Helemaal mee eens, voor mij geld hetzelfde!Jewel schreef:Misschien moet ik even wat aanvullende informatie geven, omdat ik heel vaak vragen of opmerkingen krijg over de draagbaarheid van mijn sieraden.....
Als ik een groot sieraad wil gaan ontwerpen en maken, dan gaat het er bij mij eigenlijk helemaal niet om of het draagbaar zal zijn of niet. Eerlijk gezegd kan het me vaak helemaal niks schelen, omdat het doel wat erachter zit een hele andere is![]()
Ik maak zoiets in eerste instantie omdat ik het leuk vind. Dan is het voor mij een uitdaging om iets wat alleen in mijn hoofd zit tastbaar te maken, mijn fantasie op de loop te laten en daarmee te laten zien wat ik kan.
Buiten de hokjes denken en ontwerpen en grensverleggende creaties maken, dat zijn mijn uitdagingen
.
Ooo wauw dat is spannend zeg!!!@Sandra: de finale is zojuist geweest.... vandaag of maandag worden in elke catagorie ( dat zijn er 9 met in totaal zo'n 70 finalisten) online de 1ste, 2de en 3de prijswinnaars bekend gemaakt. Ik vlieg inderdaad maandag zelf naar Milwaukee, maar geen idee of ik dan voor die tijd zelf de uitslag weet. Zo niet, dan zie ik het wel als ik daar ben.
Maar zoals alle finalisten zeggen, zeg ik ook; Alleen deze finale weten te bereiken is al genoeg. Het is als een Miss Univers verkiezing waar een select groepje mooie meisjes uit de hele wereld strijden om de eretitel. Ze zijn allemaal even mooi en slim, maar er is er toch maar 1 die de titel kan krijgen
Ik lees het ook niet als kritiek hoorJMHols schreef:O maar mijn opmerking was ook zeker geen kritiek hoor, integendeel in vind het een waar kunstwerk en dan heel wat beter kunstwerk dan ik soms zie. Ik ben er juist helemaal weg van en zou dolgraag ook ik staat zijn om zoiets prachtigs te creëren.
Jewel schreef:Ik lees het ook niet als kritiek hoorJMHols schreef:O maar mijn opmerking was ook zeker geen kritiek hoor, integendeel in vind het een waar kunstwerk en dan heel wat beter kunstwerk dan ik soms zie. Ik ben er juist helemaal weg van en zou dolgraag ook ik staat zijn om zoiets prachtigs te creëren.![]()
Mensen vragen mij ook vaak of wat ik maak wel verkoopbaar is.... Ook iets waar ik me helemaal niet mee bezig hou. Ik heb niet eens een shopje of verkooppunt, maar het zit er bij mensen blijkbaar zo ingehamert dat wanneer je sieraden o.i.d. maakt, zij er automatisch vanuit gaan dat het een dagelijkse functionaliteit en goede verkoopbaarheid moet hebben.
Ik voel dat meer als een keurslijf waar ik mijn creativitieit liever niet in laat duwen, maar mijn idee hierover is blijkbaar toch zo anders, dat dit met regelmaat wat enig uitleg nodig heeft. Maar dit 'anders denken' is de eerste stap naar 'anders creëren' ... en zo is het cirkeltje weer rond
Hahahahahaaaa.... moet gelijk weer denken aan gister.... Mijn dokter - waar ik gisteren ben geweest, omdat ik aan de AB, prednison en puffers zit en maandag moet vliegen en die ik al ken sinds hij is afgestudeerd en sindsdien ook mijn dokter is en precies weet wie, wat en hoe ik ben - noemde het anders....JMHols schreef:
Dat heb ik ook, alleen ben ik dan een namaker omdat ik zelf niet zo creatief ben als jij.