tweede theepot

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
JMHols
Bead Monster
tweede theepot

Bericht door JMHols » vr 26 feb 2016 09:30

... en de derde is alweer in de maak, hihi.

Bij de tweede heb ik 15/0 Miyuki rocailles gebruikt. Maar dat vind ik toch tegenvallen, hij is mooier als je delica kralen gebruikt. Deze tweede is niet zo stevig, die zou ik eigenlijk moeten opvullen om hem netjes te krijgen. Ook de tuit was lastiger, die heb ik maar wat groter gemaakt en er een stukje artistic wire in gedaan om hem gebogen te krijgen. Ik heb de eerste ook bij de foto gezet zodat je het verschil kunt zien. De derde wordt dus weer met delica beads. Bij deze ga ik meer kleuren gebruiken, er komen uilen op (als het me gaat lukken).

Afbeelding

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Re: tweede theepot

Bericht door Ingeborg76 » za 27 feb 2016 09:44

Schattig, de eerste ziet er mooier uit maar dat komt ook door de kleur. Je hebt de smaak te pakken. Kun je hier hangertjes van maken en waar vindt je de patronen?
Groetjes Ingeborg

Hilly_M
Bead Lover

Bericht door Hilly_M » za 27 feb 2016 15:29

Dat multi color vind ik wel leuk, al kan ik de kleuren (en het potje zelf trouwens ook) slecht zien door de kleine foto.
Op zich is het wel een leuk idee om een ronde tuit te maken.
Zie wel dat de eerste steviger is dan de tweede, dus ik snap dat je de volgende weer terug naar delica's gaat.

jokevbiesen
Bead Intelligent

Bericht door jokevbiesen » za 27 feb 2016 17:46

Hij is mooi maar mijn voorkeur gaat uit naar de eerste. Altijd leuk trouwens om iets uit te proberen met andere kralen.

SeaBeads
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door SeaBeads » zo 28 feb 2016 13:22

Ik vind die multicolor heel erg leuk.

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » zo 28 feb 2016 15:29

Je kunt er zeker hangertjes van maken, maar dan moet je wel de deksel aan de pot vastzetten, die zit nu los.
Het Engelse patroon staat op de facebookgroep Seed beads and more. Een ander patroon, ik vermoed Russisch maar met heel veel foto's dus zeer goed te maken: http://biser.info/node/80068

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » zo 28 feb 2016 15:38

Heb ik net nog vergeten te vermelden:

Het patroon heeft ook in de Bead & Button van december 2008 gestaan.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 29 feb 2016 20:37

heel leuk! Oeh ik krijg ook zin zoiets te maken. Als je het echt leuk vindt moet je eens zoeken naar kralenboek, er is volgens mij kralenboek met allerlei patronen.
Groep heb ik na je vorige post al gezocht https://www.facebook.com/groups/4658057 ... 0/?fref=ts maar mijn lidmaatschapsverzoek is nog niet goedgekeurd.
Ik heb sinds kort een blog (www.creadream.nl/blog/ ), vind je het goed als ik je foto's daar ook laat zien? Zijn er naast je 'delica ipv 15/0' nog andere tips die ik dan erbij kan zetten?
Alvast bedankt!

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » di 01 mar 2016 10:13

Ja hoor, je mag het rustig ergens anders plaatsen. Bij mij duurde het ook even voor ik een bevestiging kreeg dat ik was aangemeld. Als je nog steeds niets hebt gehoord, mail me dan even dan zal ik voor je navragen wanneer je bericht zult krijgen.

Nee, verder heb ik geen tips. Hoewel, misschien de tip dat het engelse patroon heel goed is, behalve bij het handvat, daarvoor zou ik dan weer even naar de foto's van het Russische patroon kijken, die heeft nog een stukje extra.

Gesloten