20-11 kleedje met vlinders

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
flower
Bead Interested

Bericht door flower » zo 20 nov 2005 21:23

verbaasd2 Dit heb ik nog nooit gezien zeg! Jeetje daar moet zeer veel tijd insteken :?: Knap zeg!! Gewoon uit nieuwsgierigheid: doe je dat met behulp van een patroontje of heb je een idee in je hoofd? Tja ben nieuwsgierig he! :roll: Knap en dat 1 verkeerde pareltje maakt het net een origineel werkje :lol:

Fairy
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Fairy » zo 20 nov 2005 21:26

Heeeeeeel erg mooi :shock: . Hoe maak je dat? Rijg je dat met nylondraad of c-lon, net als borduren zeg maar?
Ik vraag dat zo omdat ik dus al ideeen vroeg voor een armbandje met rocailles wat op elastiek geregen was (ik zou het evt. moeten restaureren). Weet niet hoe dat gedaan was. Als ik dit zo zie krijg ik het vermoeden dat je op deze manier dus ook wel een armbandje op elastiek zou kunnen maken.
Als je er een beschrijving van hebt zou ik dat heel graag willen ontvangen slim2 als je het tenminste met mij wilt delen.

Lieve groet van Fairy

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » zo 20 nov 2005 21:53

Wat mooi,wat mooi! Mocht je je fout willen herstellen dan is daar wel een oplossing voor hoor. Toevallig heb ik die net voordat ik jouw werk zag gelezen; het heet the frog stitch en wat je dan doet is het volgende;

met een nagelknipper en veiligheidsbril op knip je de foute kraal ertussen uit . eerst doe je de naald erin om te voorkomen dat je de draad doorknipt. Daarna doe je een nieuwe draad aanhechten..de goede kraal erin en netjes afhechten. Denk erom dat je de nieuwe kraal van 2 kanten doorweeft zodat hij mooi plat ertussen komt te zitten.

maar ik zou het mooi laten zitten hoor, niemand die het uit zichzelf ziet!
Groetjes Els,

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » zo 20 nov 2005 22:03

Schit-te-rend!
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

ooooooooooooooooooooooooooo

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » zo 20 nov 2005 22:11

dat foutje is nauwelijks te zien!

Maar weet je.... soms zie ik bij mezelf ook wel eens zo'n heel klein foutje en meestal ben ik dan nog ruim op tijd om het te herstellen, maar ik laat het vaak zitten.
Juist om te laten zien dat het echt handwerk is en dat niets perfect is :wink: Soms doe ik het zelfs nog wel eens expres!
En ik heb er seieus over nagedacht om in elke crea expres een miniscuul, bijna onzichtbaar foutje te maken, gwoon als een soort 'handelsmerk' :lol:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » ma 21 nov 2005 06:48

Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle vorige berichtjes. Heel, heel erg mooi.

Waar ik eigenlijk nieuwsgierig naar ben is de maat van het kleedje. Aan het aantal kralen dat je gebruikt hebt te zien is het geen glazenonderzettertje. (Zou trouwens ook zonde zijn van het mooie kleedje. Dan zie je er niks van)
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » ma 21 nov 2005 08:40

Echt ontzettend prachtig! Wat een KUNSTwerkje!
Die ene foute kraal valt toch nauwelijks op joh! Als je er niet over begonnen was had niemand het waarschijnlijk gezien. Ga maar niet tegen de Perzische gewoontes in, Marja. :wink:
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook zo ben. Maar te perfectionistisch zijn is eigenlijk helemaal niet nodig, maja... :roll:

marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » ma 21 nov 2005 10:20

Wat veel reactie! Leuk zeg!

Ik zal proberen alle vragen te beantwoorden:

@flower: Ik maak ze met behulp van een patroon. Het heet Stenboden en er is heel veel te maken. Zelf maak ik alleen de kleedjes, de rest vind ik persoonlijk nogal kitscherig.
Je kunt boekjes kopen waar een aantal patronen in staan.
Dit is een voorbeeld:
Afbeelding

Eigenlijk hoor je dit te maken met stenboden kralen, maar die vind ik veel te groot, dus ik gebruik Myuki-kralen maat 15/0. Kleuren pas ik ook aan naar eigen inzicht :lol:

@Fairy: Ik gebruik Nymo draad maat B. Ik denk dat het een soort C-lon is, alleen iets dunner.
Je begint in het midden met een rondje van 8 kralen en daar rijg je dan steeds in rondjes omheen.
De beschrijving lijkt wel wat op een borduurpatroon. Bij kralenwerk en kralenpost kun je ze bestellen. Op http://www.jalekro.nl/stenboden/ staan een aantal gratis patronen van waxinelichtjes.

@Elsje: Ik weet niet of ik het aandurf hoor om te gaan knippen in m'n kleedje :shock: Voorlopig laat ik het maar even zitten :)

@Hilde: Het kleedje is zo'n 17 centimeter groot. Als je er op klikt is het kleedje op ware grootte te zijn (in ieder geval op mijn beeldscherm)

@Fester: Dat perfectionistische daar heb ik dus ook last van. Expres een foutje maken zoals Jewel voorstelt, dat zou ik echt niet kunnen.

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » ma 21 nov 2005 10:51

Mijn oma heeft al die dingetjes gemaakt. Ook hele mooie hangers voor in de kerstboom. Helaas kan ze het niet meer, omdat ze heel erg bibbert met haar handen.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 21 nov 2005 11:18

Ik vind het prachtig!
En wat het garen betreft: Nymo lijkt inderdaad op C-lon en is in veel diktes verkrijgbaar van A t / m F geloof ik. A is het dunst, F is dan het dikst. C-lon is ook in verschillende diktes verkrijgbaar. Hier in Nederland heb ik alleen nog dikte D gezien dat is ook het fijnst om kettingen te rijgen. Zelf vind ik C-lon fijner om kettingen mee te rijgen dan Nymo.

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » ma 21 nov 2005 11:25

allema schreef:jah k had um gezien zonder hulp :lol: :lol: :lol:
maar hijs wel heeel mooi :wink:

groetjes sharon
Ik ook ;) maar wel errug leuk zeg! 8) :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 21 nov 2005 15:37

Super gaaf!
groetjes ikke
Afbeelding

Chantal
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Chantal » di 22 nov 2005 08:49

Wow erg mooi!! :D
Groetjes,
Chantal

Rockailloux
Bead Reader

Mooi zeg!!!

Bericht door Rockailloux » vr 25 nov 2005 20:33

Woooooow! :shock:
Superknap, ik heb echt bewondering. Met name nog voor je geduld, echt zonder grenzen volgens mij!!! Hoeveel uur werk zit daar wel niet in?! Ik zou het je niet nadoen, vanwege mn ongeduldigheid en stiekem ook omdat ik gewoon er niet tegen kan als ik het resultaat niet in mn oor kan hangen :lol:
Echt superknap, ook zo precies, geen bobbeltjes, niks. Vergeet die ene kraal gewoon, voor de rest is ie zo netjes!!!
Ik leef op Rock en Roccailles

Melanie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Melanie » za 26 nov 2005 11:49

Mijn god wat een werk, heel erg knap hoor!
Groetjes, Melanie

Gesloten