Spelregels en instructies

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » di 27 feb 2007 14:34

Spelregels
- Dit subforum gaat over zelfgemaakte kralensieraden. Ga naar Show je eigen handgemaakte kralen om handgemaakte kralen te showen of ga naar Show je eigen overige creaties om andere creaties te showen.
- Upload je foto's naar Kralen.com via http://forum.creadream.nl/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; , max 1 foto per creatie. Je doet dan ook automatisch mee aan de wekelijkse sieradenwedstrijd! Je mag ook foto's vanaf een eigen website tonen, maar dan willen we je wel graag vragen de foto's er altijd op te laten staan. Het is niet toegestaan foto's vanaf gratis fotosites zoals imageshack, mijnalbum, etc te tonen. De reden is omdat sommigen pc problemen krijgen nadat ze bv imageshack hebben bezocht, en omdat de foto's daar niet altijd op zullen blijven.
- Maak één topic voor alle creaties die je wilt tonen.
- Begin je topictitel met de datum en vermeld vervolgens kort iets over het sieraad of de sieraden, bijvoorbeeld rijgwerk, oorbellen of lange ketting.


Instructies
Het is de bedoeling dat je de foto's van je sieraden upload via http://forum.creadream.nl/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . De foto's worden dan automatisch naar de juiste grootte gewijzigd en je krijgt dan automatisch een bbcode waarmee je je foto's eenvoudig kan tonen. Op http://forum.creadream.nl/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitgelegd hoe het uploaden in zijn werk gaat. Toch nog vragen? Stuur een e-mail naar info@kralen.com of stel je vraag bij http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=26246" onclick="window.open(this.href);return false; .

Wil je toch je foto vanaf je eigen website tonen, dan kan je de volgende bbcode gebruiken om het verkleind te tonen:

Code: Selecteer alles

[url=URL][img]URL[/img][/url]
URL vervang je dan met het url van je foto.


Tip: zien om in 1 oogopslag te zien wie wat heeft gemaakt? Ga naar http://www.kralen.com/Tips/Voorbeelden/ ... zicht/309/" onclick="window.open(this.href);return false; , daar kun je alle creaties van 1 gebruiker zien, of alle creaties die op een bepaalde datum zijn toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Sandra op vr 15 jun 2007 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 14 aug 2008 07:03

Even een schopje omhoog voor de regels, aangezien nog niet iedereen het onthoudt of weet:
- Upload je voorbeelden naar Kralen.com via http://forum.creadream.nl/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Sites zoals imageshack mogen niet gebruikit worden bij dit subforum.
- Upload maximaal 1 foto per creatie. Dit moet aangezien de foto's automatisch gebruikt worden voor de wekelijkse sieradenwedstrijd http://forum.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . Als er meerdere foto's zijn stemt de 1 op foto1 en de ander op foto2, dat maakt het dan allemaal erg rommelig.
- Heb je 'n foto geupload en ben je 1 vergeten? Kopieer de html code die je in ieder geval al heb gekregen alvast bij je topic en upload dan alleen nog de ontbrekende foto, DUS NIET ALLE FOTO'S OPNIEUW. Het kost mij namelijk veel tijd dubbele foto's te verwijderen.

Het klinkt misschien erg streng, maar ik ga vanaf nu bijhouden wie ik erop heb gewezen dat je max 1 foto per creatie mag uploaden. Zodra het 3x de fout in is gegaan is het niet meer mogelijk creaties te uploaden via http://forum.creadream.nl/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Er zijn namelijk iedere week meerdere foto's dubbel, ondanks dat het zo groot en in het rood vermeld staat bij het uploadformulier. Ik zou niet weten hoe ik het nog duidelijker kan vermelden, dus dan maar deze strenge regel.

Alvast bedankt voor het naleven van deze regels.

Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ » za 16 aug 2008 20:01

nixweiss
Laatst gewijzigd door Sylvi@ op do 25 sep 2008 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » za 23 aug 2008 21:54

Zoals ik eerder zei:
Het klinkt misschien erg streng, maar ik ga vanaf nu bijhouden wie ik erop heb gewezen dat je max 1 foto per creatie mag uploaden. Zodra het 3x de fout in is gegaan is het niet meer mogelijk creaties te uploaden via upload.php .
Dit geldt ook als je bv foto's heb geupload en dan later toch liever bewerkte foto's upload. Hou er alsjeblieft rekening mee dat iedere foto die je upload opgeslagen wordt op mijn server. Dubbele foto's kost mij onnodig extra webruimte en maakt de wekelijkse wedstrijd ook slordig. Dus alsjeblieft, hou hier rekening mee.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Mar-JoYa » zo 21 dec 2008 12:44

Door dit berichtje hoop ik dat nog even de regels weer gelezen worden. Sandra heeft in het berichtje van MariekeV een uitzondering willen maken in het uploaden via een uploadsite, omdat ze het sieraad van meerder kanten wilde tonen, er bleef door 1 foto van het sieraad te uploaden via kralen.com dan altijd 1 foto zichtbaar in het topic. Door al je foto's te uploaden via andere sites als je eigen/het upload formulier lopen we weer de kans dat er veel topics opgeschoond moeten worden, omdat de foto's niet meer werken.

