Bericht
door Mariska77 » do 22 feb 2007 21:27
Dank je Karin, heb m gepikt uit een bruidsmagazine...
de ketting eronder moet diezelfde uitstraling krijgen alleen moeten er nog wat strengen bijgevoegd worden....ben inmiddels al iets verder dan op deze foto.
uitleg:
je kiest een rocaille in de kleur die je mooi vind en nylondraad met een dikte van 0,40mm
dan begin je met het rijgen van 10 rocailles welke je apart houd, dan nog 10 rocailles waarbij je je draad er 9 terug steekt zodat de 10e een lusje heeft en als uiteinde dient, trek alles zo aan dat het aansluit op de 15 eerder geregen rocailles
dan rijg je weer 15 rocailles welke je weer apart houd (lees aanschuift bij de eerder geregen rocailles) en dan weer 10 waarbij je je draad er 9 terug steekt en weer aantrekt totdat het aansluit op je eerder geregen deel..
dit doe je net zo lang tot je ver genoeg bent dat je 1 keer om je pols of nek kan (nek was bij mij 20 "stokjes") en daarbij eindig je met 5 rocailles
bij elke nieuwe streng die je rijgt moet je alleen wel met minder kraaltjes beginnen en met meer eindigen met een max van 15 als je begin en eind bij elkaar opteld dit om het springerige effect te krijgen als je nl iedere streng met dezelfde hoeveelheid begint en eindigt vallen alle "stokjes" op dezelfde plek..
het afwerken kan je doen door eerst meerder strengen te rijgen en er dan 2 of 3 met tegelijk door een kalotje te halen of makkelijker, elke streng apart afwerken dmv er 2 knijpkralen op te rijgen, dan een lus maken om een ringetje heen en weer terug steken door de knijpkralen die je dan vastknijpt..
als je een grotere foto wil stuur me dan even je email adres in PB dan mail ik je m even, kan je het misschien wat beter bekijken....
Succes!
een echte crea bea ben ik niet maar doe mn best er 1 te worden....