Spelregels en instructies

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » ma 02 feb 2009 15:15

Je hebt het eigenlijk goed gedaan, ik denk alleen dat je de sieradenwedstrijd beetje verkeerd begreep.
Alle foto's die je upload naar Kralen.com doen automatisch mee aan de wekelijkse wedstrijd. Op http://forum.creadream.nl/sieradenwedstrijd.php" onclick="window.open(this.href);return false; kan je alle creaties van vorige week bekijken en daar de 3 leukste van uitzoeken. Volgende week zal jouw creatie er dus ook automatisch bij vermeld zijn. Het is vooral bedoelt om creaties te laten zien die je zo pas heb gemaakt. Het maakt niet uit als je 'n keer 'n wat oudere creatie laat zien, zolang het niet meerdere keren geupload wordt. Je kan met je creatie dus eenmalig meedoen aan een wedstrijd, die dus iedere week opnieuw wordt gehouden.

Krijsje1
Bead Fan
Berichten:316
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 02:08

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Krijsje1 » wo 11 mar 2009 12:28

Ik zie dat ik het uploaden anders aan moet pakken? Ik wilde alles in één bericht doen, lukte niet. Toen heb ik ze maar geselecteerd op onderwerp. Ik begrijp dus als ik de foto's niet allemaal tegelijk upload, maar een paar tegelijk (3 lukte wel), ik zal dan wel in één bericht kan plaatsen? :byebye

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Mar-JoYa » wo 11 mar 2009 18:28

Je kunt volgens mij een reeds geplaatst bericht aanpassen. Je plakt de code dan in het bericht wat je al geplaatst hebt en plaatst de link het onderwerp weer in de uploadpagina, maar Sandra zal me verbeteren als ik het fout heb ;) mocht het uploaden van meer dan 3 foto's niet lukken, kun je het wel in 1 bericht plaatsen...
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
wilmadonna
Bead Fan
Berichten:338
Lid geworden op:wo 04 jun 2008 16:51
Locatie:Norrköping
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door wilmadonna » di 22 sep 2009 07:30

Hoi !

Kan er misschien ook een nieuwe regel komen:
als je gewonnen hebt, dat je dan de volgende wedstrijd even niet mag insturen.
Na die volgende wedstrijd weer wel.
Zo krijgen misschien andere mensen ook 's een kans...
als je kijkt naar de aantal laaste wedstrijden zijn het weer dezelfde..... erg jammer.
Natuurlijk maken ze prachtige dingen, maar de mensen stemmen steeds op dezelfde soort sieraden en een ander wil ook wel 's wat winnen!
Er zijn veel mensen die nooit een kans krijgen en die doen toch ook hard hun best....

Heb het hier al 's meer over gehad en het is de laatste tijd helaas weer hetzelfde....

Groetjes Wilma :)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » di 22 sep 2009 08:28

Op zich snap ik je gedachte, maar ik vind zelf het is een wedstrijd puur voor de eer, je loopt niet meteen waardebonnen mis. Ook kijken mensen altijd wel naar de stemresultaten en daar sta je dan wel vermeld. Op bv 3de of 5de plaats is ook wel een eer toch? Mijn voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk regels.

Ik hoor altijd graag ideeen en andermans meningen, dus als er meer mensen zijn die het anders zouden willen dan hoor ik het graag. Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat je wel mag uploaden, maar dat als je wint je niet bij winnaarslijst komt, maar degene die als 2de of 3de op de lijst kwam. Of ik voeg dan beiden toe aan de winnaarslijst....bij de wedstrijdfinale is het toch max 1 creatie per persoon, dus dan maakt het toch niet uit of je al vaker heb gewonnen.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Kikkertje » di 22 sep 2009 12:40

Het eerlijke van deze wedstrijd vind ik juist dat iedereen die geregistreerd staat mag stemmen, en je mag zelfs aan 3 sieraden punten toekennen. Bepaalde sieraden, zoals de cabochonarmbanden, ingewikkelde rocaillepatronen enz. winnen vaak, maar als dat de mening is van de mensen die gestemd hebben, wat is het probleem dan?
Door mensen uit te sluiten van de wedstrijd, lijkt mij juist dat het er niet eerlijker op wordt. Sommige mensen hier op het forum maken zulke mooie dingen, ik zou het niet leuk vinden om te winnen als hun sieraden niet mogen meedoen.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » di 22 sep 2009 13:12

Dat verwoord je mooi, daar ben ik het helemaal mee eens.

