22/2 Gekettelde armband en Ndbele ketting

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
muis26
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door muis26 » do 22 feb 2007 21:40

Heel apart zeg, die eerste armband! Mooi! :(L)

Die Ndbele vind ik ook heel bijzonder, maar niet om zelf te dragen. Lijkt me wel heel veel werk!
Groetjes,
Christa

Gerjanne
Bead Believer

Bericht door Gerjanne » do 22 feb 2007 22:36

Ik begrijp dat Sandra. Het boek stond al op mijn verlanglijstje, maar nu zeker. Erg leuk model!!

Gerjanne

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » do 22 feb 2007 22:43

:D die armband is echt leuk, lekker druk maar toch ook weer rustig en eenvoudig :D

die ketting vind ik een kunstwerkje, niet iets wat ik om mn nek zou hangen :wink:
Groetjes Marit

Daantjuhhh
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Daantjuhhh » vr 23 feb 2007 05:01

Gaaaaaaaf!!!

Die Ndbele ketting is echt goed gelukt.. TOP
...zoekt een geldboom

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 23 feb 2007 08:56

heel mooi die armband en die ketting jeetje wat een werk! pfff dat borduren, super ... leuk om eens wat van jou creaties te zien!
Liefs
Linda

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 23 feb 2007 09:11

Dorith schreef:Die armband is echt mooi joh!!
En dat Ndbele... vind ik ook heel mooi maar zou het niet zo snel dragen..heb trouwens geen idee hoe je het uitspreekt! ??
haha ik ook niet, dacht dat ik wist hoe maar ik kwam bij een kralenmeeting een keer iemand uit Zuid Afrika tegen en die zei iets van mmbElE (dus echt EH ipv eeeh zeg maar), zal anders eens aan mijn moeder of zus vragen, die zullen het nog wel weten. ;)

Pienjo de werk van de ketting viel heeeel erg mee. Gewoon rijgen met 9/0 kralen, dan gaat het redelijk snel, en erg leuk om te doen. Ik heb mooie kralen in het donkerrood-rood-oranje-geel-bruin, heel mooi overlopend, maar moet daar nog een leuke patroon voor bedenken. Dat ronde herringbone-stitch rijgen is iig erg leuk om te doen en gaat redelijk snel.

Pienjo
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 23 feb 2007 16:20

Sandra schreef:
Dorith schreef:Die armband is echt mooi joh!!
En dat Ndbele... vind ik ook heel mooi maar zou het niet zo snel dragen..heb trouwens geen idee hoe je het uitspreekt! ??
haha ik ook niet, dacht dat ik wist hoe maar ik kwam bij een kralenmeeting een keer iemand uit Zuid Afrika tegen en die zei iets van mmbElE (dus echt EH ipv eeeh zeg maar), zal anders eens aan mijn moeder of zus vragen, die zullen het nog wel weten. ;)

Pienjo de werk van de ketting viel heeeel erg mee. Gewoon rijgen met 9/0 kralen, dan gaat het redelijk snel, en erg leuk om te doen. Ik heb mooie kralen in het donkerrood-rood-oranje-geel-bruin, heel mooi overlopend, maar moet daar nog een leuke patroon voor bedenken. Dat ronde herringbone-stitch rijgen is iig erg leuk om te doen en gaat redelijk snel.
ik moet nog steeds die zwart wit armband van de laatste meeting afmaken :oops:
Liefs
Linda

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 23 feb 2007 16:27

Die zo rond loopt? Die is veeeeeeel meer werk. ;)

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 24 feb 2007 18:15

Sandra ik vind de ndebele ketting heel erg mooi geworden, ik zou hem zo dragen. Ik vind de kleurencombi geweldig. Krijg meteen weer zin om weer 1 te maken. Op die kralen meeting is mij verteld dat je het ongeveer zo uitspreekt:
endèbuhluh

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » za 24 feb 2007 19:11

ahaa zoiets dacht ik al, die eerste N spreek je dus in ieder geval uit!
Nou ja, maakt niet uit ook, je hebt een mooi kunstwerk gemaakt Sandra! :wink: :D :D
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 24 feb 2007 19:46

hennie schreef:Sandra ik vind de ndebele ketting heel erg mooi geworden, ik zou hem zo dragen. Ik vind de kleurencombi geweldig. Krijg meteen weer zin om weer 1 te maken. Op die kralen meeting is mij verteld dat je het ongeveer zo uitspreekt:
endèbuhluh
Dank je wel. :) Ikzelf heb hem al meerdere keren gedragen, maar ja ikzelf ben ook gek op die felle kleuren met zwart en wit eromheen. Ze verkochten in Zuid Afrika ook vaak armbanden met dat soort kleuren.
Als je wil kan je de foto trouwens gerust bij je gastengalerij zetten, ik wilde het je nog mailen.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » za 24 feb 2007 22:14

Ja vind ik leuk om hem erbij te zetten. :) Mail hem dan wat groter naar me: 600 pixels breed.

Maschahiele
Bead Anonymous

Re: 22/2 Gekettelde armband en Ndbele ketting

Bericht door Maschahiele » ma 01 jun 2015 20:41

Hallo, deze post is al can lang geleden maar misschien kan ik toch nog een vraag stellen?
Hoe heeft u de nbele ketting gemaakt? Micro-macramé?
Hoe krijg je hem zo rond? Ik vind hem helemaal super!
Alvast bedankt!!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: 22/2 Gekettelde armband en Ndbele ketting

Bericht door Sandra » di 02 jun 2015 19:44

Leuk dat je het ook wil proberen! Het is een rijgtechniek, herringbone stitch. Die kan je op veel verschillende manieren doen waaronder dus rond. Op http://www.kralen.com/Instructies/Speci ... ieken/473/ zie je herringbone ook, over hoe verschillend het dus toegepast kan worden. Ze noemen de ronde herringbone ook wel ndbele. Ik googelde op round herrinbone maar het is blijkbaar tubular herringbone. https://www.youtube.com/watch?v=VuVecb9a4Qk is zoals wat ik heb gemaakt. Ik reeg het zonder 'opvulling' maar deed wel later alsnog hele dikke staaldraad (0,8 mm ofzo, ingekocht bij bouwmarkt) zodat het niet plat valt. Het is in het begin even erin komen maar uiteindelijk is het gewoon steeds herhalen.

Gesloten