7 januari resultaten workshop zilverklei

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
7 januari resultaten workshop zilverklei

Bericht door Sandra » zo 07 jan 2007 13:10

Ik heb 30 december een leuke workshop gevolgd bij http://www.goudsmid-mirjam.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . :) Je mocht zelf kiezen wat je wilde maken, bv ring of kralen, en ik koos voor kralen zodat ik die kan combineren met kralen van Mario. :)
Ik heb er een zilveren ketting bij gekocht en de kralen van Mario zijn gelukkig groot genoeg om erop te rijgen. Het leuke hiervan is dat ik het kan combineren. Ik heb als voorbeeld 2 kettingen ingescand:




Het was heel erg leuk om te doen. Binnenkort kan je op kralen.com foto's zien hoe de workshop in zijn werk was gegaan. Ik kan het zeker aan iedereen aanraden!
Laatst gewijzigd door Sandra op ma 08 jan 2007 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Crazylizz
Bead Interested
Berichten:176
Lid geworden op:zo 09 apr 2006 19:57
Locatie:Zwijndrecht (Zuid-Holland)
Contacteer:

Bericht door Crazylizz » zo 07 jan 2007 13:14

:perfect: Mooi geworden zeg, je kralen!
When you're lonely
Reach out your hand
And feel my presence

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 07 jan 2007 13:14

BIJZONDER & mooi zeg!!
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 07 jan 2007 13:19

jee wat een mooie kralen heb je gemaakt....alleen die 3 kralen maken al helemaal de blits aan een ketting. :D
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 07 jan 2007 13:23

Bedankt. :) Het grappige is, het is op zich vrij eenvoudig. Ze had gedroogde, voorgevormde 'kurk kralen', via een tube zilverklei kon je er mooi omheen draaien. Vervolgens werd het rond de 700 graden :shock: gebakken, daarna moest je het schuren zodat het mooi glanst. Door de hitte, verbrandt de kurk. Het is vrij veel werk en opletten dat je niet te dun klei eromeen doet, maar verder erg leuk om te doen en vrij eenvoudig. De andere deelnemer had een ring gemaakt, die was ook mooi gelukt. Binnenkort kan je foto's met beschrijving vinden op kralen.com. :)

Gebruikersavatar
Dorith
Bead Intelligent
Berichten:1429
Lid geworden op:zo 10 aug 2003 19:24
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Dorith » zo 07 jan 2007 13:29

Hartstikke mooi zeg! Dat zilverklei is volgens mij ook echt super spul! Ik zie zulke mooie dingen voorbij komen! Is het niet heel erg duur?
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » zo 07 jan 2007 13:40

Wat ontzettend mooi Sandra, en wat leuk dat je het kan combineren! Ze zijn allemaal mooi in evenwicht met elkaar en laten alle kralen goed uitkomen :yes:
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 07 jan 2007 14:06

Dorith schreef:Hartstikke mooi zeg! Dat zilverklei is volgens mij ook echt super spul! Ik zie zulke mooie dingen voorbij komen! Is het niet heel erg duur?
De workshop kost 85,- als ik zo snel goed herinner, ik moest 12,- voor de grote bedel. Je betaald namelijk voor 10 gram zilverklei en ik had iets meer nodig omdat ik 3 kralen wilde maken. Voor 3 kralen vind ik het vrij prijzig klinken, maar ik had ook 'n ring kunnen maken, dan zou het weer meevallen. En aangezien het helemaal echt zilver is, valt de prijs wel mee. Ik heb het idee dat als je eenmaal workshop heb gevolgd je eenvoudig thuis door kan gaan, je hebt dan wel een oven nodig maar ik heb begrepen dat je het ook op gasfornuis kan bakken, met een speciale pan ofzo.

Gebruikersavatar
cakira
Bead Lover
Berichten:425
Lid geworden op:za 15 feb 2003 16:47
Locatie:aalsmeer
Contacteer:

Bericht door cakira » zo 07 jan 2007 14:08

WAUW, wat gaaf :(L)
Groetjes Conny


Als het leven je citroenen geeft, maak er dan limonade van!

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 07 jan 2007 15:30

jeetje nog gaver dan die link die je laatste gaf... ik krijg hier ook zin in!!!!
Liefs
Linda

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » zo 07 jan 2007 15:49

hoi sandra

erg mooi hoor, :lol: want spuiten is echt niet eenvoudig!

Bakken op een gasfornuis kan idd, je bakt de zilverklei op een speciale rooster, alleen bakken met kurkklei wordt afgeraden
groetjes Debby

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » zo 07 jan 2007 16:06

Het is ontzettend goed gelukt en dat voor een eerste keer. Ik vind de kralen echt gaaf geworden! :D
Laatst gewijzigd door Romantica op zo 07 jan 2007 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

vee
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:do 16 nov 2006 15:24
Locatie:hoogstraten

Bericht door vee » zo 07 jan 2007 16:22

heel erg mooi, en die visjes zijn ook superschattig!

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » zo 07 jan 2007 19:36

wow, leuke kralen!!! Ik zou ook heel graag eens zo'n workshop volgen, maar de kosten schrikken me wat af. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar mijzelf kennende wil ik dan nadien thuis ook verder doen, en dan kost het wel veel als je niks verkoopt...

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » zo 07 jan 2007 21:02

Heel mooi!!!! En ik vind het ook een heel mooi idee om deze kralen te combineren met de kralen van Mario, staat supermooi en je kunt ook nog mooi afwisselen! :wink:
Kralenkip....

Gesloten