11/03 : veel kettingen

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
poppymieke
Bead Lover
Contacteer:
11/03 : veel kettingen

Bericht door poppymieke » zo 11 mar 2007 02:20

Hieronder 17 kettingen van mij :

Dit was mijn eerste gekettelde ketting. De kleuren komen niet zo goed uit op deze foto, maar het is een mooie combinatie van olijfgroen, oranje en rood met daratussen telkens zilveren kralen.

gele geregen ketting, weet nog niet of ik hem ga houden trouwens, misschien sloop ik hem wel weer... :

Ik hou wel van de combinatie wit/geel. Ik vond deze kunststoffen eigele kralen een erg mooie kleur hebben, maar ik stel vast dat een aantal van hen beginnen te verkleuren... :

een korte gekettelde ketting met stukjes ketting ertussen en glaskralen

Mijn eerste en enige gehaakte ketting : ik had hem eerder op een dunnere nylondraad gemaakt en vond hem dan nog mooier, helaas brak de draad voortdurend... Ik heb er niet alleen rocaillees opgedaan, maar ook staafjes. Als je het zo haakt, wordt het erg elastisch en het is mooi om hem een paar keren rond je hals te draperen.

gouden lariat met ring : hij was helemaal in verschillende gouden kralen, maar er was 1 soort bij die haar kleur verloor... die zijn nu doorschijnend... :

geknoopte ketting met groene zilverfoilkralen en houten kralen

geregen ketting ( mijn eerste denk ik ) met alle mogelijke soorten rose kralen, gecombineerd met houten kralen

korte camouflagekleurige rocaillesketting

kettig met oranje bollen, helaas zitten de gaten niet helemaal in het midden waardoor de kralen niet mooi hangen. Ik wil er iets anders mee doen, maar weet nog niet wat ( suggesties zijn altijd wekom ! )

doorschijnend en rood gekettelde ketting, ik ben er niet wild van, ik denk dat het mooier was geweest met witte ipv doorschijnende kralen

rocailles...

Ik heb een jurk in de volgende kleuren en deze ketting past er erg goed bij :

zwarte geknoopte ketting

gele veterketting

deze maakte ik al 10 jaar geleden : de een met zwarte randje maakte ik eerst maar die heb ik zo vaak gedragen dat ie begon te vervormen. ik heb hem dan maar zonder zwarte rand teruggemaakt, maar ik vond de eerste mooier. ik heb dit geweven met elastieken dwarsdraden.

1 van mijn favorieten : zwartwitgeketteld : toen ik de eerste versie maakte, was mijn stiefdochter er zo wild van dat ik ze hem gaf en ze opnieuw maakte voor mij. de witte kralen komen van een gesloopte ketting van de rommelmarkt.

Sanne
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Sanne » zo 11 mar 2007 11:38

heel leuk zeg alles!!
8)
X Sanne
:flirt:

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » zo 11 mar 2007 13:41

Erg mooi allemaal. Ik vind de wit met rode ketting (die goed bij je jurk past) erg leuk, de combinatie van kleur en vorm is goed bedacht.
En de gehaakte is ook erg mooi, volgens mij haak je dan niet elke keer een kraal, maar ook lussen zonder? Hoe groot zijn de kraaltjes die je hebt gebruikt en haak je ze apart of in groepjes?

debs
Bead Fan

Bericht door debs » zo 11 mar 2007 15:26

oh mooi! vooral de rose met houten kralen!!
Always Wear A Smile. It Goes With Everything!

poppymieke
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door poppymieke » zo 11 mar 2007 18:08

die gehaakte haak je idd niet elk kraaltje. Soms haal je er enkele samen, dan weer gewoon niks.
Het is gedaan met visdraad.
De grootte van de kralen weet ik niet : Het zijn allemaal goud-bruin-oranje getinte rocailles en er zitten ook goudstaafjes van gutermann tussen.
Je maakt dan gewoon een heel lange ketting die je vervolgens een paar keren rond je hals of pols wikkelt. Je kan er een slotje aan doen, maar eigenlijk hoeft dat zelfs niet, je kan het geowon aan elkaar knopen, want het is elastisch en kan dus ook zo aangedaan worden.

Kaat
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Kaat » zo 11 mar 2007 21:21

Mooi allemaal. Ik vind eigenlijk juist dat rood met transparant wel een mooie combinatie, rood met wit doet mij een beetje aan voetbal denken...
Kralen geven kleur aan het leven!

Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » ma 12 mar 2007 10:22

De roze met hout vind ik erg leuk :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 12 mar 2007 11:29

Bedankt voor je uitleg! Ik ga zoiets ook eens proberen.

dolfijn
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door dolfijn » ma 12 mar 2007 13:54

ik hou vooral van de eerste !!
die oranje bollen zijn ook heel leuk , spijtig van de gaatjes Hé? Misschien met een houten kraal of een spacer er tussen ....dan valt het misschien minder op
Groetjes,
Linda

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » ma 12 mar 2007 19:59

ik vind die oranje bollen heel erg mooi...ik zou telkens tussen 2 bollen een rits rocailles rijgen.....dan krijg je een grote afstand tussen de kralen...dan kan je wellicht de ketting zo lang maken, dat je hem zowel enkel als lange ketting kan dragen als 2 maal rond de nek als korte ketting.
What's life whithout beads

Gesloten