
Bead Interested

Bericht door fröbelkoningin » do 12 jul 2007 18:16

ben sprakeloos wat een mooie hanger :!:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd..........

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 12 jul 2007 19:40

Ontzettend knap!

Tamara
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 12 jul 2007 20:59

wat een prachtige hanger!
Groetjes, Tamara

Mieter
Bead Starter

Bericht door Mieter » do 12 jul 2007 21:02

Laat het zeker weten als de site in orde is, ben benieuwd.

Ik probeer ook meestal kralenkapjes te maken maar het lukt niet altijd en vind het ook zo duur omdat het altijd met echt zilverdraad moet.

Nog eens een dikke proficiat vind het super.
:congratualtions:
Volg jouw geluk en het universum zal deuren voor je openen waar enkel muren waren.

Eva
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Eva » do 12 jul 2007 21:05

Mieter schreef:Laat het zeker weten als de site in orde is, ben benieuwd.

Ik probeer ook meestal kralenkapjes te maken maar het lukt niet altijd en vind het ook zo duur omdat het altijd met echt zilverdraad moet.

Nog eens een dikke proficiat vind het super.
:congratualtions:
Bedankt :D

Het hoeft helemaal niet met echt zilverdraad. Is deze ook niet. Ik oefen altijd met "hobby draad".

En het is officieel. Ik ga inderdaad samenwerken met die vriendin in de States. Daardoor gaat alles hopelijk een stuk sneller dan dat ik het alleen had moeten doen.
Groetjes Eva.

Afbeelding

Mirjam Borger
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » do 12 jul 2007 21:08

Heel mooi! nooit geweten dat er nog zoveel mogelijkheden zijn met wire! :D

Mieter
Bead Starter

Bericht door Mieter » vr 13 jul 2007 13:16

Eva schreef

Het hoeft helemaal niet met echt zilverdraad. Is deze ook niet. Ik oefen altijd met "hobby draad".

Is die hobby draad dan niet te stijf, welke moet je daarvoor gebruiken? Ik heb in de workshop geleerd dat je het beste zilverdraad gebruikt dat plooit het gemakkelijkste.

Groetjes
:D
[/list]

Eva
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Eva » vr 13 jul 2007 14:12

Mieter schreef:Eva schreef

Is die hobby draad dan niet te stijf, welke moet je daarvoor gebruiken? Ik heb in de workshop geleerd dat je het beste zilverdraad gebruikt dat plooit het gemakkelijkste.

Groetjes
:D
[/list]
Voor de grotere diktes (0.70, 1.00) gebruik ik gewoon het goedkoopste zilverdraad dat ze o.a. bij de pippoos verkopen. Dat buigt inderdaad lastig maar is weer goed voor werk dat zijn vorm moet behouden.
Verder gebruik veel het 22 gauge (ook 0.70 geloof ik) van wire and wire draad. Dat is heel flexibel en word niet gauw " hard " als je ermee werkt. Het smalste draad dat ik gebruik is 30 gauge (ik geloof 0.2 mm) en daar gebruik ik ook gewoon zilverkleurig draad op een rolletje voor. Dat is inderdaad laster dan 925 of fijn zilver maar het lukt me wel.
Het nadeel van in Nederland wonen is dat ze hier alleen maar 925 zilverdraad en fijn zilver verkopen. In de USA verkopen ze 925 draad in "dead soft", "soft", "half hard" en "hard". En dus kun je voor elke project het goede draad kopen. Het zilverdraad wat ik hier in Nederland heb gehaald is naar mijn schatting "half hard". Daarom gebruik ik fijn zilverdraad (999) als ik iets zachts nodig heb. Draad harder maken kun je makkelijk zelf door het te draaien. Zachter maken is een stuk lastiger. Daarvoor moet je het flink verhitten. Ook word zilverdraad harder naarmate je ermee werkt.

Oh ja als je wilt oefenen is koperdraad ook erg geschikt. Dat is een stuk zachter dan zilver.

Nou een heel verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Eva.

Afbeelding

Gesloten