Ik denk dat de meesten gelijk hebben, dat het sowieso niet perfect plat kan vallen.
Wat je wel kan doen als je ooit weer zoiets gaan maken, is bv iets dikkere draad en de draad meerdere keren over wax wrijven. Er is speciale soort bijenwax te koop voor draad om te rijgen met kleine kralen, weet neit waar in Nederland maar iig bij de meeste buitenlandse webshops. Gewone wax kan misschien ook, maar weet niet zeker of het goed werkt. De draad is dan steviger waardoor het meer in vorm blijft.
Andere optie, als je weer zoiets wil maken, is zeg maar rond met peyote stich rijgen. Je zelfgeregen kralen zijn dan rond, wie weet valt het dan beter. Beetje lastig uitleggen...
Ik heb gezocht, rond peyote stich noemen ze tubular peyote stitch, op
http://www.offloom.com/stitch/image/st_03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een voorbeeld zien. Dus je kralen mogen wel vierkantig zijn, maar de kleine kralen zijn rondig geregen, ik denk dat het daardoor beter valt. Snappie?
Hm, krijg gelijk weer zin in gepriegel met kleine kraaltjes.

Moest nl even met google zoeken naar voorbeeld, was even zoeken.
Tip: koop voor +- 15,- 'the art & elegance of bead weaving' bij bol.com, een engelse kralenboek vol met varianten van veelgebruikte rijgpatronen, een must voor een rocaillesfan.