17-06 bruidsketting
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
- Jeanette
- Bead Producer
- Contacteer:
mooi hoor!!
Groetjes Jeanette
Re: 17-06 bruidsketting
Heb ik maar één woord voor....PRACHTIG!!
Ik begrijp ook je safe-oplossing hoor ( je moet er toch niet aan denken dat zoiets 'pang' zegt op zo'n dag
), maar ben het wel eens met de anderen dat een achterkant in wit het meer één geheel maakt...weet alleen niet zo snel waarmee...misschien inderdaad witte pareltjes op extra sterk (metaal)draad geregen?
Ik begrijp ook je safe-oplossing hoor ( je moet er toch niet aan denken dat zoiets 'pang' zegt op zo'n dag

Groetjes, Maddy

- kralenliesje
- Bead Professional
- Contacteer:
De ketting is prachtig!!! Ben het inderdaad met de anderen eens dat de achterkant in wit mooier zou zijn, maar je moet er inderdaad niet aan denken dat ie kapot gaat!
-
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Als ik dit soort "krinkelkettingen" maak gebruik ik gecoated staaldraad, niet de hele dunne maar ook weer niet te dik. De krullen maken ik door met een theelepel langs het draad te gaan en vervolgens schuif je de kralen naar de krullen. Mocht je nog vragen hebben PB-en mag altijd!neal_01 schreef:Nou Elly, ik vind m echt super mooi hoor en begrijp idd dat deze overgang safer voelt dan 'n strengetje met rocailles.
Op wat voor draad heb je het voorste deel geregen? Het zit zo mooi in model.
Groetjes
Elly
-
- Bead Chatter
Erg mooi!!
Over de achterkant ben ik het met de vorige spreeksters eens, maar het is best moeilijk om een veilige én mooie oplossing te bedenken. Ik ben zelf ook met zo'n ketting bezig (al heel lang, elke keer een stukje, schiet niet op...
) n.a.v. een beschrijving van het forum, dacht ik. In ieder geval is dit de bevestiging, gekopieerd uit de beschrijving die ik zelf heb opgeslagen: "Vouw 20cm staaldraad vanaf het midden aan één kant om de lussen van de strengen. Zet deze vast met een knijpkraal. Rijg op deze beide draden samen 2 rocailles, 1 knijpkraal, 1 grote kraal. Steek de draden door het ringetje van het slotje, dan terug door de knijpkraal en knijp deze plat. Herhaal deze werkwijze aan de andere kant van de lussen. ( Uiteraard zonder slotje)". Moet ook nog zien of me dat lukt. Maar misschien heb je er iets aan. Als je de rest ook wilt, hoor ik het wel, maar het moet ook ergens op het forum staan.

Leuk, mss kan je door de jasseron wit lint rijgen. Lijkt gelijk lekker vol en is toch safe qua knappen zeg maar.
Groetjes Mirjan
Groetjes Mirjan
Sieraden maken is zeeeeer verslavend!!!!!
-
- Bead Producer
- Contacteer: