18-10-05 Nieuwe creaties

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
Gebruikersavatar
Sieraden 4 You!
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:ma 08 aug 2005 21:28
Locatie:Oosterhout (NB)
Contacteer:
18-10-05 Nieuwe creaties

Bericht door Sieraden 4 You! » di 18 okt 2005 12:12

Hieronder weer een stel nieuwe dingetjes van mij:

Een armband:

Afbeelding

Een ketting van (een deel van) de kralen die mijn zus uit Amerika heeft meegenomen:

Afbeelding

Oorbellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de ketting hieronder heb ik uit elkaar gehaald en opnieuw gemaakt met facetkralen erbij en wat kleinere knijpkralen (was uit me bgintijd toen ik nog niet alle mogelijkheden kende :wink: ).
Zo was ie eerst:

Afbeelding

En zo is ie nu:

Afbeelding

En nu ga ik eens gericht vragen stellen :lol:

1. Welk sieraad vind je het mooiste?

2. Aan welk sieraad zou je iets veranderen?

Het lijkt me leuk om zo eens de reacties te peilen...

Gebruikersavatar
Dorith
Bead Intelligent
Berichten:1429
Lid geworden op:zo 10 aug 2003 19:24
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Dorith » di 18 okt 2005 12:27

Heel goed, reacties peilen.... :) graag argumenten he, ipv alleen mooi!
(Ik vind dat altijd leuker om te lezen)

Daar gaat ie:
Ik vind je oorbellen het leukste. Ze zijn even verassend anders..die eerste set is niet symetrisch...tenminste hangt van lang naar kort en de andere precies andersom...grappig effect. :)
Je tweede oorbellen vind ik ook leuk, ook omdat je vaak ziet dat het in het midden lang is en naarbuiten toe korter. Jij hebt het weer andersom :wink: leuk origineel!

Je zwevende ketting vind ik leuker dan ie was, maar ik vind die hanger(slang?) een beetje creepy. Niet mijn smaak dus.
Je armband is leuk, maar een beetje 'gewoon' .
En die ketting vind ik erg kleurrijk, maar ik zou kiezen voor symetrisch. Nu zijn het een hoop mooie gekleurde kralen bij elkaar maar vind ik het wat rommelig ogen. En als ik het goed zie zitten er wel dezelfde kralen in. Dus je kunt symetrisch werken.

Je foto's zijn erg mooi helder en scherp, knap gedaan!!

Wat je zou moeten veranderen..dat is aan jou vind ik.
Zo dit was mijn oprechte mening :) Kan je er wat mee?
groetjes dorith
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Gebruikersavatar
Biancie
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:vr 16 sep 2005 09:29
Locatie:Leidschendam

Bericht door Biancie » di 18 okt 2005 13:16

1. Welk sieraad vind je het mooiste?

Het eerste paar oorbellen. Origineel omdat ze a-symetrisch zijn en toch erg leuk. En ik vind de kleuren erg mooi.

2. Aan welk sieraad zou je iets veranderen?

De gele ketting vind ik nogal grof (niet mijn smaak) en ik zou er wat kleiner kraaltjes tussen zetten en het geheel wat meer 1 tint maken.

Leuk zo met die gerichte vragen trouwens :D
*~* Beauty is in the eyes of the beholder *~*

Gebruikersavatar
moniek
Bead Dreamer
Berichten:616
Lid geworden op:zo 10 okt 2004 19:15

Bericht door moniek » di 18 okt 2005 16:10

Haha, ik vind dit wel gedurfd. Je krijgt vast minder reacties. Maar wel leuk dat je dit zo vraagt.
Gaat ie van mij:
Armband heeft leuke kralen, maar een simpel model.
De ketting heeft na mijn smaak wat teveel geel ( hou ik persoonlijk niet zo van.
1e paar oorbellen vind ik niet zo mooi omdat ze niet symetrisch zijn.
Daar integen vind ik de rode oorbellen helemaal super, mooie warme kleur en mooie ornamenten.
De slange ketting vind ik ook een beetj creepy.
Dit was het eerlijke antwoord van mij.
Wie volgt??
________________________________________

Veel kralenliefde van Monique.

