04/08 Micromacrame armbandje 2 (paars/groen)

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
kralenroosje
Bead Designer
Contacteer:
Re: 04/08 Micromacrame armbandje 2 (paars/groen)

Bericht door kralenroosje » zo 08 aug 2010 15:47

leuk dank je wel!!! :applaus:
moet het toch maar eens proberen waarmee knoop je?

Mayella
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Mayella » zo 08 aug 2010 17:09

kralenroosje schreef:leuk dank je wel!!! :applaus:
moet het toch maar eens proberen waarmee knoop je?
Ik gebruik zelf C-Lon koord. KOORD, en geen draad. Draad is te dun. Je moet echt het koord hebben, anders kun je er niet mee knopen.
En verder rocailles, maat 11/0 en 10/0, zoiets.

Verder gebruik ik een kurken memobord (5 Euro van de Blokker) en wat spelden. Ik speld het werkje vast op het memobord zodat ik wat beter de knopen vast kan trekken. De hele zaak wordt zo ook wat gelijkmatiger en netter. Zonder bord lijkt het me erg lastig.

Je zou ook wax koord of dun leer kunnen gebruiken, maar dat is dan weer dikker dan het C-Lon en daar kun je de rocailles weer niet op rijgen. En wax koord is ook wat stugger, is daarom wat lastiger te knopen en schiet wat sneller los. Maar het kan wel. Het werk wordt dan wel allemaal wat grover, ook omdat je grotere kralen moet gebruiken.

Wat je ook kunt gebruiken om mee te knopen is nymo of mastex koord. Eigenlijk alles wat voldoet aan de volgende eisen: stevig genoeg om mee te kunnen knopen, niet zo 'glijerig' dat de knopen er weer uitglijden, en dun genoeg om net door rocailles te passen.

Qua hoeveelheid koord wat je nodig hebt moet je ongeveer uitgaan van ongeveer 4x a 5x de lengte van wat de armband of ketting uiteindelijk gaat worden. En dat is per dubbele streng. Maak je dus een armband van 20 centimeter met een breedte van 12 strengen, dan heb je 6 stukken koord van 80 a 100 centimeter nodig, beetje afhankelijk van wat je precies gaat knopen. Waarom 6? Je moet namelijk starten/opzetten met de 'larkshead' knoop (klinkt duur, maar als je het ziet ken je hem wel denk ik). En daardoor wordt 1 stuk koord 2 strengen om mee te werken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal. Het klinkt geloof ik toch nog een beetje ingewikkeld, maar dat is het totaal niet. :?

Hier is trouwens een gratis tutorial. Het is een best ingewikkelde choker en misschien niet iets om mee te beginnen, maar er staat wel goed in beschreven hoe je projecten start en hoe je bijvoorbeeld een sluiting kunt maken (helemaal op het eind).

kralenroosje
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door kralenroosje » zo 08 aug 2010 18:03

super bedankt voor je uitleg zeg!!!
en de 'tut'is helemaal super maar nog wel wat hoor gegrepen voor mij vrees ik :mrgreen:
maar wel heel duidelijk.
THANX

Saga Suus
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Saga Suus » zo 08 aug 2010 18:37

Wat apart, dit had ik nog niet eerder gezien, erg mooi.

Gesloten