Creaties gemaakt met Mario zijn kralen

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Creaties gemaakt met Mario zijn kralen

Bericht door Sandra » do 18 mei 2006 12:29

dag allemaal,
Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat Mario is overleden. Voor degenen die hem niet kennen: hij was een Italiaanse glasblazer die hele mooie kralen maakte en ook actief was op dit forum.
Ik mailde erover met Hennie en zij heeft een leuk idee. Het zou leuk zijn als iedereen die wat heeft gemaakt met zijn kralen de foto daarvan post bij deze topic. Ik kan het vervolgens uitprinten en opsturen naar zijn familie. Dat zullen zij vast leuk vinden.

Dus heb je een sieraad gemaakt met zijn mooie kralen? Post het dan alsjeblieft hier! Als je het niet op internet kan zetten kan je 'n foto mailen naar info@kralen.com , dan zal ik het zetten op internet.

Alvast bedankt.

groetjes,
Sandra

m@rlies

Bericht door m@rlies » do 18 mei 2006 13:04

Helaas had ik graag een paar kralen van hem gewild, maar dat is helaas niet zo :cry:

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » do 18 mei 2006 13:44

wat een toppie idee :lol:
alleen kan ik niet meedoen :cry:
ben heel benieuwd

debby

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

vlinderketting

Bericht door hennie » do 18 mei 2006 14:20

Hier dan een van mijn creaties gemaakt met kralen van Mario.





De vlinderkraal heb ik gecombineerd met waxkoord. De kraal bestaat alleen uit een lijfje en vleugels, het hoofdje en voelsprieten heb ik er aangemaakt met andere kralen. De blauwe kralen aan de waxketting zijn ook van Mario.

En nog een waxkoord ketting :


Gebruikersavatar
Marka
Bead Interested
Berichten:109
Lid geworden op:di 12 jul 2005 14:28
Locatie:zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Marka » do 18 mei 2006 14:30

ik kende hem niet, maar ik vind dit echt een heel goed idee van je Sandra! top! denk ook wel dat ze dat kunnen waarderen!

en hennie.. moooi!!!!
wow en die kralen zijn ook echt prachtig zeg!!!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 18 mei 2006 14:54

is hennie's idee. :) ik wilde al wat doen, omdat ik vast niet de enige ben die hem niet is vergeten, maar ja wat... gelukkig had hennie een leuk idee. :)

helaas zijn mijn creaties qua techniek niet veel bijzonders...heb de meesten gewoon geregen omdat ik het zonde vond de aandacht naar de techniek te laten gaan, gewoon geregen is het al mooi genoeg. ;)

Dit zijn de 1ste kralen die ik van hem kreeg in ruil voor reclame op mijn website. :(L) was zo verliefd op de kralen!!


een variant. ;)


Ik heb 'n soortgelijke ketting geregen voor 'n italiaanse vriendin van mijn moeder. Ze was nl bij ons op bezoek, ik had namens haar italiaans mailtje getikt en gemaild naar hem, kreeg meteen mailtje terug dat ik ketting voor haar moest maken van zijn kralen. :)



Deze heeft mijn zus gemaakt, alle 3 de kralen zijn door Mario gemaakt. :)


Heb ook eentje geregen in de kleur rood, met armband. Had die voor mijn moeder gemaakt, zodat ze het kon dragen toen mijn zus ging trouwen. :)

Heb andere kralen netjes in een ladenkastje maar moet nog wat bedenken, wil er wat speciaals van maken maar ja wat...denk eraan wat echte zilveren kralenkapjes te kopen, en keer vrolijke met leer en viskralen ofzo...