Gebruikersavatar
Sieraden 4 You!
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:ma 08 aug 2005 21:28
Locatie:Oosterhout (NB)
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » di 18 okt 2005 16:33

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik zal zelf nog niet reageren op jullie berichten want dan beinvloed ik misschien de anderen die nog willen reageren. :D

Gebruikersavatar
Dorith
Bead Intelligent
Berichten:1429
Lid geworden op:zo 10 aug 2003 19:24
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Dorith » di 18 okt 2005 16:56

Ik vind het heel leuk, al die verklaringen erbij!!! Misschien krijg je idd niet zo veel reacties dan, maar wel heel eerlijke! En leuke!! :D
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

*Ellen*
Bead Fan
Berichten:344
Lid geworden op:ma 19 apr 2004 12:37
Locatie:Barendrecht
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » di 18 okt 2005 17:17

Ik vind al je oorbellen leuk. Goeie kleurencombinaties.
Ik vind je tweede ketting niet mooi. Iig, niet mijn smaak. Vind de kralen te groot en de kleuren zijn niet mijn smaak. Maar goed, er zijn vast andere andere mensen die het wel mooi vinden want smaken verschillen.

Groetjes Ellen

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » di 18 okt 2005 18:17

1. Welk sieraad vind je het mooiste? ik kan niet kiezen tussen de ronde oorbellen waar kleine bloemenkraaltjes tussen zitten(als ik het goed zie en de slangen ketting die vind ik ook heel mooi. :lol:

2. Aan welk sieraad zou je iets veranderen?
ik zou de rood, gele ketting helemaal overdoen,ik vind de kleurencombi niet mooi ,hard geel en hard rood vind ik niet mooi bij elkaar,maar daar wil ik wel bij vermelden dat dit een smaak kwestie is dus misschien is het wel helemaal jou smaak en dan is het natuurlijk prima. :D

CJ
Bead Designer
Berichten:803
Lid geworden op:zo 17 apr 2005 17:21
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Re: 18-10-05 Nieuwe creaties

Bericht door CJ » di 18 okt 2005 18:35

Sieraden 4 You! schreef: En nu ga ik eens gericht vragen stellen :lol:
Het lijkt me leuk om zo eens de reacties te peilen...
Idd, erg leuk, vooral nu blijkt dat je nog veel uitgebreider feedback krijgt dan alleen maar antwoord op je twee gerichte vragen. Dat dus eerst maar even:

1. Welk sieraad vind je het mooiste?
De laatste oorbellen (hoops met roze kralen).
2. Aan welk sieraad zou je iets veranderen?
Aan de 'middelste' oorbellen: ik vind het ornament niet zo mooi en datzelfde geldt voor de kleurencombi; ws zou ik kiezen voor 'beschaafde' - ms is 'gedekte' een betere term - kleuren, het tegenovergestelde van schreeuwende kleuren bedoel ik dus (fluisterende kleuren??).

En dan ook maar de andere sieraden, ik ben nu toch bezig!
1. armband: leuke kralen, leuke kleurencombi, armband zelf een beetje gewoontjes.
2. ketting: kleurencombi erg geel, geheel wat rommelig.
3. oorbellen: erg leuk, vooral dankzij de asymetrie (weer eens wat anders dan wat 'iedereen' doet.
4. zie hierboven bij vraag 2.
5. zie hierboven bij vraag 1.
6. setje: erg leuk geworden, verbetering! maar wel graag zonder 'slangetje'.
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

ooooooooooooooooooooooooooo

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » di 18 okt 2005 18:57

Hoihoi,
weer eens wat anders dit en hopelijk heb je er wat aan. Maarja, gelukkig is ieders smaak anders.

De armband vind ik wat simpel en te parelig. Wel mooie kleuren

De 1e ketting vind ik erg kleurig. Het is te zien dat het afrikaanse kralen zijn moet ik zeggen, die houden wel van die kleuren en grote grove kralen. Ik vind de kleuren te, en die twee 'hangers'naar beneden niet zo mooi.

1e paar oorbellen, toen ik ze net zag dacht ik van: nee, dit is niet mooi, zo van hoog naar laag met die kralen. Maar nu ik er langer naar heb gekeken vind ik het wel origineel en nieteens zo gek. haha :lol:

Het 2e paar vind ik qua kleuren niet zo passend. In het ornament zit rood en de kralen zijn roze. Of lijkt dat? Wel heel mooi ornament, maar ik zou er matte kralen onder hangen.

De hoops oorbellen vind ik wel erg leuk! Vind alleen de parels een btje uit nu. Ik weet niet, maar eerst waren ze helemaal hip en vond ik ze geweldig, maar nu ben ik ze ff zat en gebruik ze bijna niet meer.

