30/12 koraalketting
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Wauw...ik ben niet zo'n hele grote fan van netkettingen...niet omdat ik ze niet mooi vind, maar omdat je ze maar zo zelden kunt dragen.
Maar deze vind ik echt heel erg mooi. Ik denk dat ik hem ook wel zou dragen!!! Prachtig...oh, ik voel al gelijk kriebels om zelf aan de slag te gaan!!!
Mijn complimenten!!!
Maar deze vind ik echt heel erg mooi. Ik denk dat ik hem ook wel zou dragen!!! Prachtig...oh, ik voel al gelijk kriebels om zelf aan de slag te gaan!!!
Mijn complimenten!!!
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
A wee bit of art a day for sanity to stay!
~~~~~~~~~~~~
Even een technisch vraagje, Hennie, en/of anderen...ik heb al verschillende netkettingen gemaakt, maar ben altijd bang om ze te dragen. Ze worden vrij zwaar en sluiten maar op 1 draad...gebruiken jullie daar gecoated staaldraad voor? Of alles met C-lon?
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~
- dutch_dayz
- Bead Producer
is c-lon sterk genoeg?
Helemaal toen ik net begon met sieraden maken en verkopen, heb ik wel eens een genette ketting verkocht (gedaan met quiltgaren) die dan na een paar maanden terugkwam. Kapotgetrokken. Of ik het "even" kon repareren. Voor mezelf zo'n ketting maken, vind ik niet zo'n punt, maar voor de verkoop durf ik het eigenlijk niet meer zo goed aan!
En wat het gecoate ijzerdraad betreft...ik bedoel alleen of je dat voor de bovenste rij kralen kunt gebruiken...die waar de sluiting aan bevestigd wordt...voor extra stevigheid.
Helemaal toen ik net begon met sieraden maken en verkopen, heb ik wel eens een genette ketting verkocht (gedaan met quiltgaren) die dan na een paar maanden terugkwam. Kapotgetrokken. Of ik het "even" kon repareren. Voor mezelf zo'n ketting maken, vind ik niet zo'n punt, maar voor de verkoop durf ik het eigenlijk niet meer zo goed aan!
En wat het gecoate ijzerdraad betreft...ik bedoel alleen of je dat voor de bovenste rij kralen kunt gebruiken...die waar de sluiting aan bevestigd wordt...voor extra stevigheid.
Groetjes, Mandy
~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~
- Inekes
- Bead Lover
- Contacteer:
Wow, prachtig
Erg mooi en knap gedaan!
The only interesting answers are those which destroy the questions
Kijk eens even op mijn site bij Rijgtips en Gratis uitleg ( bij Bestelpatronen). Daar staat uitleg hoe je c-lon garen kunt afwerken. Ik rijg bij netting kettingen en b.v. chevronkettingen altijd boven nog een kraaltje er tussen zo heb je boven altijd 2 draden. Als je c-lon garen koopt moet je wel dikte D kopen en niet A. ( Hoe verder in het alfabet hoe dikker het draad. Dus D is dikker dan A)Mandy schreef:is c-lon sterk genoeg?
Over een tijdje ga ik een patroon maken van een iets eenvoudiger uitvoering van deze ketting.
-
frieda van dam
- Bead Monster
- Contacteer:
he jakkes ik heb nett besteld bij kralenwerk en ik heb A genomen.
ik heb op de site van varvana gekeken maar ik zie niet de bovenkant van je ketting of heb ik weer eens verkeerd gekeken.
MAAR WAT IS HIJ MOOI HENNIE ik ben er helemaal verliefd op geworden
ik heb zelf al een paar koraalkettingen gemaakt maar ik vind die van jou stukken mooier dan de mijne grrrrrrrrrrr.
liefs frietje
ik heb op de site van varvana gekeken maar ik zie niet de bovenkant van je ketting of heb ik weer eens verkeerd gekeken.
MAAR WAT IS HIJ MOOI HENNIE ik ben er helemaal verliefd op geworden
ik heb zelf al een paar koraalkettingen gemaakt maar ik vind die van jou stukken mooier dan de mijne grrrrrrrrrrr.
liefs frietje
kralengek