Je zou wel bv kunnen doen dat als iemand die reeds gewonnen heeft wint, degene op 2de (als die niet eerder heeft gewonnen) ook op het lijstje komt....Dus ze winnen dan beiden. :) Maar ja, dan heb je 'n keer net dat iemand die op 1 staat niet eerder gewonnen heeft, en dan puur door de toeval wint 2 niet....tja....en dan denk ik, het is allemaal vooral voor de fun en de eer, zo erg is het toch niet als je op 2 of 4 staat? Ook dan heb je de eer....soms hebben 1 en 2 maar 1 punt verschil, ja dan is het ook jammer als je niet bij de winnaarslijst komt....maar ja....zo gaat dat bij wedstrijden denk ik dan....

Gebruikersavatar
Nynke
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 18 nov 2007 09:14
Locatie:Leeuwarden

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Nynke » di 22 sep 2009 13:55

Wat Wilma zegt, dat is mij ook al door het hoofd geschoten: dat je bepaalde namen vaker voorbij ziet komen, en dat het vooral priegelwerkjes met kleine kraaltjes zijn die winnen de laatste tijd. En mij is ook wel "Dat is niet eerlijk' door het hoofd geschoten, want oh, wat zou ik zelf eens een keertje graag winnen... :oops: :oops: :oops:
MAAR! Dit is natuurlijk niet de hoofdreden dat ik mijn sieraden laat zien op dit forum, ik post foto's omdat ik graag jullie mening hoor, en hoop het ook te horen als er iets verbeterd kan worden, om zo nog mooiere dingen te kunnen maken.
Het is net als de Olympische sportgedachte: meedoen is belangrijker dan winnen. Meedoen is al fantastisch, en een gouden (zilveren, bronzen) plak is dan natuurlijk een prachtig extraatje, de slagroom op de appeltaart zeg maar :D
En verder ben ik het helemaal eens met Kikkertje! Well spoken!


Maar, ik moet eerlijk bekennen, ik heb wel even gestuiterd op mijn stoel vanochtend, toen ik zag dat er op 5 van mijn armbanden is gestemd :wink: :oops:
Wingardium leviosa!

Gebruikersavatar
wilmadonna
Bead Fan
Berichten:338
Lid geworden op:wo 04 jun 2008 16:51
Locatie:Norrköping
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door wilmadonna » di 22 sep 2009 14:27

Mij gaat het ook niet om te winnen. Vind het juist leuk om alle verschillende ontwerpjes te zien steeds!!! En je post niet om te winnen.
Maar mensen die winnen, kunnen dan zeg maar de volgende wedstrijd even niet meedoen, oftwel hun sieraden pas posten als ze weer mee mogen doen.
Zo kunnen ze toch hun mooie sieraden laten zien en hebben andere mensen ook even de kans om 's een keer te winnen.
Het is gewoon niet leuk meer om steeds dezelfde namen te zien.... ook al maken ze hardstikke mooie dingen.

Nu staat er trouwens ook een ketting dubbel op: die je op twee manieren kunt dragen, met 'slotje' en met de kikker op blad. Oke het zijn 2 hele verschillende kettingen als je de kikker eraf haalt of niet, maar het is toch echt 1 ketting....

Hoop niet dat jullie mij nu een zeikerd vinden.... ik zeg gewoon wat ik denk... ;)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » di 22 sep 2009 14:41

Ik ben het niet met je eens, over 1 ketting. Ik snap het verschil wel, bij de ene gaat het om mooie rijgwerk zodat je het slotje niet kan zien, bij de andere om een hele mooie hanger....Als ze deze 2 samen als 1 foto had getoond, dan had ze juist gewonnen. ;) Dan had ze totaal (op dit moment) 47 punten. Doordat het 2 losse foto's zijn wint ze nu juist niet...

Gebruikersavatar
wilmadonna
Bead Fan
Berichten:338
Lid geworden op:wo 04 jun 2008 16:51
Locatie:Norrköping
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door wilmadonna » di 22 sep 2009 14:48

Sandra schreef:Ik ben het niet met je eens, over 1 ketting. Ik snap het verschil wel, bij de ene gaat het om mooie rijgwerk zodat je het slotje niet kan zien, bij de andere om een hele mooie hanger....Als ze deze 2 samen als 1 foto had getoond, dan had ze juist gewonnen. ;) Dan had ze totaal (op dit moment) 47 punten. Doordat het 2 losse foto's zijn wint ze nu juist niet...
Ja, dat bedoel ik juist!
Het is 1 ketting maar met 2 mogelijkheden.
Jammer dat ze het zo gepost heeft, want het is 1 ketting... die is nu in 2 stukjes opgedeeld...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » di 22 sep 2009 14:49

Maar wat is daar dan jammer aan?

