08-03-2007; Creaties van zilverklei

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen

Bericht door Johan87 » za 10 mar 2007 22:28

Zeer mooie creaties. Het ziet er echt zo mooi uit dat je zelf ook zin krijgt om ermee te beginnen.Is er iemand toevallig zelfstandig zonder workshop mee beginnen werken? Met behulp van een handboek of iets dergelijks? Laat dan even iets weten.

Groetjes,

Johan

Wendy van Toorenburg
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:ma 03 apr 2006 12:37
Locatie:Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Wendy van Toorenburg » do 15 mar 2007 19:15

Beste Johan,

Ik zou het je niet willen aanraden om er zelf mee aan de slag te gaan. Het is te bewerkelijk en je hebt echt wel de nodige informatie en instructies nodig betreffende de bewerking en afwerking. En het is denk ik ook te duur om er zomaar even mee te experimenteren.

Groetjes,
Wendy

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » do 15 mar 2007 20:21

maak je ook ringen op bestelling?

Prachtige ringen!

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » do 15 mar 2007 20:21

Inderdaad, Johan, één workshop "moet" je zeker volgen, vind ik. Je moet immers leren werken met het kleimateriaal. De instructrices kunnen ook tips geven. Ik durf wel zeggen dat ik inderdaad na één workshop toch al een tiental hangertjes gemaakt heb, helemaal alleen en zelfstandig.
Bedenk echter dat je ook wat andere materialen nodig hebt: vijltjes om de oneffenheden netjes weg te vijlen, schuursponsjes (van harder naar heel zacht), enz. Voor een ring gebruik je best een ringstok om de juiste maat te kunnen maken. Uiteraard moet je ook eerst de maat kunnen nemen!
Enfin, je hebt wel wat gerei nodig, maar er bestaan starterskits...

Enneuh... ik bestel via een Amerikaanse site...

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » do 15 mar 2007 20:23

Ikke wel, hoor,Sofieke! (of mag ik dat niet zeggen?)

Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen

Bericht door Johan87 » do 15 mar 2007 21:01

Dank je voor de tips. Ik heb ondertussen al eens een beetje rondgekeken. En heb ook contact opgenomen met Art clay. Voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik een workshop zou kunnen gaan volgen, of een instructeur zou kunnen raadplegen aangezien ik in het buitenland zit. Maar ik hoop dat ik als ik de volgende keer thuis ben de kans heb misschien een namiddag worshop kan nemen. Als het zover is breng ik jullie op de hoogte.

Groetjes,

Johan

Wendy van Toorenburg
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:ma 03 apr 2006 12:37
Locatie:Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Wendy van Toorenburg » do 15 mar 2007 23:25

Sofieke; Ik maak inderdaad ook ringen op bestelling! Er zijn veel mogelijkheden met Art Clay, dus alles is bespreekbaar...

Johan; Ik weet zeker dat je als je weer thuis bent en dan een workshop hebt gevolgd, blij bent dat je even hebt gewacht. Je kan na 1 workshop gelijk thuis aan de slag, dus dan haal je je "verloren tijd" daarna gewoon weer in!

Groetjes,
Wendy

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » vr 16 mar 2007 08:03

Hai Wendy

Ben jij een gecertificeerde instructrice voor art clay ???

Debby

Wendy van Toorenburg
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:ma 03 apr 2006 12:37
Locatie:Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Wendy van Toorenburg » za 17 mar 2007 10:40

Debby ik ben nog geen gecertificeerde instructrice. Ik hoop dat wel snel te worden. Ik heb mij bij Art Clay ingeschreven voor de opleiding, ikmoet alleen wachten tot er een opleiding bij mij in de buurt is.

Groetjes,
Wendy

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » za 17 mar 2007 12:25

hoi Wendy

Leuk als je dat gaat doen :lol:
Het is echt leuk om die opleiding te volgen, je leert er erg veel van, en als ik je creaties zie, zal je met vlag en wimpel slagen :lol:


Debby

Wendy van Toorenburg
Bead Discoverer
Berichten:40
Lid geworden op:ma 03 apr 2006 12:37
Locatie:Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Wendy van Toorenburg » za 17 mar 2007 15:05

Debby schreef:hoi Wendy

Leuk als je dat gaat doen :lol:
Het is echt leuk om die opleiding te volgen, je leert er erg veel van, en als ik je creaties zie, zal je met vlag en wimpel slagen :lol:


Debby
Ben jij een instructrice van Art Caly? Ik wil inderdaad wat meer technieken leren. De ringen gaan me nu wel goed af maar ik wil nu een stapje verder. Ben benieuwd....

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » za 17 mar 2007 16:17

Wendy van Toorenburg schreef:Debby ik ben nog geen gecertificeerde instructrice. Ik hoop dat wel snel te worden. Ik heb mij bij Art Clay ingeschreven voor de opleiding, ikmoet alleen wachten tot er een opleiding bij mij in de buurt is.

Groetjes,
Wendy
ow wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf :D :D :D :D hoop dat je snel aan de slag kan, dit is toch wel heel erg gaaf :D
Groetjes Marit

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » za 17 mar 2007 16:18

ja :lol: heb niveau 1 en 2 gedaan
en de supplement uv resin ( dit is helemaal gaaf) :lol:

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » za 17 mar 2007 19:48

dat zou ik zo graag doen, maar zo duur om te doen

Ann
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 19:59
Locatie:middelpunt van Vlaanderen

Bericht door Ann » zo 18 mar 2007 11:58

Donderdag ga ik een workshop UV-resin volgen! Kijk er al naar uit!

Gesloten