Bericht
door Lia » di 28 jun 2011 20:08
Enige tijd geleden heb ik heb mijn armbandjes op de website van La Palma gezet, als inspiratie.
Zij verkoopt ook het leer en de eindkapjes.
Voor alle duidelijkheid, zij is dus niet degene die mijn armbandjes heeft nagemaakt
Natuurlijk loop je een risico door je creaties hier en elders op internet te plaatsen. Er blijven helaas altijd mensen die het echt klakkeloos namaken.
Kijk als je een armbandje voor jezelf wilt maken en je bestelt de benodigdheden en je maakt het puur voor jezelf heb ik daar nog niet zo'n moeite mee.
Anders wordt het als je eerst informatie bij de maker vraagt en krijgt, je maakt het exact na en vervolgens zet je heb op je eigen webshop voor de verkoop. Daar heb ik dus wel moeite mee. Ook al zet je er dan een ander slot aan, blijft het armbandje gelijk. Je kan het ook op een andere manier vlechten of een andere kleuren gebruiken of een aantal losse draden gebruiken met kraaltjes eraan, mogelijkheden genoeg.
Op haar site staat ook geen bronvermelding, ook is er geen toestemming aan mij gevraagd.
Nee, ik ga de website niet vermelden, dat heeft geen zin.
Anders vind ik het bij betaalde patronen. Stel dat je een patroon of een boekje koopt, dan betaal je voor dit patroon/boekje, je weet dan ook dat je dit patroon kan gebruiken en na mag maken. Daar heb je voor betaald en daar is het voor bedoeld.Dat vind ik een heel verschil.
Verder wilde ik gewoon even spuien dat ik hier ontzettend van baal.
Wat mij betreft wil ik het hier bij laten.
Liefs Lia