Gebruikersavatar
wilmadonna
Bead Fan
Berichten:338
Lid geworden op:wo 04 jun 2008 16:51
Locatie:Norrköping
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door wilmadonna » di 22 sep 2009 17:03

Sandra schreef:Maar wat is daar dan jammer aan?
dat ie dus in 2-en is gedeeld met posten....
als het als 1 foto gepost was, dan had ze meer stemmen gehad, mensen die stemmen zien nu dus twee verschillende kettingen... dat is zonde... want het is juist de variatie wat het sieraad zo bijzonder maakt. En nu lijken het gewoon twee afzonderlijke kettingen.

En het is jammer dat het nu dus als twee kettingen gepost wordt, terwijl het 1 ketting is.. meerdere foto's van 1 ketting dus...
Maar goed, kan er wel over blijven doorgaan...

Wil nog wel erbij zeggen dat als ik stem, ik al meteen niet meer op sieraden van bijvoorbeeld Rooos, Sanegdokter en kralenroosje stem... ook al staan er geen namen bij, ik weet van wie ze zijn en wil gewoon anderen een kans geven.
Misschien zijn niet zo mooi als hun sieraden, maar die doen ontzettend hun best en hebben ook recht op een kadobon een keertje!
Bij veel wedstrijden is het vaak zo dat je geen 2x achter elkaar (mag..) kan winnen..... of 3x of meerdere keren...
Vind het erg jammer dat het zo gaat, maar ja, ik kan daar ook niks aan doen, het zij zo.
Wilde het gewoon kwijt!

Gebruikersavatar
kralenroosje
Bead Designer
Berichten:837
Lid geworden op:ma 22 sep 2008 13:01
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door kralenroosje » di 22 sep 2009 17:49

:oops: :oops: :oops: :oops:
dit is hoe ik me nu voel.....
als mijn sieraden hierdoor in een soort negatief licht komen te staan
post ik liever niet meer .
en ik heb nog nooit wat tastbaars gewonnen hoor!
alleen de eer en daar ben ik natuurlijk heel blij mee....
alhoewel ik snap dat iedereen dat wel wil.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » di 22 sep 2009 18:54

Sorry Wilmadonna, maar ik snap nog steeds niet wat je zo jammer vindt aan 2 foto's ipv 1...Je kan het toch ook dragen als afzonderlijke ketting? Bij de 1 zie je 'n mooi geregen tube, bij de ander 'n mooie hanger....als ze die, zonder de basisketting, had laten zien was het wel goed geweest. Als ze het wel als 1 had gedaan, had ze wel gewonnen. Ze heeft al vaak gewonnen, dus dan had je het ook jammer gevonden. Vandaar dat ik je irritatie niet begrijp.

Ik snap ook niet waarom je het winnen zo belangrijk vindt. Zoals ik eerder zei, het is puur voor de eer. kralenroosje staat misschien al vaker op de lijst, maar heeft nog nooit een prijs gewonnen.

Ik snap dat je je verhaal kwijt wil, maar je hebt het al een keer eerder verteld. Ik sta open voor alle tips en meningen. Maar zolang het grootste gedeelte tevreden is met hoe het nu gaat, blijf het zoals het nu gaat. In juni had je hetzelfde gepost, en toen was er ook niemand die het zo zou willen. Sorry maar het is onmogelijk het op 'n manier te doen waarbij iedereen tevreden is. Ik persoonlijk zou het jammer vinden, als mensen niet 2x achter elkaar mogen winnen....wordt dan zo 'n gedoe met opletten of er niet weer is geupload, en dan nog, dan kunnen ze week daarna weer winnen waardoor iemand anders 'n kans misloopt, tja, zo blijf je dan bezig. Als 'n sporter bij het zwemmen paar keer achter elkaar wint wordt er toch ook niet meer gezegd dat het oneerlijk is tegenover de anderen?

Vergeet niet dat bij de wedstrijdfinale er maximaal 1 creatie per deelnemer is...Hierdoor heeft iedereen dan weer gelijke kans, en maakt het niets uit hoe vaak je al gewonnen had. Vandaar dat ik het probleem niet snap....

Gesloten