Dank iedereen!
Ik vind het erg leuk om te laten zien wat ik gemaakt heb. Zo heb ik niet alleen tijdens het maken veel plezier, maar ook daarna.
Sorry dat ik wat laat reageer, maar dat heeft het voordeel dat ik nu op alle vragen tegelijk kan antwoorden.
Elsje, misschien wil je persoonlijk niet met de koordkettingen gaan lopen omdat je ze touwkettingen noemt
Mieke, de blauwe koordketting is niet zo gek moeilijk om te maken, vooral als je een goede 'juf' (Mayra) hebt.
@anneke, die boekjes ken ik pas sinds kort; ik heb trouwens ook een video van haar
violetmoon_17, dit was de eerste keer dat ik iets wire & wire-achtigs deed; ik had toen nog nooit van gauges gehoord; inderdaad is het niet erg dik metaaldraad.
Milebla, het zijn 3 koorden van verschillende dikte; in het midden zit een speciale knoop (ziet eruit als een soort krakeling), waarvan de naam me nu niet te binnen wil schieten, daarop heb ik een ornamentje bevestigd d.m.v. kraaltje + nietstift (die ik in het koord heb weggewerkt); vervolgens heb ik de koorden aan weerszijden gevlochten, en een paar metalen buisjes op één van de koorden meegeregen; 2 eindkapjes + slotje --> klaar!