25-9 parelketting

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Miran
Bead Starter
Berichten:60
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 09:01
Locatie:Nijmegen

Bericht door Miran » di 26 sep 2006 22:28

Vind hem helemaal t einde .... Wil ook graag zoiets maken maar ik heb geen idee hoe t moet :oops: Liefs Miran

Gebruikersavatar
lieshouth
Bead Discoverer
Berichten:43
Lid geworden op:za 15 apr 2006 11:51
Locatie:schoonhoven

Bericht door lieshouth » wo 27 sep 2006 08:46

Hoi Miran,
Het is niet zo moeilijk, alleen even op letten.
Ik neem 4 draden en die hecht ik aan een kant af met een kalotje en knijpkraal, dan rijg je aan elk draad een kraal, vervolgens rijg je 2 draden samen door een kraal en de andere twee ook door de zelfde kraal maar van de andere kant af.
Neem dan de bovenste van beide kanten en leg die even omhoog.
Rijg aan elk draad weer een kraal en haal de twee die je omhoog heb gelegd weer samen door een kraal en de twee onderste ook maar weer van de andere kant af.
En zo gaje door.
Let er op dat je telkens een draad van iedere kant pak en die bij de volgende weer samen neem.
en dat de draden niet om elkaar wikkelen, want anders krijg je van die rommelige bochtjes in je draad.

Ik hoop dat mijn beschrijving een beetje duidelijk is, gewoon gaan proberen.
Succes
groetjes Helga

susanvan
Bead Starter
Berichten:55
Lid geworden op:vr 21 jul 2006 12:50

Bericht door susanvan » wo 27 sep 2006 09:04

Mooi geworden zeg!!
Ik heb het probleem altijd dat als ik ze om doe dat de ketting dan niet "netjes"blijft zitten.
Draait steeds om en dan kijk je er op de zij kant op.
Wie weet hier een oplossing voor of hebben jullie dit ook?

groetjes susan :flowerysmile:

Gebruikersavatar
moppie
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:za 29 apr 2006 21:22

Bericht door moppie » vr 29 sep 2006 10:02

heel mooi hoor
liefs nan
groetjes uit belgie ,, liefs moppie

Gebruikersavatar
Lia
Bead Fan
Berichten:363
Lid geworden op:di 06 sep 2005 10:42

groene parelketting

Bericht door Lia » di 31 okt 2006 15:55

Ziet er inderdaad heel mooi uit. Parels en swarovski zijn altijd mijn favoriet. Hoe lang zijn de draden die je gebruikt en hoeveel lussen maak je dan? Of hoe lang wordt je ketting?

:lol: groeten Lia

Gesloten