dank dames en leuk om te lezen dat jullie ze mooi vinden.
nienkesieraden schreef:Ja dat heb ik ook wel eens gedaan idd, met een soort hars was het ook dacht ik ofzo. erin dopen.
Ik gebruik geen hars.... was wel het eerste wat ik ooit probeerde, maar dat legt een te dikke koekebak over de bloemen en het is te zwaar om een roosje open te houden.
Ze gaan dan ook teveel glimmen.
Omdat ik deze roosjes 'solo' gebruik - dus niet ergens op of in of in combinatie met materialen die ze ondersteunen - heb ik ze extra moeten versterken en kwam ik er (helaas) niet onder uit dat er een iets glanzende laag is onstaan.
Maar in onderstaande ketting, wellicht bekend van de laatste wedstrijd hier, heb ik de roosjes niet extra sterk gemaakt ( is ook niet nodig, want ze worden ondersteund door andere materialen en worden niet direct op de huid gedragen) en daar zie je nauwelijks dat ze behandeld zijn.... en dat is nou precies wat ik wilde.... zo natuurlijk mogelijk houden. Ik heb er dan ook 2 jaar over gedaan om de techniek zoals ik hem nu gebruik, te ontwikkelen.
En misschien nog een leuke aanvulling over deze ketting; Deze ketting met de echte roosjes en eigen rijgtechniek scoorde hier niet hoog, maar in Amerika heb ik er een eerste prijs mee gewonnen bij FMG uit duizenden inzendingen, is de ketting in de fashion spotlights gekomen en de/mijn stijl is daar nu de trend van lente/zomer 2011 ( zie:
http://www.firemountaingems.com/fashion ... DINGSTYLES" onclick="window.open(this.href);return false; )
Ook kreeg ik 2 weken geleden een mail dat de ketting/ontwerp is opgenomen in hun catalogus ( op blz. 270, maar ik heb die catalogus helaas niet

)
Ook zijn er nog shoots van genomen voor een advertentie, dus de kans is groot dat ik wederom ( stond afgelopen najaar met een ander winnend ontwerp op de Beadwork ) op de backcover of in 1 van de grote tijdschriften kom te staan met mijn rozen
En de ketting is onlangs weggeweest voor een thema-shoot.
Als ik daar de foto's van binnen krijg, zal ik ze hier ook wel laten zien... is leuk, want dat is in combinatie met een bijpassende Victoriaanse jurk