Een aantal vriendschapsarmbanden

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » di 21 mar 2006 20:09

De basis... Als eerste heb je wat draad nodig. 4 tot 6 draden van ongeveer een meter elk is een goed begin. Je kunt restjes borduurgaren gebruiken, maar het gaat ook prima met dik katoen. Als het niet pluist en een mooie glans heeft zit je goed.

Leg de draden in een volgorde die je leuk vindt, bijvoorbeeld van licht naar donker.

De knoop die je gebruikt is heel simpel.

Afbeelding(Bron: http://www.friendship-bracelets.de" onclick="window.open(this.href);return false;)

Pak de eerste draad en houdt de tweede draad strak. De eerste draad komt nu rechts van de tweede te leggen en je kunt hem nu ook om de derde knopen. Werk zo het rijtje af tot de begindraad helemaal rechts ligt. Pak nu draad helemaal links, dat is de nieuwe begindraad. En ga dan weer het rijtje af. Je krijgt dan een streepjes motief.

Je kunt dezelfde soort knoop natuurlijk ook naar links maken. Dan kun je bijvoorbeeld twee rijtjes elkaar laten ontmoeten om een V-patroon te krijgen.

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 21 mar 2006 20:10

schrikken pc Wow! Die zijn gaaf!!!!! Die patroontjes zijn ontzettend knap gemaakt! Heb vroeger ook zulk soort armbandjes geknoopt maar deze zijn veel mooier! Lijkt me wel leuk om er weer mee te beginnen. Zou ik ook zoiets kunnen maken? :lol:
Kralenkip....

Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » di 21 mar 2006 20:22

Natuurlijk! Als je de techniek al kent kun je in een paar weken veel bijleren. Als je patronen die je al kent gaat combineren ontdek je vanzelf nieuwe dingen :)

la-luna
Bead Starter

Bericht door la-luna » di 21 mar 2006 20:35

Ik had vroeger zo'n folder van dmc knoopte ze ook met borduurgaren,
Volgens mij heb ik ook nog ergens een oud boek liggen met patronen zal eens zoeken

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 22 mar 2006 17:34

Tomara schreef: De ronde zijn heel eenvoudig te maken. Van de dikte katoen die ik gebruik heb je ongeveer 4-5 draden nodig. Door een draad om de rest te wikkelen (stevig!) maak je de armband. Je kunt er variatie in brengen door met twee kleuren tegelijk de wikkelen of door even een kleur apart te houden en die dan weer in een spiraal om de net gewikkelde kleur te draaien.

Ruitjes zijn vrij simpel te maken als je de V-tjes al kent. Dit is de eenvoudigste ruit:
1. Je knoopt eerst een Vtje op de kop.
2. Maak nog een Vtje op de kop, maar knoop die draden niet om de draden om de vorige stap
3. Ga zo door en uiteindelijk heb je een ruitje.
4. Om de ruit af te sluiten knoop je de draden uit stap 1 om de andere draden, zodat je een Vtje krijgt die de ruit afsluit.

Dat zijn de ruitjes met Vtjes erin. Je kunt ook ruitjes in ruitjes maken, maar dan moet je de drad steeds terug knopen. Dus eerst een knoopje naar rechts en het tweede knoopje naar links. Of de eerste naar links en de tweede naar rechts. In plaats van tweemaal naar links of tweemaal naar rechts, zoals je gewoonlijk doet.

Uhm, was dat een beetje duidelijk? Het is wat lastig uit te leggen zonder plaatjes :)

Dus als ik het goed heb:
Je begint met zeg maar 10 draden te knopen
Je maakt 1 stap met 10 draden
De volgende is dan met 8 draden?
daarna met 6 enz
Tot je er twee overhoud.
Dan begin je met die eerste twee draden die je hebt laten liggen te knopen
totdat je bij de laatste twee bent?
Klopt dat?

Groeten Esther

Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » wo 22 mar 2006 17:52

Yep, dat klopt.

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » wo 22 mar 2006 18:10

Wauw, wat veel! Errg leuk zijn ze. :wink:

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 22 mar 2006 19:26

oke bedankt ik ga gelijk aan de slag
Groeten Esther

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » vr 24 mar 2006 19:26

Knap! Ook ik heb nog vriendschapsbandjes geknoopt, maar wel een pak eenvoudigere.

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » vr 24 mar 2006 19:36

mooi zeg!
creatief saxofonistje ;)

pickwick
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door pickwick » zo 26 mar 2006 13:39

ik zat net in de auto aan dit topic te denken, want ik zat eens te bedenken wat ik zou gaan doen als ik thuis kwam haha, en toen dacht ik he! laat ik dit topic eens opzoeken!

ze zijn zooooooooo gaaf! ik wou dat ik het kon, ik kan de schijne lijntjes wel gewoon, maar die figuurtjes???? haha

als je patronen krijgt hou ik me ook aanbevolen!!!

lliefs lieselot

allema
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door allema » ma 27 mar 2006 18:29

voor degene die naar de meeting komen ik heb een boekje over vriendschapsbandjes die wil k wel meenemen zodat je kan kijken en ideeen opdoen ;-)

groetjes sharon

Gesloten