25-10 ter nagedachtenis aan...

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
klaasje
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:za 29 jul 2006 13:34
25-10 ter nagedachtenis aan...

Bericht door klaasje » wo 25 okt 2006 23:40

vandaag over een maand is het precies 1 jaar geleden dat mijn schoonoma is overleden. was een schat van een mens, en zelfs al ben ik aangetrouwd, ik mis haar nog bijna dagelijks...

vlak voordat ik ging trouwen heb ik van haar een aantal swarovski kralen gekregen, van een ketting die zij veel had gedragen maar die kapot was gegaan. toen had ik zoiets van wat moet ik ermee, maar heb ze gelukkig wel bewaard. en nu ben ik al een hele tijd naar de kralen aan het kijken en me aan het afvragen wat ik er toch mee zou kunnen doen, vooral omdat ze niet helemaal meer in top conditie waren door het dragen.

vanavond kreeg ik ineens een ingeving en ben ik aan het smelten geslagen, voor de hele damesafdeling van de familie heb ik een hangertje gemaakt:

deze zijn voor de klein dochters (met in ieder zo'n swarovski kraal meegesmolten)

2 waarvan ik redelijk gelukte "losse" foto's heb kunnen maken:


voor de achterkleindochters (ook met in elk een kraal):

voor de dochters zelfs: (met 3 kraaltjes verwerkt in iedere hanger)

en voor mezelf een hele grote hanger en oorbelletjes (ga ik op zeker dragen met het kerstdiner):


het is de bedoeling dat we met elkaar gaan eten op haar sterfdag, zat eraan te denken om de hangertjes in leuke kado doosjes te doen en dan te geven. maar twijfel nog. weet niet hoe het zal vallen.
ben heel erg benieuwd naar jullie reacties en tips!

Gebruikersavatar
Emilie
Bead Believer
Berichten:248
Lid geworden op:vr 15 jul 2005 11:23
Locatie:Turnhout, Antwerpen kempen, belgie
Contacteer:

Bericht door Emilie » do 26 okt 2006 07:01

Amai wat een leuk gebaar, wat schitterend dat je dat maakt voor de vrouwen in de familie, ik ben zelf erg gesteld op familiejuwelen en dit vind ik een zeer goed idee, dan heeft iedereen iets van haar dat ze kunnen bewaren of dragen!

Wat heb je precies nog gesmolten?

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 26 okt 2006 07:06

Waarom twijfel je nog, haar sterfdag is juist wel een "mooie" gelegenheid ervoor toch ? Ik vind het een superidee! Je hebt er iets tastbaars van gemaakt en aan iedereen gedacht, wat bijzonder.

Alvast heel veel sterkte gewenst voor die dag en de dagen er omheen, meestal is het verdriet dan toch nog wat heftiger :bedankt:.
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
klaasje
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:za 29 jul 2006 13:34

Bericht door klaasje » do 26 okt 2006 07:54

Emilie schreef:
Wat heb je precies nog gesmolten?
niet de swarovski kralen, dat valt niet te doen met een pannetje water en zou zonde zijn ook. alles wat eromheen zit, dat is friendly plastic en dat is gesmolten. heb ze inmiddels alweer veranderd, nog een beetje meer aangekleed. zal vanmiddag foto's maken (ook van die hart hangertjes) ik ga zo even bij mijn schoonmoeder langs om haar te laten keuren, heb nl een paar hele kritische familieleden aan die kant (maar zelf ook maar een beetje crea zijn, ho maar) en het blijft toch schoonfamilie. maar ja joh, wie het niet leuk vind legt hem maar in de kast, zolang ze maar niet het ronde archief ingaan....

zelf vind ik het ook een mooi idee. heel kostbaar is die ketting origineel nooit geweest, maar wel geliefd door haar, tot hij stuk ging. en zo zijn ze een beetje draagbaar geworden. ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 26 okt 2006 07:57

Ik vind het heel mooi geworden, lijken wel foliekralen. :) goed idee ook.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » do 26 okt 2006 11:22

Hartstikke lief ook! Dat stellen ze vast op prijs! Veel sterkte!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » do 26 okt 2006 12:07

Ik vind het gebaar heel lief van jou,dus lijkt het mij een goed idee om het met dat etentje te geven .
De mensen die het niet mooi vinden kunnen het dan toch in het doosje laten zitten en bewaren als een herinnering aan oma !
Ze hoeven het toch niet te dragen ! het gaat om het gevoel wat je ze wilt geven.en die is heel mooi. :D

Gebruikersavatar
shadow
Bead Designer
Berichten:933
Lid geworden op:zo 11 sep 2005 15:42
Locatie:gelderland
Contacteer:

Bericht door shadow » do 26 okt 2006 12:39

Vind het een heel mooi gebaar aan de vrouwen in de familie!
je hebt gedaan wat je hart,gevoel je in gaf,goed,niet aan twijfelen!

liefs Marianne
Blijf jezelf, en niet zoals anderen je willen zien!

Gebruikersavatar
Floor
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:ma 19 sep 2005 22:14
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door Floor » do 26 okt 2006 12:49

ik vind het een schitterend gebaar!

Gebruikersavatar
Monica15
Bead Interested
Berichten:183
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 12:14

Bericht door Monica15 » do 26 okt 2006 15:28

Heeeeeel mooi idee!

muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door muis26 » do 26 okt 2006 18:26

Wat een lief idee, om zo iedereen een stukje van haar geliefde ketting te geven!

En ook mooi gedaan!
Groetjes,
Christa

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 26 okt 2006 18:52

Ik vind het een prachidee, gewoon doen!

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » do 26 okt 2006 19:34

Mar-JoYa schreef:Waarom twijfel je nog, haar sterfdag is juist wel een "mooie" gelegenheid ervoor toch ? Ik vind het een superidee! Je hebt er iets tastbaars van gemaakt en aan iedereen gedacht, wat bijzonder.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En die "kritische" figuren zijn waarschijnlijk gewoon jaloers dat zij het niet kunnen (heb er ook in de schoonfamilie).
Groetjes,
Loura

Sieraden maken is geen hobby maar een verslaving...

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » do 26 okt 2006 20:17

Ik vind het ook super hoor. En idd als ze het niet willen dragen, dan geven ze het maar een plekje thuis. Ik wist niet dat je zulke leuke dingen met dat spul kunt maken.
liefs,

Naomi

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 27 okt 2006 18:03

Echt heel erg mooi van jou dat je dat gedaan hebt!
Het is toch een mooi gebaar voor de hele familie van je!

Gesloten