Bedankt voor de complimenten en leuk dat jullie de e chte bloemen ook leuk vinden.
nienkesieraden schreef:Gefeliciteerd emt je prijs en alles. Je maakt ook prachtige dingen hoor. Heel erg mooi.
Ik gebruik nog altijd hars voor mijn bloemen e.d. Maar dat duurt heeeeel lang voor het droog is. mag ik vragen hoe jij je bloemen bewerkt?Groetjes Nienke.
Vragen staat vrij
Er zijn al heel veel mensen - en zelfs bedrijven/ondernemers - geweest die willen weten hoe ik het doe.
Maar ik heb besloten om ook een keertje wat voor mezelf te houden.
Zoals ik al zei heb ik er bijna 2 jaar over gedaan om de bloemen zo te krijgen zoals ik ze wilde hebben. Die 2 jaar is wel met tussenpozen, omdat ik telkens iets anders of nieuws probeerde te verzinnen, maar het heeft me wel wat denkwerk gekost en natuurlijk de nodige materialen en tijd.
Ik maak graag unieke sieraden, waarvoor ik mijn inspiratie vooral haal uit de natuur en de Victoriaanse periode. Voor mij is dat ook de sleutel om unieke sieraden te kunnen maken en niet om ideeën op te doen ( sommige noemen het ook inspiratie, maar dat vind ik dus geen inspiratie) uit bestaande sieraden.
Maar het is dus heel erg moeilijk om uniek te blijven, omdat velen hun ideeën halen uit bestaande sieraden... zo ook de mijne... Om toch een beetje uniek te blijven, heb ik besloten om
voorlopig niet te delen hoe ik de roosjes en andere bloemen behandel om ze zo te krijgen.
Ik loop wel met het idee om er een tutorial van te maken en die te koop aan te bieden, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.....
[edit: Nog een extra foto's toegevoegd]