Een aantal vriendschapsarmbanden

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » di 21 mar 2006 07:26

De meeste armbanden zijn gemaakt van combinaties van patronen. Ik heb alleen de basisdingetjes uit een boekje geleerd, maar er zijn jammergenoeg geen boekjes die echt moeilijke patronen uitleggen. Soms zie ik iets leuks op een markt en dan probeer ik het na te maken. Meestal lukt dat wel. En dan ga ik dat patroon moet andere patronen combineren. De meeste armbanden zijn dan ook een combinatie van V-vormen en ruitjes :)

Ik denk dat als je de patronen iets aanpast, ze ook te gebruiken zijn voor weven. Veel van die armbanden zou je met wat aanpassingsvermogen ook met kralen kunnen doen.

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 21 mar 2006 09:24

Wat een leuke armbandjes
Ik zelf heb dit ook een tijdje gedaan maar ben nu toch meer
met kralen bezig
Ik hou me aanbevolen voor de patronen
De v patronen weet ik hoe je dat doet
maar de ruitjes patronen?

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » di 21 mar 2006 09:35

Wauw echt super! Vooral de eerste twee kleurencombi's zijn echt supermooi! :(L) En ik hou me ook aanbevovel voor de patronen ;)
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

miss beady
Bead Designer

Bericht door miss beady » di 21 mar 2006 11:08

Hoe maak je de ronde? Dat er er garen omheen doet is me duidelijk, maar wat zit er binnen in? Meerdere touwtjes, of een koordje? Tell me :lol:
Afbeelding

Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » di 21 mar 2006 14:06

De ronde zijn heel eenvoudig te maken. Van de dikte katoen die ik gebruik heb je ongeveer 4-5 draden nodig. Door een draad om de rest te wikkelen (stevig!) maak je de armband. Je kunt er variatie in brengen door met twee kleuren tegelijk de wikkelen of door even een kleur apart te houden en die dan weer in een spiraal om de net gewikkelde kleur te draaien.

Ruitjes zijn vrij simpel te maken als je de V-tjes al kent. Dit is de eenvoudigste ruit:
1. Je knoopt eerst een Vtje op de kop.
2. Maak nog een Vtje op de kop, maar knoop die draden niet om de draden om de vorige stap
3. Ga zo door en uiteindelijk heb je een ruitje.
4. Om de ruit af te sluiten knoop je de draden uit stap 1 om de andere draden, zodat je een Vtje krijgt die de ruit afsluit.

Dat zijn de ruitjes met Vtjes erin. Je kunt ook ruitjes in ruitjes maken, maar dan moet je de drad steeds terug knopen. Dus eerst een knoopje naar rechts en het tweede knoopje naar links. Of de eerste naar links en de tweede naar rechts. In plaats van tweemaal naar links of tweemaal naar rechts, zoals je gewoonlijk doet.

Uhm, was dat een beetje duidelijk? Het is wat lastig uit te leggen zonder plaatjes :)

DreamS
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door DreamS » di 21 mar 2006 14:52

Verkoop je het?
Afbeelding

Marcia
Bead Interested

Bericht door Marcia » di 21 mar 2006 16:55

Wow mooi! Knap gemaakt, lijkt me erg moeilijk.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..

Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » di 21 mar 2006 19:27

De armbanden zijn te koop ja. 1 Euro inclusief verzendkosten voor de dunne, 2 euro voor de iets dikkere (zoals de blauwe, de groene etc), de brede zijn 5 euro inclusief. Wil je er meer dan krijg je natuurlijk korting. Mocht je echt een groot aantal willen, omdat je bijvoorbeeld op markten staat met je eigen sieraden en iets extra's wilt verkopen, dan betaal je ongeveer 0,50 per stuk. Ik kan zelf niet op markten staan, dus mocht je zulke interesse hebben (of iemand kennen die zulke interesse heeft), meldt het dan gerust.

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » di 21 mar 2006 19:30

Oooh wow!!! :shock: :shock: En toen ik naar beneden scrollde...nog meer zelfs!!!! Echt supergaaf! :D :P
Ik heb toen ik met mijn voet in het gips zat ook een hele poos bandjes geknoopt maar dan met borduurgaren... :wink:
Ik heb hier ook een topic gehad met patroontjes gezocht.
Maar ben wel heel benieuwd hoe jij het hebt gedaan, hou me aanbevolen voor je patronen!!
Fantastisch vind ik het!
groetjes dorith
Laatst gewijzigd door Dorith op di 21 mar 2006 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » di 21 mar 2006 19:32

Je kent de basistechniek? En kun je ook het patroon afleiden als je het begin ziet? De draden volgen...? Als dat zo is kan ik er wel wat patronen bij doen als je iets van me koopt.

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 21 mar 2006 19:33

Hartstikke mooi en knap gedaan :D :!:
Groetjes Ellen.

Dorith
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Dorith » di 21 mar 2006 19:34

Ik heb even mijn bericht aangepast..zag net pas dat er al beschreven staat wat ze kosten... :)
Ik ga eerst eens je foto's goed bestuderen!
Eigenlijk heb ik ook veel te veel andere knutseldingen te doen!!! AArrrgh...hoe kun je soms zoveel ideeen hebben?!! :wink: :D
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Tomara
Bead Discoverer

Bericht door Tomara » di 21 mar 2006 19:41

Ach, knopen kun je bijna overal. Het scheelt dat je er weinig materiaal voor nodig hebt.

Borduurgaren is inderdaad ook erg mooi om te gebruiken, maar als je het veel doet wordt het helaas wel duur. En deze armbanden worden vooral gekocht door mensen die iets leuks voor weinig geld willen hebben. Ik verkoop ze tegenwoordig vooral aan alto's, vooral de hele brede zijn bij hen populair.

miss beady
Bead Designer

Bericht door miss beady » di 21 mar 2006 19:55

Ik zou heel graag willen weten hoe je de basis moet maken. Lijkt me leuk om eens iets anders te doen dan altijd te 'kralen' .

En dan nog wat; Alto's? Het zal wel aan mijn leeftijd liggen :lol: , maar ik weet echt niet wat je daar mee bedoelt. Maar ik wil het wel graag weten.
Afbeelding

DreamS
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door DreamS » di 21 mar 2006 19:57

Alto's = Alternatieve mensen..
Gothic's enzo.. Gewoon mensen die 'anders worden genoemd'
Ik vind die mensen wel stoer :)
Hun hebben gewoon een eigen stijl en trekken zich niks van andere aan :)
Afbeelding

Gesloten