Gebruikersavatar
moppie
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:za 29 apr 2006 21:22

Bericht door moppie » do 18 mei 2006 19:17

ik ken hem ook niet ,, maar vind het ook een heel goed idee hoor is een mooi ruggesteuntje voor zijn familie ,,
liefs nan
groetjes uit belgie ,, liefs moppie

moshi-moshi
Bead Interested
Berichten:116
Lid geworden op:di 29 jul 2003 13:10
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » do 18 mei 2006 23:10

Het leven kabbelt toch voort, want is het alweer een jaar geleden dat Mario overleed?
Ik heb vaak aan hem gedacht. Ook omdat ik zijn site gemaakt heb, hadden we een regelmatig e-mail contact en ik vond zijn humorvolle e-mails altijd erg leuk. Het was bovendien erg leuk om iemand te leren kennen die zo vol vuur met zijn passie bezig is, lekkerlijk en figuurlijk zelfs :).

Ook ik heb een aantal sieraden gemaakt met de Kralen van Mario.

Afbeelding

Afbeelding

creabeadies
Bead Starter
Berichten:79
Lid geworden op:ma 07 mar 2005 19:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door creabeadies » vr 19 mei 2006 17:54

hoi,

van dit soort lieve dingen krijg ik altijd kippevel! Wat lief van jullie om dit te doen!!! En ook een bijzondere manier om gezamenlijk aan hem te denken. Ik denk dat ie dit super had gevonden! Ik had destijds mailcontact met hem om een cursus te gaan doen, helaas is het niet zover gekomen. Maar voor mijn gevoel ken ik hem wel een beetje. Maar heb dus geen kralen, maar wel een paar woorden.

Ik hoop dat de familie uit dit lieve initiatief van jullie weer een stukje troost kan putten. De mooie kralen weerspiegelen voor mij de liefde die Mario had voor alles wat hem dierbaar was. Want iemand die zulke mooie dingen kan maken, moet veel liefde in zich hebben gehad en hebben gedeeld.

Ik stuur bij deze mijn gedachten en natuurlijk ook mijn kralenliefde naar hem!

Tineke
Veel Kralenliefde!

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Bericht door Ayla » vr 19 mei 2006 18:47

Ik schrik er een beetje van dat het alweer bijna een jaar geleden is dat Mario zo plotseling heen ging.


Wat vliegt de tijd toch al zal dat voor zijn nabestaanden wel anders zijn.

Helaas had ik geen kralen van hem, maar een lief gebaar is het zeker.

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 20 mei 2006 18:23

Ik heb hem ook niet gekend, maar ik vind dit een heel lief gebaar van jullie.

Hij is een groot verlies, ik vind zijn kralen zijn echt wonder mooi.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
joyas
Bead Professional
Berichten:1628
Lid geworden op:di 19 okt 2004 14:17
Locatie:rotterdam
Contacteer:

Bericht door joyas » zo 21 mei 2006 10:42

Een jaar geleden al weer..

Zijn spirit leeft voort in zijn mooie werk!

groetjes
Natasja
eyes are the windows of your soul

Gebruikersavatar
Lotte A.
Bead Lover
Berichten:487
Lid geworden op:ma 23 jan 2006 17:26
Contacteer:

Bericht door Lotte A. » zo 21 mei 2006 11:27

Ik vind dit een erg mooi gebaar van jullie!!!!

En ook ik heb hem niet echt gekend, maar vind het wel heel erg!

Ik weet zeker dat hij deze creaties van jullie nog kan zien en dat hij trots op jullie zou zijn!!!!! :roll:

:thumb:
groetjes Lotte


Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » zo 21 mei 2006 11:40

Heel erg mooi dat dit gedaan wordt! Toch een eer aan Mario! Hij maakte prachtige dingen!
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
marty
Bead Starter
Berichten:84
Lid geworden op:vr 14 okt 2005 16:33
Locatie:izegem west-vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marty » zo 21 mei 2006 12:48

ik weet helaas nog niet hoe ik hier een foto bijkrijg kan iemand me helpen
Laatst gewijzigd door marty op zo 21 mei 2006 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
heb ik een baaldag dan zet ik hem vlug om in een kraaldag

Gesloten