Als iedereen hier even weer rekening mee zou willen houden, zou dat fijn zijn :mrgreen:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door poppymieke » do 25 dec 2008 13:06

waarom lukt het uploaden van meer dan 1 foto me momenteel niet ? De pc is dan ee, lange tijd bezig en vervolgens krijg ik terug de beginpagina te zien....
Dat was een paar dagen geleden zo en vandaag ook...
Dus ik zal ze maar 1 voor 1 opladen, maar da's wel lastig...
Kan ik iets doen om dat te voorkomen ?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » do 25 dec 2008 13:56

De foto's zijn waarschijnlijk te groot om ze allemaal tegelijk te kunnen uploaden. Je kan 1 voor 1 uploaden en gewoon de codes posten bij je topic, of je bericht aanpassen. Het betekent niet dat je losse topics moet maken. ;) Ik zal de losse topics samenvoegen. Volgende keer graag 1 topic. Enige oplossing voor grote foto's is:
- 1 voor 1 uploaden
- de foto's zelf vekleinen voordat je het upload, bv via 'n fotoprogramma of door het naar jezelf te mailen.

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door poppymieke » do 25 dec 2008 15:33

merci!

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Re: Spelregels en instructies

Bericht door MariekeV » vr 26 dec 2008 09:21

Mar-JoYa schreef:Sandra heeft in het berichtje van MariekeV een uitzondering willen maken in het uploaden via een uploadsite, omdat ze het sieraad van meerder kanten wilde tonen, er bleef door 1 foto van het sieraad te uploaden via kralen.com dan altijd 1 foto zichtbaar in het topic.
Lees dit hier nu pas... Vind het jammer dat mijn naam zo specifiek genoemd word.

Ook vind ik het jammer dat je op deze manier niet de mogelijkheid krijgt om meerdere foto's van een creatie te posten, tenzij je een eigen website hebt. Krijg nu echt weinig trek meer om foto's te posten... :(

Mijn vraag is nu ook eigenlijk, ik mag geen foto's uploaden bij andere site's en deze hier posten. Maar dit mocht wel in kletspraat? Ik vind persoonlijk dat je dan 1 lijn moet trekken. Als ik namelijk een foto heb geupload en die post in kletspraat hebben mensen er net zoveel last van als bij eigen creaties toch? nixweiss

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » vr 26 dec 2008 12:19

Marieke, je begrijpt het verkeerd. Kijk, er staat duidelijk bij de regels dat als je wat upload naar de voorbeeldenpagina het via kralen.com uploadformulier moet. Wilt iemand het graag vanaf meerdere kanten laten zien, dan maken we een uitzondering en mag je wel andere websites gebruiken, zoals bv mijnalbum of een eigen website. De mogelijkheid is er dus zeker! Je hebt het bericht van Mar-Joya alleen per ongeluk verkeerd begrepen, zij probeert uit te leggen dat het mag zolang 1 foto iig naar Kralen.com is geupload. Die zal er namelijk altijd op blijven, waardoor altijd te zien zal blijven om wat voor creatie het gaat.

Foto's tonen via gratis fotosites mag bij kletspraat ja, of bv restjes verkopen. Het gaat er alleen om dat ik 'show je eigen creaties' graag compleet hou, ik haat topics waarvan de foto's niet meer te zien zijn. En door het te uploaden naar kralen.com, doe je meteen mee aan de wekelijkse wedstrijd. Hartstikke leuk toch? Als een foto niet meer te zien is bij kletspraat maakt het niet uit, want kletspraat is alleen een kleine extra. Bij restjes verkopen worden oude topics verwijderd, dus daar maakt het ook niet bij uit.

Butterfly_M
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:zo 19 okt 2008 16:01

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Butterfly_M » vr 26 dec 2008 14:08

Ik heb ook nog een vraagje, over het open van nieuwe topics om creaties te showen. Ik heb begrepen dat je één topic opent en daar meerdere dingen in kan laten zien. Maar geldt dat voor één week?

Bijvoorbeeld: ik heb maandag een ketting geplaatst in een nieuw topic.
Nu ben ik bezig met een set, alleen denk ik dat ik die volgende week pas af heb. Dus dan zou ik hem graag volgende week erbij willen zetten. Moet dat dan in een nieuw topic, zodat ook de nieuwe datum klopt? Of moet dat in het oude topic van deze week en dan de titel aanpassen?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Sandra » vr 26 dec 2008 16:11

Je mag het dan in een nieuwe topic doen, anders denken mensen dat ze het al gezien hebben, weten ze niet dat er 'n nieuwe creatie is. Je bent iig niet verplicht om het bij het oude topic te doen, mag wel, niemand doet het. Maar stel je hebt 'n ketting gemaakt en je wilt graag week later de bijpassende armband laten zien, dan kan je je bericht wijzigen en bovenaan bij topictitel nieuwe datum zetten ofzo, zodat ze weten dat het is gewijzigd.

Butterfly_M
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:zo 19 okt 2008 16:01

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Butterfly_M » vr 26 dec 2008 21:13

:)
Oke bedankt, dan kan ik daar rekening mee houden.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Spelregels en instructies

Bericht door Mar-JoYa » za 27 dec 2008 19:03

Bedoelde inderdaad juist dat jij het op een goede manier had gedaan :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

vosje99
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:ma 02 feb 2009 13:29

Re: Spelregels en instructies

Bericht door vosje99 » ma 02 feb 2009 14:49

Hoi,

Ik wilde meedoen aan de wedstrijd, maar volgens mij doe ik het helemaal verkeerd...
Ik heb precies gedaan wat er stond, maar nu staat het op de verkeerde plek en kan er niemand stemmen? Wie oh wie helpt mij?

Gr. Marleen

Gesloten