De ketting die je opnieuw gemaakt hebt vind ik heeeeel apart. Deze kralen en hanger heb ik nog niet eerder gezien. Erg uniek in elk geval. Ik vind m zo met die facet kralen wel mooier geworden. Alleen is het niet mijn smaak ketting.

Leuk zo je mening geven. Als je niet teveel kritiek erin ziet in elk geval.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
margaret
Bead Interested
Berichten:187
Lid geworden op:za 10 sep 2005 22:54

Bericht door margaret » di 18 okt 2005 21:19

hoi hier een eerlijke mening van mij de armband te simpel,en de oorbellen erg leuk!!de ketting met gele kralen zou ik anders gaan samenstellen met kleinere kraaltjes erbij en hij is voor nu ,iets te geel vind ik .de laatste vind ik erg appart, ik hoop dat je hier iets aan hebt de groetjes Margaret :roll:
een kralenfreak!!

Gebruikersavatar
Addicted Patty
Bead Dreamer
Berichten:545
Lid geworden op:vr 19 nov 2004 19:26
Locatie:Den Bosch

Bericht door Addicted Patty » wo 19 okt 2005 08:34

Oke omdat je het zelf vraagt :wink: hihi

1. Ik vind die laatste wel het mooist want die ziet er echt heel erg appart uit!

2. Ik zou wat veranderen aan die eerste oorbellen. Ik vind het daaronder een beetje gek en het klopt niet echt. Voor mijn gevoel dan :wink:

Maar verder vind ik je creaties heel erg leuk hoor :D
Be creative!

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » wo 19 okt 2005 20:30

Mijn mening:
Armband leuk, ik hou van gewone sieraden voor iedere dag
Geel-rode ketting, de combi vind ik gedurfd, zou het alleen wel bij die kleuren houden en symmetrie erin doen
1e oorbellen... errug leuk
2e oorbellen, zou ik met rode kraaltjes werken voor het geheel
3e oorbellen, leuk :)
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Sieraden 4 You!
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:ma 08 aug 2005 21:28
Locatie:Oosterhout (NB)
Contacteer:

Bericht door Sieraden 4 You! » wo 19 okt 2005 20:47

Nu heeft iedereen wel zo'n beetje de tijd gehad om te reageren denk ik dus nu zal ik mijn eigen mening hier eens neerzetten.

De armband vind ik zelf ook wat simpel, het zijn met name de kralen met stippen die ik erg leuk vind en ik heb er passende blauwe kralen bij gepakt. Inmiddels heb ik wel de karabijnsluiting vervangen voor een kapittelslot, dat staat toch een stuk mooier vind ik.

De ketting met kralen uit Amerika vind ik een lastige, aan de ene kant vind ik hem heel leuk, aan de andere kant zou ik hem zelf nooit dragen. Misschien dat ik die wel weer helemaal uit elkaar haal en er een of meerdere zwevende kettingen van maak met daarbij nog facetkralen ofzo.

Het eerste paar oorbellen is mijn favoriet van de oorbellen. Ik vind ze erg leuk, leuke kleurtjes en a-symetrisch, daar hou ik wel van.

Over het tweede paar oorbellen ben ik niet zo tevreden, ik had ze eerst met hangende kettingkjes die aan twee kanten bevestigd waren met tussen de kettingdelen facetkralen maar die V-vorm vond ik niet leuk omdat de bovenkant ook al driehoekig is. De kleuren vind ik zelf ook niet mooi op elkaar aansluiten dus dat ga ik nog wel veranderen maar ik had nu geen kleur die paste bij de roze gedeeltes (die overigens met glaze-pen ingekleurd zijn) van de verdelers.

De hoops vind ik wel erg leuk al zou ik ze zelf niet dragen omdat ik grote oorbellen gewoon niet zo mooi vind staan bij mezelf.

Dan de ketting met de "creepy" hanger.
De kralen en de hanger zijn zelfgemaakt van fimo-klei en daar ben ik best trots op. Wij hadden toen net slangen en de vorm is inderdaad gebaseerd op de slangen-vorm. Omdat ik gek ben op mijn dieren en omdat ik de kleur erg mooi vind is dit wel een van mijn favorieten.

Voor iedereen die gereageerd heeft bedankt voor jullie eerlijke mening, ik stel ze zeker op prijs! :D

Gesloten